Maratonul DHL Ștafeta Carpaților susține Responsabilitatea în Sport!

0

KV_Responsabilitatea in Sport

• Pregătirea serioasă face kilometri să zboare este îndemnul pe care timp de o săptămână maratonul îl lansează iubitorilor de competiții sportive.
• Specialiști în sport și nutriție, alergători cu experiență și persoane publice susțin importanța informării despre obligațiile în sport.

În ultimii ani s-a observat o creștere continuă a competițiilor sportive de anduranță pentru publicul larg, în special a numărului de maratoane organizate în oraș, dar și în afara lui. Mulți români au început să aprecieze din ce în ce mai mult alergarea, să o practice cu regularitate și să participe la cel puțin un maraton pe an.

Practicarea sportului ajută la menținerea sănătății, dezvoltarea spiritului de echipă, dar și la exersarea responsabilității. Participarea la competiții sportive în lipsa unei stări bune de sănătate sau într-un mod neglijent față de regulile impuse de competiție poate avea serioase efecte negative.

Din acest motiv, Maratonul DHL Ștafeta Carpaților susține responabilitatea în sport sub îndemnul “Pregătirea serioasă face kilometri să zboare”. Împreună cu specialiști în sport și nutriție, persoane publice, dar și alergători cu experiență, Maratonul DHL Ștafeta Carpaților își propune să informeze publicul larg despre importanța respectării regulilor într-o competiție.

“Sportul este o metodă de terapie pentru corp, minte și spirit foarte eficientă în vremurile pe care le trăim. Te ajută să fii sănătos, echilibrat, puternic atât din punct de vedere fizic, cât și mental.” a declarat referitor la subiect Carmen Brumă, ambasador Maraton DHL.

Alergarea este probabil cea mai complexă formă de mișcare și este la îndemâna oricui. Este necesar să abordezi această de activitate fizică responsabil, cu grijă față de tine și întelegerea fenomenelor ce apar pe parcursul unei evoluții care poate dura ani. O alimentație echilibrată, vizitele regulate la medic pentru controalele de rutină și odihnă reprezintă metode de prevenție și sunt componente esențiale pentru cei care vor să aibă o viață activă în deplină siguranță. Iar rezultatele nu vor conteni să te mulțumească și vei putea înțelege exact ceea ce Pierre de Coubertin a vrut să spună despre sport! „Sportul este cultivarea consecventă și voluntară a efortului fizic intensiv”, ne-a spus Sonia Argint Ionescu, ambasador Maraton DHL.

Majoritatea accidentărilor sunt cauzate de factori precum lipsa informării și educației despre potențiale accidentări și măsuri de precauție, echipament și antrenament neadecvat, stare de sănătate precară. Recomandările specialiștilor pentru a preveni accidentările sunt: utilizarea unui echipament sportiv potrivit tipului de competiție, buna cunoaștere a regulilor de siguranță și ale desfașurării competiției, hidratarea continuă atât în timpul competiției cât și după, pauze în timpul antrenamentelor pentru a preveni eventualele accidente.

Maratonul DHL Ștafeta Carpaților a pregătit o serie de sfaturi pentru toți participanții la evenimente sportive de alergare și, în special, pentru cei care spun prezent pe data de 19 iunie la Poiana Brașov.

1. INFORMEAZĂ-TE!
Regulile de bună desfășurare a competiției de la locul de ridicarea a kiturilor de participare până la organizarea ștafetelor și traseu pot fi găsite pe site-ul www.maratondhl.ro și este în obligația fiecărui participant să le cunoască.
De asemenea, e importanta informarea cu privire la starea vremii cu 2 zile înainte de competiție pentru a fi pregătit cu echipament adecvat.
În ziua maratonului, apelează la voluntarii de pe traseu. Ei te pot ajuta cu anunțarea urgențelor de orice fel, sfaturi pentru urgențele medicale, sfaturi privind aspectele de trafic auto.

2. FII ATENT LA ANTRENAMENT!
În privința încălzirii și antrenamentului pentru un maraton, specialiștii World Class recomandă pentru început o alergare ușoară timp de cinci minute, exerciții de stretching pentru același interval de timp, apoi alergare cu joc de glezne, cu genunchii sus. Încălzirea ar trebui să se încheie cu pendularea gambelor către înapoi.

3. HRĂNEȘTE-TE CORESPUNZĂTOR!

Medicul nutriționist Șerban Damian recomandă să mănânci cu 1 ora și jumătate maxim 2 ore înainte de a începe alergarea pentru a avea timp să asimilezi ceea ce ai consumat. Alimentele ideale sunt cele bogate în carbohidrați, cu un conținut scăzut de grăsimi, fibre sau proteine.
Foarte important înainte de alergare este să te hidratezi foarte bine. În funcție de intensitatea efortului pe care urmează să-l faci este bine să bei 400-500ml de apă cu 2 ore înainte de antrenament și 150 -200 ml de apă înainte de a începe alergarea. În funcție de distanța pe care vei alerga trebuie să te hidratezi și în timpul alergării, iar dacă antrenamentul depășește 90 de minute va trebui să folosești pe parcursul acestuia și băuturi sportive pentru a reface necesarul de săruri și de electroliți pierduți în timpul antrenamentului.

După terminarea antrenamentului, scopul alimentației este refacerea rezervelor de glicogen din mușchi. Ideal ar fi să mănânci după 15 minute de la terminarea antrenamentului până la maxim o oră, încercând să te alimentezi atât cu carbohidrați cât și cu proteine, păstrând o proporție de 4 la 1 – pentru fiecare patru grame de carbohidrați trebuie să adaugi și un gram de proteină.

Află mai multe pe pagina de Facebook a Maraton DHL Ștafeta Carpaților https://www.facebook.com/dhlmaraton/?fref=ts și pe pagina www.maratondhl.ro.

Maratonul DHL Ștafeta Carpaților

Maratonul DHL Ștafeta Carpaților este un eveniment aflat la a șaptea ediție, devenind unul dintre cele mai populare evenimente de acest gen din România cu un număr de participanți în continuă creștere. Prima ediție a avut loc în 2005. Maratonul DHL Ștafeta Carpaților s-a impus ca un eveniment de notorietate, numărul total al alergătorilor fiind de peste 3700, în timp ce, mai mult de 300 de companii importante și-au aliniat echipe proprii la start. Maratonul DHL este un eveniment de alergare unic în România, având elemente specifice, cum ar fi: traseu, detalii de organizare, componenta de caritate și de promovare a sportului în rândul tinerilor. Fondurile strânse ajung la 100,000 de euro și au fost donate unor ONG-urilor dedicate copiilor suferinzi sau aflati în dificultate: Fundația Hospice Casa Speranței, Asociația Noi Orizonturi – Familia, Fundatia Light Into Europe și Salvați Copiii România. În 2015 și în 2016 am ales să fim alături de Comitetul Național Paralimpic și să susținem cel mai mare lot paralimpic român din istorie care va participa la Jocurile Paralimpice de la Rio de Janeiro din septembrie 2016.

Comitetul Naţional Paralimpic este dedicat promovării şi progresului mişcării paralimpice din România. Principalele sale obiective sunt:

• Promovează sportul paralimpic fără nici o discriminare în România, pentru a oferi o lume mai bună persoanelor cu dizabilităţi sau dezavantajate;
• Creşte nivelul de conştientizare a mişcării paralimpice în România, asigură şanse şi sprijin financiar egale între sportivii cu dizabilităţi şi cei fără dizabilităţi;
• Încurajează tinerii cu dizabilităţi de a practica un sport, precum şi popularizează sportul paralimpic ca provocare, motivaţie şi mod de integrare socială, îmbunătăţeşte starea de sănătate prin antrenarea reflexelor, a forţei corpului şi puterii de concentrare.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează