Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Mega Image i-a provocat pe elevii de liceu si de gimnaziu la Mega Dezbatere

0

Elevii de liceu și de gimnaziu au acceptat provocarea Mega Image la MegaDezbatere, concursul național de dezbateri educaționale

București, 28 ianuarie 2020 Mega Image continuă să se implice în viața comunităților din care face parte prin educația în rândul generațiilor tinere printr-o nouă provocare pentru elevii de liceu și de gimnaziu, MegaDezbatere – concursul de dezbateri educaționale desfășurat la nivel național.

Ajuns deja la cea de-a treia ediție, concursul s-a desfășurat între 26 octombrie 2019 și 25 ianuarie 2020, în licee și școli gimnaziale din șapte orașe – Brașov, București, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Ploiești, Timișoara.

Credem că e important să ne implicăm în educația tinerilor prin facilitarea accesului la noi tehnici de formare. Prin Mega Dezbatere, am ales să investim în modul în care își exprimă părerile, ideile, prin gândirea independentă și abilitatea de a gândi orientat spre rezolvarea de probleme. Temele de discuție cu care i-am provocat pe participanții la dezbateri au fost de interes, aflate deja și pe agenda publică – de la alimentație sănătoasă, la consumul de plastic și protecția mediului – și le-au scos în evidență capacitatea de a argumenta într-un mod structurat, logic, dar și spiritul de echipă. Este un exercițiu educațional care îi pregătește pentru a deveni adulți cu gândire logică”, afirmă Adrian Nicolaescu, Vicepreședinte marketing, comunicare și sustenabilitate Mega Image.

Programul este derulat în parteneriat cu Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR) și Asociația Omnia Help.

Cu fiecare ediție, ne bucurăm să vedem elevi de liceu și de gimnaziu care învață mai multe despre o alimentație sănătoasă, un stil de viață sănătos și, de ce nu, despre cum pot ajuta ei planeta. Dezbaterea este un instrument educațional important, care și-a dovedit eficiența în modelarea unei gândiri logice. De asemenea, cei care dezbat capătă abilități esențiale pentru traseul lor educațional și pe piața muncii, au rezultate școlare semnificativ mai bune decât colegii lor și au mai multă încredere în ei și în capacitățile lor”, spune Emanuel Beteringhe, Președinte ARDOR.

Într-o primă etapă, cea a calificărilor, echipele participante în concurs, de liceu sau de gimnaziu, au disputat fiecare trei runde de dezbateri, asistate de arbitri. Prin punctajul obținut au fost selectate echipele pentru etapa finală, care s-a desfășurat în București, pe 25 ianuarie, prin două competiții: una pentru elevii de liceu, la care au participat 8 echipe, și una pentru elevii de gimnaziu, la care au participat două echipe.

În total, 30 de elevi au participat la competiția finală, în care au dezbătut două teme principale, astfel: echipele de liceu – Statul ar trebui să ofere avantaje fiscale companiilor care îndeplinesc cerințele și de protecție a mediului (reciclarea plasticului, folosirea materialelor biodegradabile, stocarea responsabilă a deșeurilor, etc.) mai degrabă decât să sancționeze abaterile; echipele de gimnaziu – Școlile ar trebui să evalueze și să noteze elevii și pentru o nutriție sănătoasă, similar cu nota pe care o acordă la purtare.

Echipa câștigătoare pe licee a fost din cadrul Colegiului Național “Grigore Moisil” București și a primit premiu participarea ca observator la un concurs internațional de dezbatere, iar cea mai bună echipă de școală gimnazială a fost din cadrul Colegiului Național bilingv „George Coșbuc” din București, care a primit ca premiu participarea la o tabără de dezbateri. De asemenea, au fost acordate gadgeturi tuturor finaliștilor și un premiu special pentru cel mai bun vorbitor în cadrul dezbaterilor.

Despre Mega Image

Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 764 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. Mega Image îşi propune să ofere consumatorilor, în fiecare zi, servicii de calitate şi o gamă de produse hrănitoare, sănătoase şi sigure, la preţuri accesibile. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.

Despre autor

avatar

Asociația Română de Dezbateri Oratorie și Retorică (ARDOR) s-a format din dorința de a stimula cultura dialogului argumentat în România și a crește numărul cetățenilor implicați în viața civică, cu ajutorul dezbaterilor academice. Cu o structură federativă (alcătuită din 6 asociații regionale ce acoperă geografic toate regiunile țării) ARDOR gestionează 5 programe de educație prin dezbateri: a) în cadrul programului pentru elevi gestionează peste 100 de cluburi de dezbateri pe teritoriul țării (atât în orașe mari, cât și în cele mici) și sprijină peste 200 de instructori voluntari (profesori și studenți) care lucrează cu peste 1600 de elevi beneficiari; b) în cadrul programului de studenți, sprijinim 4 cluburi universitare și 100 de studenți anual; c) în cadrul programului pentru profesori, investim în formarea a peste 500 de profesori anual, ce duc pedagogia deliberativă la clasă, la materiile lor, la peste 20.000 de elevi; d) de 15 ani ARDOR selectează și antrenează Echipa Națională de Dezbateri a României ce participă la Campionatul Mondial de Dezbateri Academice pentru elevi; e) prin programul DialogON (www.dialogon.ro) ducem dezbaterile și către profesioniști, prin cursuri de argumentare pentru mediul de business. Ne putem mândri cu un impact pozitiv considerabil: prin folosirea metodelor deliberative la clasă, prin predarea opționalului acreditat „Dezbateri, Oratorie și Retorică”, prin contribuția la introducerea eseului argumentativ ca probă la Bacalaureat etc reușim să influențăm deprinderea de către tineri a unor abilități fundamentale noilor generații, însă prea puțin dezvoltate în școală (gândire critică, capacitatea de a structura datele primite, persuasiune, acceptarea punctelor de vedere diferite, argumentare, persuasiune). Mai multe informații pe https://ardor.org.ro/

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.