LoganulPozitiv

0

Loganul merge ca pe roate

13 Iulie 2006
Alexandru Gugoasa
Evenimentul Zilei, online http://www.evz.ro/article.php?artid=265187

Masura succesului inregistrat de Dacia este data de exporturile tot mai mari.

Dacia a inregistrat o crestere semnificativa a exporturilor de masini in primele sase luni ale anului acesta. Cresterea fata de perioada similara a anului trecut este de aproape 150a. In total, in prima jumatate a lui 2006 s-au vandut la export 40.166 de masini. In prezent, vehiculele produse la Mioveni ajung in 42 de tari. Pana la finele anului 2006 numarul destinatiilor de export va ajunge la 50. Principala piata externa de desfacere a fost Franta, unde s-au vandut 11.385 de Loganuri numai anul acesta. Pretul de baza al unui Logan intr-un show-room din Vest este de aproximativ 7.500 de euro. La acest pret, valoarea exporturilor din primele sase luni este de peste 300 de milioane de euro.

Cifra de afaceri record

Cresterea puternica a vanzarilor sub efectul succesului comercial al modelului Logan a permis Uzinelor Dacia-Renault sa obtina in 2005 un rezultat financiar net pozitiv de 57 de milioane de euro. Anul trecut, Dacia a vandut cu peste 80a mai mult fata de 2004. Cifra de afaceri s-a dublat in 2005 fata de anul precedent, ajungand la 1,2 miliarde de dolari. Pentru 2006, Dacia prevede o cifra de afaceri de 1,5 miliarde de dolari. Dacia vrea sa produca ceva mai mult de 200.000 de autovehicule in 2006, din care 112.000 in Romania si 88.000 la export, la care se vor adauga 100.000 de colectii CKD (Completly Knocked Down – masini neasamblate). Capacitatea de productie a uzinei de la Mioveni va fi majorata la 235.000 de unitati pe an incepand din luna septembrie 2006.

Dieselul, foarte cautat

In ceea ce priveste vanzarile pe piata din Romania in primele sase luni ale anului, ele s-au cifrat la 56.405 de unitati, din care 49.803 Logan si 6.602 Pick Up. Fata de primul semestru al anului 2005, livrarile de vehicule din gama Logan au crescut cu 5,6%. Din totalul vanzarilor, 18.014 unitati apartin versiunii de motorizare diesel.

Avand in vedere pretul, cu peste 1.000 de euro mai mare decat al motorizarii de 1,4 litri pe benzina, se poate spune ca Loganul 1.5 dci este campionul vanzarilor. Acest lucru este recunoscut si de oficialii Dacia, care declara ca succesul Loganului Diesel a depasit si cele mai optimiste previziuni. Tot analiza mixului de vanzari releva faptul ca modelele bine echipate sunt si cele mai cautate. Spre exemplu, echiparea Laureate, care beneficiaza de dotari precum geamuri electrice la toate usile si aer conditionat, reprezinta peste o treime din vanzari.

Reteta succesului

Chiar daca Loganul nu costa 5.000 de dolari, asa cum voia Louis Schweitzer, fostul presedinte al Renault, modelul este responsabil pentru succesul financiar al marcii romanesti. De la lansarea in septembrie 2004 pana in mai 2005, Automobile Dacia a vandut 267.000 de masini Dacia Logan in 35 dintre cele 42 de piete din Europa, Asia, Orientul Mijlociu si Africa Centrala. Mai mult de jumatate dintre acestea au fost comercializate in Europa de Est, inclusiv Romania, iar 20% in Europa de Vest. In Occident, pe primul loc se situeaza Franta, care detine 7% din vanzarile mondiale ale Daciei Logan.

Marca globala

In 1999, Renault a devenit proprietarul Uzinei Dacia de la Mioveni. Anul urmator, francezii au inceput reconstructia marcii, iar in 2004 au scos pe piata primul model Logan, miscare ce s-a dovedit decisiva pentru Automobile Dacia. De la momentul privatizarii, Renault a investit in marca romaneasca nu mai putin de 680 de milioane de euro.

Fostul sef al grupului Renault, Louis Schweitzer, si-a imaginat o masina pe cat de ieftina, pe atat de practica. Astfel a aparut celebra campanie care anunta iminenta lansare a masinii de numai 5.000 de euro. Pretul a ramas la stadiul de dorinta, insa publicitatea agresiva si-a atins scopurile.
Companiile care joaca pe piata masinilor accesibile s-au trezit cu un nou concurent. In afara de asta, Renault a dorit si a reusit sa faca din Logan o alternativa pentru masinile la mana a doua.
Mai multe premii internationale

In 2005, Dacia Logan a fost desemnata masina anului in Serbia-Muntenegru. In afara de acest succes, Loganul mai detine si alte premii: „Autobest 2005”, „Best Buy” in Croatia si in Bosnia, „Most Desired Car”, in Macedonia. Alaturi de Mioveni, modelul Logan este fabricat la Uzinele Renault din Rusia, Maroc si Columbia, iar din acest an va incepe productia in Iran.

Calendar incarcat

Gama Dacia va fi extinsa prin introducerea unei versiuni de motorizare pe benzina, de 107 CP, si a versiunii de caroserie break cu 5 si 7 locuri, care va fi disponibila pe piata romaneasca din octombrie. Lansarea pe pietele occidentale va fi simultana. Lansarea breakului a fost anticipata de prezentarea show-carului Logan Steppe. Desi preturile pentru break nu au fost anuntate inca, este foarte posibil ca versiunea de baza sa coste ceva mai putin de 7.000 de euro, iar cea de varf peste 10.000. In 2007 va fi lansat Logan pick-up, care va inlocui actuala Dacia papuc, construita pe platforma vechii Dacii 1310.

Gama va fi completata de versiunea hatchback (in doua volume), care se va produce in Brazilia. Totodata, la orizont se prefigureaza introducerea unei motorizari diesel mai puternica. Aceasta va avea probabil tot 1,5 litri, dar va furniza 80 de cai-putere. Desi dupa prezentarea Steppe la Geneva s-a vorbit de o versiune 4X4 a Loganului break, in programul de lansari nu se regaseste nicio mentiune despre un astfel de model. Totodata, o versiune monovolum nu se afla in plan, costurile de producere ale unei masini din aceasta clasa fiind prea mari. Dorinta Renault este ca Dacia sa devina o marca globala. Astfel, pana in 2010, pe plan mondial ar urma sa fie produse peste 750.000 de Loganuri in diverse colturi ale lumii.

La salonul auto de la Geneva de anul acesta, Dacia a prezentat un concept intitulat Logan Steppe. Aceasta masina prefigureaza viitorul break ce va fi prezentat oficial in toamna. Desi oficialii Dacia au spus ca Steppe si breakul vor imparti 80a din componente, diferentele intre show-carul de la Geneva si fotografiile aparute in revista „Top Gear” sunt evidente.

De fapt, breakul din pozele „Top Gear” aduce mai mult a utilitara decat a masina de familie. Logan Break va oferi un spatiu de depozitare maxim de aproximativ 1,7 metri cubi cu scaunele din spate rabatate, scrie „Top Gear”.

Continuarea pe http://www.evz.ro/article.php?artid=265187

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează