Interviu cu Ana-Maria Paladus / Campania “Non-profit, dar Pro-dezvoltarea durabila!”

0

Campania “Non-profit, dar Pro-dezvoltarea durabila!” continua cu interviul Anei-Maria Paladus, vicepresedinte al Asociatiei REPER21

REPER21, ANPCDEFP si CRIES stimuleaza societatea civila la un dialog despre dezvoltarea durabila! Campania consta in 35 de interviuri video cu reprezentanti ai ONG-urilor, care vorbesc despre cum contribuie propriile lor activitati la dezvoltarea durabila. Societal invita toate organizatiile non-profit sa difuzeze principiile de echitate sociala, echilibrul mediului si eficacitate economica. Aflati cum se pot implica ONG-urile pe pagina campaniei Societal.

Asociatia REPER21 are drept misiune promovarea Dezvoltarii durabile si a Responsabilitatii sociale a companiilor (RSC). Actiunile asociatiei vizeaza:

–          valorile dezvoltarii durabile: eficacitea economica, echitatea sociala si echilibrul mediului

–          normele de referinta: modelul social european, cadrul Uniunii Europene în domeniul mediului, conventiile Organizatiei Internationale a Muncii, Global Compact, Global Reporting Initiative etc.

–          instrumentele de implementare: etichete ecologice, standarde pentru reporting, coduri de conduita, rating extra-financiar, ghiduri de autoanaliza etc.

In prezent, Asociatiei REPER21 deruleaza proiectul Societal, in parteneriat cu ANPCDEFP si CRIES.

 

Care este contributia Asociatiei REPER21 la dezvoltarea durabila?

“Noi (Asociatia REPER21) credem foarte mult in principiile dezvoltarii durabile. Este mai greu apoi sa vedem cum sa le aplicam concret in activitatile pe care le facem, in Bucuresti sau in intreaga tara. Si am incercat sa gasim niste mijloace mai non-formale ca sa zicem asa, pentru ca una este sa tii un astfel de discurs “ce inseamna dezvoltarea durabila conform definitiei internationale”, alta e sa vorbim cu niste cetateni si sa le spunem teoria. Nu are nicio influenta, doar le punem niste greutati in plus pe umeri si dupa aia se duca acasa si nu stiu exact ce sa faca, doar se simt ingreunati ca traim intr-o lume care are foarte multe probleme.

Si am incercat sa gasim o serie de instrumente si de mijloace prin care sa avem un discurs adaptat fiecarui tip de interlocutor. Daca vorbim de exemplu cu cetateni, folsim un limbaj mai jucaus, mai nonformal in sensul ca incercam sa atragem atentia cu mici aspecte, mici date care apoi sa provoace un comportament responsabil din partea acelor persoane.”

 

“De exemplu daca sunt cu prietena mea cea mai buna si vreau s-o sensibilizez despre impactul asupra mediului inconjurator al activitatilor cotidiene, o intreb “Ce porti pe tine? Ok, un tricou de bumbac. Ei bine, pentru tricoul asta de bumbac s-au consumat cativa mii de litri de apa, cateva tone de pesticide si insecticide pentru ca bumbacul sa fie cultuvat si apoi sa ajunga la tine.” Iata o data care vorbeste cuiva, decat sa ii spui ca dezvoltarea durabila inseamna cutare si cutare.”

www.reper21.ro

Urmariti campania pe www.societal.ro.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează