Modelul de Şcoală după şcoală, aprofundat în Italia și Lituania

0

Fundaţia Dezvoltarea Popoarelor, reprezentanţi ai instituţiilor şi ONG-uri partenere din domeniul educativ, au participat la două vizite de studiu,  organizate în Italia, respectiv în Lituania, pentru aprofundarea modelului de Școală după școală.  Vizitele s-au desfășurat în perioada 30 ianuarie – 4 februarie și 27 – 30 martie 2011, în cadrul proiectului Parteneriat multiregional pentru prevenirea părăsirii timpurii a şcolii.

Astfel, cele două delegații române au vizitat realităţi cu profil socio-educativ din orașele Milano și Vilnius și au înțeles cum funcționează programele de tip Școală după școală în cele două țări.  Obiectivele vizitate au fost selectate de organizaţiile CDO Italia și SOTAS Lituania, cei doi parteneri transnaţionali în colaborare cu care au fost organizate vizitele.

Activităţile vizitelor de studiu au fost în strânsă legătură cu îndeplinirea unuia dintre obiectivele majore ale proiectului desfășurat în România, care prevede deschiderea a opt centre Şcoală după şcoală în cele patru regiuni de implementare din țara noastră. Premergător deschiderii centrelor, va fi elaborat un model de program de tip Şcoală după şcoală, ulterior dezvoltat, implementat și adaptat în cele patru regiuni.

Printre operele vizitate în Italia amintim centrul Şcoală după şcoală şi centrul de zi Casa SEM, Centrul regional pentru dificultăţi de învăţare din cadrul Gruppo Edimar, destinat sprijinirii tinerilor cu dificultăţi şi cu tulburări de învăţare, școlile-atelier din cadrul Gruppo La Strada şi Asociaţia In-Presa, care propun o alternanţă a activităţilor de recuperare şcolară cu momentele de laborator/stagii profesionale, Centrul Portofranco în cadrul căruia elevii din diferite cicluri şcolare beneficiază de sprijin la învăţătură acordat de voluntari. În Lituania, au fost vizitate Centrul de zi SOTAS, Centrul de zi „Îngerul speranţei” şi Centrul de zi Corabia viselor.

În perioada septembrie 2010 – august 2013, Fundația Dezvoltarea Popoarelor implementează proiectul Parteneriat multiregional pentru prevenirea părăsirii timpurii a şcolii, proiect cofinanțat din Fondul Social European, Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 2: „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.2: „Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii”. Parteneri in implementarea proiectului sunt: filialele Fundației Dezvoltarea Popoarelor din Dâmbovița şi Cluj, Fundaţia Inimă de Copil Galaţi, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului din sectorul 3 Bucureşti, Inspectoratele şcolare judeţene din Dâmboviţa şi Cluj, CDO Opere Sociali şi SOTAS Lituania.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează