Într-o săptămână au fost declarate 1.527 de fapte bune

0

Săptămâna solidarităţii şi Premiile solidarităţii la BRD

« Săptămâna solidarităţii »  şi «Premiile solidarităţii la BRD » sunt două campanii anuale de solidaritate socială prin care BRD încurajează implicarea angajaţilor în actiuni de voluntariat pentru comunitate.

Campaniile se desfăşoară pe durata unei săptămâni la sfârşitul lunii mai/ începutul lunii iunie şi au loc concomitent în toate filialele Société Générale din lume, sub denumirea de « Citizen Commitment Week » şi « Citizen Awards », cu scopul de a susţine cauzele şi comunităţile locale.

In 2013 « Săptămâna solidarităţii la BRD » a purtat numele de « Săptămâna faptelor bune la BRD » şi s-a derulat în perioada 27-31 mai în toate agenţiile şi sediile băncii din ţară.

angajati BRD cu bratariBanca a împărţit angajaţilor niste brăţări speciale si i-a incurajat să facă fapte bune sau gesturi frumoase pentru colegii lor, cărora urmau sa le transfere mai departe şi brăţările.

O cafea oferită dimineaţa unui coleg de birou, un sfat sau ajutor pentru încheierea unei situaţii sau rezolvarea unei probleme personale, au fost doar o mică parte din gesturile făcute de angajaţi unii pentru altii.

Pentru fiecare faptă bună facuta de angajaţi unul pentru altul, BRD a oferit 2 euro pentru cauza copiilor bolnavi de cancer.

Într-o săptămână au fost declarate 1.527 de fapte bune pe care banca le-a transformat în 3.054 de euro care vor fi investiţi într-un proiect derulat de Asociaţia Aripi spre Viaţă, pentru a continua amenajarea a 9 saloane din Clinica de oncopediatrie a Institutului Clinic Fundeni din Bucureşti.

„Bucuria pe care o simţim atunci când dăruim din dragostea noastră acestor copii nu poate fi comparată decât cu puţine lucruri din viaţă şi de aceea eu vă mulţumesc că impărţiţi această bucurie cu noi şi pentru tot ajutorul dat. Împreună vom reuşi să creem într-un spital din ţara noastră acele condiţii de tratament din clinicile Uniunii Europene, alături de medici care depun eforturi remarcabile pentru salvarea copiilor bolnavi de leucemie, cancere şi alte boli grave. Datorită unor gesturi ca cel facut de dumneavoastră, am reuşit scăderea riscului de infecţie şi îmbunătăţirea calităţii vieţii acestor copii. Încă o dată vă mulţumim! », a declarat Nicoleta Vlad, preşedintele Asociaţiei Aripi spre Viaţă, mulţumind angajaţilor BRD care au participat la campanie.

Premiile solidarităţii – « Citizen Awards », este o campanie anuală care se desfăşoară în aceeaşi perioadă cu Săptămâna solidarităţii şi prin care Société Générale promovează şi premiază proiectele de implicare în comunitate ale filialelor.  

Anul acesta Campania Citizen Awards s-a derulat în perioada 27 mai – 7 iunie.

Mecanismul campaniei permite filialelor Société Générale să înscrie în concurs câte un proiect din cele pe care le susţin. O comisie SG a analizat proiectele şi a selectat 10 cele mai bune dintre ele, care au intrat în etapa finală de votare. Proiectele finaliste au fost postate pe un site dedicat unde timp de 2 săptămâni, între 27 mai si 7 iunie, au fost votate de angajaţii Société Générale din toată lumea. Primele 3 cele mai votate proiecte au fost premiate şi primesc o finanţare suplimentară din partea Société Générale

copii spital

La ultimele două ediţii ale concursului BRD s-a calificat pe locul II, ceea ce a adus in România finanţări în valoare de 70.000 euro, oferite ca premiu de Fundaţia Société Générale. Premiile au sponsorizat programele de inserţie educaţională pentru copiii şi de inserţie pe piaţa muncii pentru adulţii în dificultate, aflaţi în atenţia Asociaţiilor Ovidiu Ro (2011) şi Ateliere Fără Frontiere& Samusocial (2012).

2013 este cel de-al treilea an în care BRD participă la Campania Citizen Awards. Proiectul înscris anul acesta de BRD în concurs a primit cel mai mare număr de voturi şi s-a calificat pe locul I.

Drept urmare, Fundaţia Inocenti, cea care derulează proiectul, a câştigat o finanţare de 30.000 de euro de la Fundaţia Société Générale.

Banii vor fi investiţi în 30 de tineri şi adulţi din comunităţi de la marginea orasului Bistriţa şi a sectorului 2 din Bucureşti şi unde studiile arată că 40 % din adulţi sunt analfabeţi.

Este vorba despre oameni care în copilărie au fost nevoiţi să renunţe să mai meargă la şcoală din cauza lipsei banilor de îmbrăcăminte, încălţăminte şi rechizite pentru şcoală. Acum nu ştiu să scrie, să citească sau să socotească, ceea ce este un real handicap din cauza căruia, atât ei cât şi familiile lor sunt vulnerabili, izolaţi de societate şi uşor de păcălit.

 

« Ne dorim să le oferim acestor oameni şansa la normalitate, să încercăm să-i sprijinim, dacă vor fi receptivi, pe toţi cei mari să înveţe ceea ce li se cuvenea când erau mici. Cu sprijinul BRD, am putut programa în timpul vacanţei şcolare din 2010, intâlniri de alfabetizare. La prima sedinţă au venit 3 persoane, 2 dintre acestea cu copiii mici alături, căci nu puteau pleca de acasă altfel; credeau că nu le vom primi, însă am preferat să găsim un voluntar care să supravegheze copiii, astfel încât „elevii” adulţi să aibă parte de condiţii decente de studiu. În acest fel, în cele 3 luni pilot am avut în total 11 participanţi, 7 dintre aceştia prezenţi la toate întâlnirile.

De atunci, nu ne-am mai oprit. », a declarat Constanţa Dumitrescu, coordonatorul de programe din Bucureşti al Fundaţiei Inocenti.

 

« Săptămâna şi Premiile solidarităţii la BRD sunt două campanii dragi nouă, care au crescut cu fiecare ediţie. Acest lucru s-a întâmplat datorită tuturor colegilor mei, cărora vreau să le mulţumesc pentru timpul şi energia pe care le investesc an de an pentru susţinerea cauzelor comunitare din România. 

În ultimii 4 ani, cu implicarea lor voluntară, in timpul acestor doua campanii, am câştigat de la Société Générale finanţări de 100.000 de euro pentru ONG-urile noastre partenere din România, am convins peste 4.000 de clienţi să facă donaţii lunare către Unicef şi am strâns 170.000 de euro pentru proiecte dedicate copiilor şi tinerilor în dificultate. Acestea sunt doar cifre, dar dincolo de ele suntem noi toti, cu daruire si suflet, cu speranta si entuziasm. De aceea « Săptămâna şi premiile solidarităţii la BRD » sunt printre cele mai frumoase campanii ale noastre », a declarat Flavia Popa, Secretarul General al BRD.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează