Mindcraft Academy: investiția în viitorul studenților din Iași, Constanța și Cluj-Napoca

0
  • Tinerii au participat la 12 Works Lounge pentru dezvoltarea competențelor de antreprenoriat, educație financiară, inovare tehnologică și joburile viitorului.

  • 22 de speakeri din cadrul Community Meeting din Iași, Constanța și Cluj-Napoca au devenit inspirație pentru aproape 200 de studenți.

  • 600 de studenți s-au înscris în program.

Studenții de la universitățile din Iași, Constanța și Cluj-Napoca au avut parte de experiențe de învățare complexe în cadrul programului Mindcraft Academy, privind explorarea opțiunilor de viață și de carieră, cu desfășurare online și offline, pe parcursul a 8 luni. Mindcraft Academy este un program educațional implementat în colaborare cu BRD, partener fondator, și Școala de Valori, partener educațional, adresat tinerilor studenți din Cluj-Napoca, Constanța și Iași. Filosofia programului s-a bazat și pe #NoWrongAnswer, astfel, activitățile au fost create cu scopul de a oferi contexte sigure și creative de învățare și expunere a tuturor întrebărilor de carieră.

Studenții participanți au avut vârsta cuprinsă între 18 – 26 de ani, cu interes pentru dezvoltarea personală și cunoașterea oportunităților de carieră. 600 de tineri, din cele trei orașe universitare: Iași, Constanța și Cluj-Napoca, au pornit în călătoria descoperirii de sine din cadrul programului Mindcraft Academy.

Programul a debutat cu 3 evenimente „Meet-and-greet MINDCRAFT ACADEMY for students”,  organizate fizic, care au avut drept scop cunoașterea și prezentarea programului, întâlnirea echipei de proiect cu participanții și identificarea nevoilor studenților.

Au urmat 3 webinarii online prin care studenții au beneficiat de cunoștințe și interacțiune cu speakeri cu experiență în domenii precum resurse umane, IT, marketing, financiar și antreprenoriat.  Primul dintre aceste webinarii a avut drept tematică „Cum arată startul pentru un tânăr în era digitală?’’, unde Raluca Dumitra, Head of Marketing eJobs Group, Dragoș Stanca, fondator Upgrade 100 și co-fondatorul Thinkdigital, Silvia Luican, fondatoare IZI data, au discutat despre cum își pot optimiza tinerii la început de drum procesele și CV-ul, astfel încât să poată merge cu încredere la interviul de angajare. În cel de-al doilea webinar „Cum pot fi entry-level astăzi, super-angajat în viitor?’’, Tatiana Tudor, HR Business Partner @BRD – Groupe Societe Generale, Magor Csibi, Head of Leadership & Organizational Culture Practice Trend Consult Group și Dan Petre, doctor în sociologie şi specialist în ştiinţele comunicării, au punctat despre sensul și semnificația la locul de muncă, shimbările de pe piața muncii și despre ceea ce-și doresc angajatorii de la un posibil angajat. În ultimul webinar „Antreprenor sau angajat? Ce înseamnă fiecare dintre aceste roluri?’’, Luiza Banyai, Consultant transformare organizațională, LogistikonAI, Dreambuilders.team, Marius Ștefan, CEO și fondator al Autonom și  Alin Vaida, director executiv, Asociația Fapte, au dezbătut pe larg ce înseamnă cele două roluri din experiența lor profesională și personală.

Următoarele activități ale programului au fost atelierele educaționale – Works Lounge Mindcraft Academy. Atelierele organizate în cele 3 orașe au fost avut următoarele tematici: „Antreprenor sau angajat? cum e mai ușor sau mai bine pe termen lung?”, „Cum să folosești tehnologia ca tool de dezvoltare (și) în carieră?”, „GRWM pentru joburile viitorului: învățare activă și problem solving”, „Play4FutureJobs” și „It’s giving me: cum să faci alegerile potrivite cu banii tăi.” În cadrul acestor activități, participanții au înțeles ce înseamna să fii angajat și angajator (70% dintre participanții din ateliere), dar și cum pot folosi tehnologia în carieră (80% din participanți), ei au dobândit cunoștințe despre joburile viitorului și cum să se adapteze la cerințele de pe piața muncii (90% dintre studenți), dar și metode prin care să economisească (90% dintre participanți, conform raportului de cercetare al programului).

După Works Lounge, tinerii participanți și-au continuat traseul educațional pe platformă de e-Learning escoaladevalori.ro. În cadrul platformei tinerii au avut acces la 8 cursuri, 4 dintre acestea fiind continuarea la subiectele abordatate, iar 4 fiind cursuri detaliate, pe următoarele teme: „Reziliență și dezvoltare în condiții de incertitudine”, „Suntem pregătiți profesional pentru potențialul Artificial Intelligence?”, „Ce înseamnă să ai un job în banking? Tricks, treats, realities”, „Intraprenoriat și gândire laterală”.

Aproape 150 de studenți din program sunt acum pe platforma de  e-Learning escoaladevalori.ro și au acces la resurse educaționale pentru dezvoltarea lor personală și profesională.

Ultima activitate din cadrul programului Mindcraft Academy a fost compusă din evenimente fizice din Cluj-Napoca, Iași și Constanța – Community Meeting „Tineri și joburi’’. În cadrul evenimentului în Cluj-Napoca, studenții au aflat răspunsuri la întrebări precum: cum ne echipăm pentru orice job, dar și ce înseamnă succes fără burnout. Speakeri au fost: Kinga Hening, cercetător UBB TechTransfer, Ioana-Cristina Szabo, Communications Manager, Hacking Work, Alin Vaida, director executiv, Asociația Fapte, Corina Topan, Manager Regional Premier, BRD, Ștefan Gadola, antreprenor, aura Ionescu, scriitoare și om de copywriting, Ciprian Mureșan, artist și Daliana Olah, psiholog.

În cadrul evenimentul „Tineri și Joburi”, din Iași s-au atins subiecte precum locul de muncă ideal și când suntem gata de antreprenoriat. Bogdan Istrate, Prorector Relația cu Studenții, Cezar Gumeni, Owner Cake Expert, Valenti Coca, Director Național de Vânzări – Autonom, Patricia Butucel, co-fondator festival de muzica classix, Cătălin Scripcariu, fondatorul Asociației Calemis, Silvia Bogdan, președinte Școala de Valori și Doru Curoșu, CEO Camelot, au venit cu poveștilor personale pentru a contextualiza cele două subiecte.

La Constanța, evenimentul „Tineri și Joburi” s-a dezvoltat pe două subiecte importante pentru studenți: „Când pleci și unde te întorci – mobilitate și construcție” și  „De la vocație la bani. Și invers.” Alexandru Bobe, Prorector – Digitalizare, Steliana Vlad, Director Agenție BRD, Costin Octavian Sorici, Director Centre for Entrepreneurship and Technological Transfer Marian Constantinescu, Asociat unic al firmei Smirneos & Co, Oana Radu, Manager Hub Inovare City InnoHub,  Doru Curoșu, CEO Camelot și Silvia Bogdan, președinte Școala de Valori și-au construit discursurile în jurul proiectelor din viața personală și profesională.

Studenții participanți s-au descoperit prin intermediul activităților din cadrul programului Mindcraft Academy.  Acum, fac diferența dintre sensul muncii și spiritul antreprenorial, și au înțeles că succesul înseamnă adoptarea transformării ca un stil de viață, unde flexibilitatea, învățarea continuă, digitalizarea, comunicarea și gândirea critică sunt piloni principali.

Marina-Elena Alexandru este studentă și participantă Mindcraft Academy, din Constanța. Ea susține că experința în program a dus-o pe drumul transformării și a înțelegerii de sine: „Acest proiect m-a învățat să ies din zona de confort și să-mi ofer șansa la un viitor mai bun. Deși sunt o persoană anxioasă și cu puțină încredere de sine, încerc orice pentru a mă descoperi pe mine. Astăzi, după finalizarea tuturor activităților proiectului, pot spune ca am reușit să mă descopăr cu adevărat. Acum pot comunica eficient, fără să-mi mai fie frică de eșec, încerc lucruri noi în fiecare zi, particip în mai multe activități și mă bucur de orice loc de muncă știind că acesta este doar începutul și că oricât de greu ar fi, voi reuși.”

Pentru Petru Macsim, student și participant Mindcraft Academy, din Iași, programul i-a adus abilități noi pentru a se adapta la piața muncii: „Cu ajutorul acestui program am reușit sa dezvolt o multitudine de abilități în dezvoltarea mea pe piața muncii, unde am avut ocazia de a participa la numeroase webinarii și de a cunoaște traineri și oameni de succes și am învățat din experiențele lor”.

Beatris Panas este studentă și participantă Mindcraft Academy, din Cluj-Napoca. Beatris consideră că programul a ajutat-o pe plan personal: „Faptul ca vezi în jurul tău oameni cu aceleași idealuri, aceleași temeri, același dorințe te face să te simți mult mai bine și te asigură ca ești pe drumul cel bun și că nu ești singur. Avem nevoie de astfel de programe pentru tineri, ca să învățăm ce să facem cu informația care ne este pusă la dispoziție și să învățăm unde să căutăm informațiile corecte. ”

Silvia Bogdan, președinte Școala de Valori, a explicat necesitatea acestui proiect în contextul provocărilor de pe piața muncii a viitorului, în care transformarea reprezintă o componentă necesară pentru evoluția tinerilor: „Cercetări recente ne arată că trei forțe cheie vor modela viitorul muncii: oamenii vor crea mașini din ce în ce mai inteligente care vor îndeplini sarcini din ce în ce mai umane; oamenii vor putea lucra oricând și de oriunde, pentru și cu oricine; vor exista multe locuri de muncă, în regim de freelancing sau la mulți angajatori, adesea în același timp. Aceasta ne indică faptul că piața muncii se schimbă ireversibil, provocând deja perturbări semnificative în arhitectura locurilor de muncă, deschizând noi perspective cu privire la cum vor arăta ocupațiile și profesiile, dar și ce competențe vor fi necesare cu precădere. Cu aceste idei în minte am creat Mindcraft Academy, un program prin intermediul căruia am oferit studenților din Cluj, Constanța și Iași, inspirație, provocări și modele contemporane referitoare la cum s-ar putea pregăti pentru o muncă productivă într-un viitor în care vor avea multiple oportunități ocupaționale și chiar mai multe cariere de-a lungul vieții.”

Despre Școala de Valori

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală și non-profit, înființată în 2009, care oferă tinerilor și profesorilor din mediul preuniversitar experiențe de dezvățare a convingerilor și comportamentelor disfuncționale și reînvățarea unor noțiuni care pun accentul pe identificarea potențialul individual, dezvoltarea competențelor pentru viață și creșterea abilității de a lucra colaborativ, multidisciplinar și multigenerațional pentru a transforma societatea actuală într-una centrată pe valori sănătoase. Școala de Valori a ajuns prin intermediul proiectelor educaționale la 164.439 de tineri și 11.902 profesori. Găsiți mai multe informații despre Școala de Valori pe pagina de Facebook, Instagram, TikTok și Linkedin, dar și pe Youtube .

Despre BRD Groupe Société Générale

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare și un actor major în economie de peste 160 de ani. Grupul are 126.000 de angajaţi în 65 de ţări şi 25 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi complementare:

  • Retail banking în Franţa, private banking și asigurări

  • Global Banking şi Soluţii pentru Investitori

  • Retail banking internaţional, Servicii de mobilitate și leasing.

Despre autor

avatar

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală apărută în 2009 ca urmare a unei idei îndrăznețe a mai multor tineri întreprinzători. În toate ”viitorurile posibile”, vor avea succes aceia care își explorează potențialul și învață să se auto-depășească, colaborează cu celelalte generații și caută activ oportunități astfel încât să contribuie la transformarea societății, oferind bunăstare generațiilor prezente și viitoare. Misiunea Școlii de Valori este aceea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor lor vieți, fiind singura asociație din România care implementează în programele sale educația centrată pe valori. Acest model educațional implică dezvoltarea de competențe împărțite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalității, implicare civică și well-being. Școala de Valori dezvoltă patru programe educaționale naționale: Adoptă un Liceu, Excepționalii, Laboratorul de Cariere și Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educației din România, oferind cunoaștere și îndrumare adolescenților, tinerilor și profesorilor.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.