KRUK International susține educația financiară a liceenilor

1

Copiii români obişnuiesc să cheltuiască banii de buzunar pe care îi primesc de la părinţi fie ieşind în oraş cu alţi copii (27,15%), fie cumpărându-şi gadgeturi, dispozitive IT, softuri sau electronice (8,83%), fie pe altceva (30,42%). Doar 33,31% dintre ei îi economisesc. Acestea sunt concluziile unui sondaj online realizat de iVox la comanda KRUK International, companie de top a industriei de management al creanţelor din România.

Conform rezultatelor sondajului „Bani de buzunar”, care a evaluat obiceiurile adulţilor de a da bani de buzunar copiilor, precum şi frecvența cu care se dau acești bani și modul de cheltuire sau economisire a acestora, majoritatea copiilor români (56,82%) primesc bani de buzunar în fiecare săptămână. Peste jumătate dintre ei beneficiază de o sumă lunară de cel mult 50 de lei ca bani de buzunar. De asemenea, datele mai arată că în jumătate din cazuri sumele alocate copiilor ca bani de buzunar s-au redus serios din cauza crizei economice. La studiul online realizat în perioada 6-8 martie au participat 1.358 de respondenţi, cea mai mare parte a lor provenind din Bucureşti şi din judeţele Cluj, Iaşi, Prahova şi Constanţa.

Plecând de la nevoia unei educaţii financiare timpurii, KRUK International susține dezvoltarea modulului educaţional Bani de buzunar”, elaborat împreună cu organizația neguvernamentală Școala de Valori. Parte a programului educațional inovator GROW, modulul se adresează elevilor de liceu din clasa a IX-a din 14 orașe din România: Arad, Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti, Sibiu, Suceava, Târgu Mureş şi Timişoara. Organizat de AIESEC și Şcoala de Valori, programul GROW se află la cea de-a 7-a ediție, iar ediția actuală este prima la care participă compania KRUK International.

Modulul Bani de buzunar” va fi implementat în 2012 în două etape: prima în lunile martie-aprilie, iar cea de-a doua în iunie-iulie. Prin participarea la acest modul educațional interactiv elevii vor putea înțelege mai bine care este valoarea banilor pe care îi primesc de la părinți. În acelaşi timp, vor realiza care sunt costurile reale ale traiului zilnic în familie. Importanța pregătirii unui buget familial și a însușirii obiceiurilor de economisire în familie sunt deprinderi pe care le vor căpăta încă din adolescență.

„Suntem convinși că percepția asupra obiceiurilor de cheltuire și de economisire a banilor se dezvoltă încă de timpuriu. Elevii cărora ne adresăm prin implementarea acestui program vor înțelege că o viață fără datorii este importantă în echilibrul general al unei familii. Vor învăța că este necesar să-ți plătești la timp obligațiile financiare și vor avea o conduită responsabilă la vârsta maturității. Și poate, sperăm noi, vor înțelege mai bine eforturile pe care le facem noi, adulții, și mă refer la părinți și profesori în egală măsură, pentru a le oferi adolescenților cunoștințele de care au nevoie pentru un mod de viață echilibrat”, a declarat Isabela Iacob, Director General al KRUK International.

Preocupările educaționale sunt un element important al activităţii KRUK International în România. De aceea, prin demersul educaţional pe care îl susţine, compania îşi propune nu doar să le prezinte elevilor consecințele ce se pot ivi în cazul neplății la timp a datoriilor, dar şi să le arate acestora cum anume să abordeze problemele financiare și cum să găsească soluțiile pentru a le rezolva. „Bani de buzunar” este un modul menit să le prezinte adolescenților mediul financiar din care fac parte. În timpul sesiunilor, aceștia vor participa la exerciții care îi vor ajuta să înțeleagă mai bine care sunt costurile vieţii de zi cu zi și, mai ales, cum să-și construiască un buget personal.

În prezent, peste 2.600 de elevi din orașele enumerate mai sus și-au exprimat dorința de a fi selectați în acest program. Sesiunile de pregătire vor fi susținute de tineri studenți din 110 țări, inclusiv din România.

“Acest modul de educaţie financiară completează programe similare din materiile de studiu în școală și le oferă elevilor cunoștințele necesare pentru a putea să elaboreze un buget personal”, a declarat Dragoș Belduganu, Coordonator al Programelor de Implicare Socială, asociația Şcoala de Valori.

 

KRUK International S.R.L. a fost înființată în anul 2007 de Grupul KRUK, liderul pieței de management al creanțelor comerciale din Polonia. Compania este specializată în managementul integrat al creanțelor, având clienți atât din sectorul financiar, cât și companii de servicii și utilități. KRUK International a dezvoltat activități de colectare a creanțelor bancare, ale companiilor de asigurări și leasing, ale operatorilor de telefonie fixă și mobilă, precum și ale companiilor de distribuție a bunurilor de larg consum. KRUK este de asemenea un jucător important pe piața achiziţiei de portofolii de creanțe, în special de la bănci.

Şcoala de Valori este o organizaţie neguvernamentală modernă ce are ca viziune dezvoltarea unei societăţi bazate pe valori prin educaţie inovativă. Punem sub semnul întrebării graniţele educaţiei tradiţionale şi creăm oportunitatea persoanelor de a accesa informaţii de valoare, experienţe de formare a caracterului, de a interacţiona cu modele pozitive şi de a avea expunere internaţională, cu scopul de a creşte responsabilitatea personală şi controlul fiecăruia asupra alegerilor personale.

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.