Magazinele online din România riscă amenzi de până la 4.000 de lei dacă nu îşi informează corect consumatorii

2

Sancțiunile nu se opresc aici: termenul de returnare pentru un produs cumpărat online va creşte de la 14 zile calendaristice la 12 luni, conform OUG 34/2014. Prin acestă lege, magazinele online sunt obligate să înştiințeze consumatorii cu privire la condițiile, termenele şi procedurile de exercitare a dreptului de retragere şi să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere (vezi art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1 din OUG 34/2013).

Vizual-CP

Concret, legea românească obligă magazinele online să îi informeze pe potențialii consumatori – încă dinaintea achiziționarii produsului – asupra dreptului de a returna produsul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data achiziției, fără ca aceştia să ofere vreo explicație sau un motiv anume pentru retur.

Pe lângă menționarea acestui drept, magazinele trebuie să le pună la dispoziție utilizatorilor un formular prin care aceştia pot renunța la contractul comercial dintre cele două părți şi, deci, pot returna produsul. Lipsa acestui formular de pe website-urile magazinelor online poate atrage amenzi.

Astfel, dacă nu scriu explicit pe site-urile lor despre acest drept, magazinele online sunt pasibile de o amendă de până la 4.000 lei, iar perioada în care clientul poate returna produsul comandat se măreşte de la 14 zile până la 12 luni.

Foarte puține magazine online respectă legea

De 10 ani în România, GPeC.ro (Gala Premiilor eCommerce) auditează magazinele online atât din punct de vedere al criteriilor legislative, cât şi din punct de vedere al bunelor practici în e-commerce, decernând premiile industriei în acest domeniu. Potrivit reprezentanților GPeC.ro, sub 10% din magazinele online respectă noile prevederi ale OUG 34/2014.

„Criteriile de preselecție în Competitia GPeC te ajută să afli şi să îndeplineşti principalele obligații legale. Dacă, ulterior, treci de cele peste 120 de criterii de jurizare – înseamnă că ai un magazin online cu reale şanse de succes!”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

 Există şanse

Orice magazin online care alege să se inscrie în Competiția GPeC primeşte, în perioada de înscriere, un raport despre respectarea legislației în vigoare, precum şi recomandări despre cum să corecteze eventualele probleme. Ȋn plus, peste 20 de specialişti în e-commerce – membri în juriul GPeC – le vor arata magazinelor online cum îşi pot creşte vânzările dacă respectă cele peste 120 de criterii de evaluare (un adevarat audit) raportul fiind transmis tuturor magazinelor, indiferent dacă sunt desemnate câştigătoare sau nu în urma competitiei.

Ȋnscrierile magazinelor online în Competiția GPeC au loc până pe data de 27 aprilie 2015. De menționat că până pe 10 aprilie există şi o ofertă early-bird care aduce reduceri de preț magazinelor online pretendente. Detalii şi înscrieri pe www.gpec.ro, secțiunea Competiția Magazinelor Online.

Informații detaliate despre toate acțiunile GPeC regăsiți pe website-ul evenimentului la www.GPeC.ro.

GPeC 2015 este un eveniment powered by FAN Courier

Sustinut de: ContentSpeed, DPD Romania, Garanti Bank, Microsoft Romania, New Black, NewsMAN, Orange Romania, Retargeting, SameDay Courier, Visa Romania, Zitec

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Recommended Travel Partner: Paravion.ro

Radioul official: Kiss FM

Cu sprijinul: 2Parale, Advanced Ideas, AgileMedia, Alin Dobrin Photo Graphics, EasyHost, Ecompedia, enRose, Euroweb, Marketizator, Saveur, Silkweb, TeaForte, Trusted, WebDigital, ZeList Monitor

Parteneri Media: (AD)Hugger, Agora, Akcees, ANIS, ARIES, Business Days, Business Review, Business Woman, Business24, Cariere, ComunicateDeAfaceri, ComunicateDePresa.ro, Femei in Afaceri, Hotnews, IQads, Lumea SEO PPC, Romania Pozitiva, ShopMania, Smark, SoftBinator, SoftLead, Startups.ro, TechCafe, Ziare.com

Bloggeri parteneri GPeC: Alin Vlad / Anca DumaAndra ZahariaAuras Mihai GeambasuBlogatu.roCarmen AlbisteanuChinezuElena CiricGeorge Hari PopescuiYli / Lavinia Biberi / Madalin Blidaru / Olivian BredaRaluca PopaSabina CornovacSorin Rusi

GPeC 2015 – De 10 ani scriem impreună Istoria Comerțului Electronic Românesc

Despre GPeC – Gala Premiilor E-Commerce

GPeC (Gala Premiilor eCommerce) este cel mai important eveniment de comerț electronic din România şi cea mai mare comunitate de magazine online. Mai multe informații despre GPeC pot fi găsite pe următoarele canale oficiale:

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

2 comentarii

  1. avatar

    Vedeti ca ati facut o greseala in titlu: OUG 34/2013 se refera la fondul funciar si nu la dreptul de retragere.
    este legea 34/2014.

Comentează