„Manager de proiect” pentru idei de proiecte ce implica schimbare sociala pozitiva

0

KCMC – K Consulting Management and Coordination a organizat prima sesiune de formare in domeniul Managementului de proiect

In perioada 22-25.11.2012 K Consulting Management and Coordination a desfasurat, la Bucuresti, prima sesiune a programului de formare Manager de proiect, program autorizat CNFPA. La curs au participat  20 de persoane care deruleaza activitati de incluziune sociala in beneficiul grupurilor vulnerabile, in cautare de solutii pentru a eficientiza, din perspectiva managementului, proiectele pe care doresc sa le implementeze si manate de dorinta de a genera schimbare sociala pozitiva acolo unde este nevoie.

Participantii fac parte din organizatii diverse precum Uniunea Nationala a Comunitatilor de Romi, Asociatia Zurale Romnia, Roma Education Fund (REF), Samu Social Romania, Fundația Dezvoltarea Popoarelor, Directia Generala de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti sau Directia Generala  de Asistenta Sociala si Protectia Copilului  Dolj. Cursul este parte din programele de formare organizate in cadrul proiectului Romano Cher – Casa Romilor, al carui obiectiv principal este participarea activa la masurile de integrare socio- economica in beneficiul populatiei de etnie roma si in special al mestesugarilor traditionali romi.

Povestea programului de formare initiat de KCMC, Manager de proiect este despre oameni care pot transforma idei si vise in realitati palpabile, in solutii reale pentru probleme sociale din educatie sau sanatate existente in diverse comunitati dezavantajate din Romania.

Pornind de la problemele din realitate, participantii si participantele  la acest program de formare au conturat si au definit in cele 4 zile de curs un proiect, traseul activitatilor precum si modalitatea de a ajunge la rezultatele dorite, utilizand mecanisme, instrumente si procese de management de proiect. Toate aceste etape nu au fost insusite ad-hoc, ci prin imbinarea lucrului practic cu notiuni teoretice, lucrul in echipa avand un impact foarte mare in dezvoltarea ideii de proiect. Comunicarea practica cu colegii pentru a identifica solutiile potrivite si pentru a crede cu adevarat in ele este o componenta importanta a training-ului fiind adoptata si respectata de toti participantii.

Cursul Manager de proiect a fost sustinut de Florin Ghinda si Nicoleta Bitu, directoarea executiva a Asociatiei Romano ButiQ in calitate de traineri. Dinamica echipei si vitalitatea ei si-au atins telul: acela de a indruma viitorii manageri de proiect sa isi clarifice principii de baza, sa isi creioneze principalele activitati care pot duce la indeplinirea visului. S-a vorbit in aceste patru zile despre vis si indeplinirea lui, despre cat de important este sa crezi cu ardoare intr-o idee si cat de important este sa ii dai glas. Florin si Nicoleta prin experienta si empatia lor au reusit sa ofere speranta, incredere si expertiza celor care au un vis.

La sfarsitul programului de training Florin Ghinda afirma ca cel mai important pentru el ca trainer “a fost sa vada acesti oameni care se confrunta cu probleme reale ca au energie si sclipire in ochi pentru a identifica solutii. Si nu doar pentru o diploma, ci pentru sperantele lor, pentru nevoile comunitatilor din care fac parte.Cred cu tarie ca exista oameni de calitate in Romania si mai cred ca este important ca acestia sa aiba curaj si incredere pentru a-si duce visul la implinire, pentru a produce schimbare pozitiva in proiectele in care lucreaza.“

Participantii la curs au plecat increzatori, cu putere de actiune si cu speranta ca visul lor se va materializa. Informatiile primite si modul de lucru au avut impact asupra lor, determinadu-i sa isi urmeze instinctul si sa puna in aplicare ideea lor de proiect.

Luca Andreea, membra a organizatiei Roma Education Fund (REF) a plecat cu optimism si cu instrumentele necesare implementarii unui vis. “implicarea noastra a fost de fapt determinata de implicarea celor doi traineri care, prin profesionalismul lor au reusit sa ne uneasca ca echipa si sa ne provoace in fiecare zi”.

Nicoleta Bitu ne-a declarat ca de aceasta data a avut un grup foarte divers si ca identitate si ca formare profesionala ceea ce ar fi putut fi o problema “nu a fost un obstacol ci o bogatie care inca o data m-a facut constienta de privilegiul pe care il am si l-am avut, si anume acela de a putea da inapoi oamenilor ceea ce eu am primit la randul meu. Formand o echipa cu Florin pentru prima data ce a lucrat ca un intreg a fost recompensa in plus”.

Concluzia acestui program de formare este ca managementul de proiect in munca oamenilor ce lucreaza pentru oameni nu este pentru a ridica o anumite cantitate de bani ci pentru a realiza un vis. Banii sunt mijloace si nu un scop in sine, asta e ceea ce acesti oameni au inteles. Este clar ca acest curs nu a fost numai de dragul de a “bifa” o activitate ci pentru a le da oamenilor instrumente si motivatie.

www.kcmc.ro

www.mbq.ro

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează