ÎNSCRIETE LA A TREIA EDIȚIE A BURSELOR ARC PENTRU JURNALISM DESPRE FILANTROPIE

0

Asociația pentru Relații Comunitare, organizație care de aproape 15 ani promovează cultura filantropică în România, lansează a treia ediție a Burselor ARC pentru Jurnalism despre Filantropie. Bursele le oferă jurnaliştilor posibilitatea să scrie / relateze despre donatorii români care schimbă lumea şi despre atitudinea societăţii despre actul filantropic.

arc logo transp

Trei reporteri și trei fotoreporteri vor primi din partea ARC o bursă de câte 500 de euro și vor avea la dispoziție maximum șase luni ca să spună o poveste despre oameni care donează strategic pentru o cauză care îi mişcă – povești personale care pot inspira și alți oameni să se implice în comunitatea lor prin donaţii directe.
Exemple de subiecte pe care ne-ar plăcea să le sprijinim prin Bursa ARC pentru jurnalism despre filantropie, dar fără să se limiteze la acestea:

– cum creşti un copil pentru a fi generos/filantrop: povești ale familiilor care își încurajează copiii să-și doneze cadourile unei cauze; povești ale organizațiilor care îi învață pe copii și pe adolescenți să strângă fonduri și să doneze.
– cum se cultivă donatorii pe termen lung: povești ale organizațiilor neguvernamentale care au construit relații pe termen lung cu un grup de donatori recurenți sau un un donator constant.
– profiluri de donatori obișnuiți, oameni cu venituri medii, care donează lunar sau periodic către cauze în care cred.
– povești despre instrumente noi de fundraising care au început să fie folosite în ultimii ani – precum cercuri de donatori, evenimente de familie (nunţile și zilele de naștere caritabile), peer-to-peer fundraising (strângerea de fonduri prin participarea la evenimente sportive populare, precum Swimathon, maraton sau Skyrun).
– profiluri de filantropi, oamenii care donează un procent semnificativ din venitul lor anual către cauze civice, sociale și de mediu și care au impact major asupra cauzelor respective.
– profiluri de fundraiseri voluntari – oameni care își conving prietenii și cunoscuții să doneze bani pentru o cauză pe care o sprijină.

Pentru inspirație, puteți citi articolele câștigătorilor primelor două ediții:

Dragă Sponsore, Diana Meseșan și Alex Tomazatos, decatorevista.ro – http://bit.ly/14KdOp8
Supraviețuitorul, Lina Vdovîi și George Popescu, adevarul.ro – http://bit.ly/1xwL0uB
Filantropica, Andrei Crăciun și Daniel Vrăbioiu, dela0.ro – http://bit.ly/1AQZVhL și http://bit.ly/1BX79V0
Un sat pentru Mădălina, Ana Maria Ciobanu și Mircea Reștea, DOR – http://bit.ly/1GMXqSX

Cum funcționează cercurile de donatori din România, Sorana Stănescu și Andrei Pungovschi, hotnews.ro – http://bit.ly/1XsQpfS

Rezistența prin medicină, Vlad Stoicescu și Zora Iuga, dela0.ro – http://bit.ly/1JW4aTE
Termenul limită pentru înscriere este 25 februarie 2016.

TERMENI ȘI CONDIȚII

Cine se poate înscrie?

Se poate înscrie orice jurnalist, reporter sau fotoreporter, indiferent de instituția de presă (revista, ziarul, site-ul, postul TV sau de radio) la care lucrează sau colaborează. Jurnaliștii nu au nevoie de legitimație de presă, contract de muncă la o instituție media sau diplomă de absolvent de Jurnalism pentru a fi eligibili.
Jurnaliștii care au câștigat bursa la edițiile anterioare nu pot candida.

Pot să mă înscriu dacă lucrez la o publicație de altă limbă decât româna?

Da, dacă veți publica materialul final și în limba română. În plus, limba de lucru cu editorul bursei este limba română.

Câte burse se acordă?

Se acordă șase burse în valoare de 500 EUR net, în lei la cursul zilei, după cum urmează:
– trei burse pentru proiecte jurnalistice scrise (publicate în print sau online);
– trei burse pentru proiecte jurnalistice foto (publicate în print sau online).

Cum vor fi aleși câștigătorii?

Cei șase câștigători vor fi selectați de un juriu compus din jurnaliști și fotografi, pe baza unui concurs de proiecte. Câștigătorii vor fi selectați în funcție de relevanța, noutatea și profunzimea proiectului înscris, dar și de calitatea portofoliilor trimise. O predocumentare a subiectului este foarte importantă – vor fi preferate propunerile cu o poveste relevantă în detrimentul temelor generice. Poveşti care inspiră, educă şi aduc o perspectivă nouă asupra unor teme despre care oamenii cred că ştiu totul.
La finalul bursei, fiecare câștigător trebuie să producă un eseu fotografic sau un text amplu despre subiectul ales.

Cine face parte din juriu?

Juriul va fi anunțat în perioada următoare.
Ce trebuie să conțină dosarul de înscriere?
Dosarele de înscriere trebuie să conțină:
– o descriere a proiectului (nu mai mult de 3.000 de semne, cu tot cu spații), care să explice subiectul ales, de ce este relevant în prezent, de ce se înscrie în tema Burselor ARC şi de ce este foto/jurnalistul cea mai potrivit pentru a realiza acest material, planul de activităţi pentru documentarea, scrierea, editarea şi publicarea materialului.
– CV-urile aplicantului/aplicanților;
– Portofoliile aplicanților: reporterii, 3 materiale jurnalistice care au apărut în media în ultimii 3 ani, iar fotografii, 3 proiecte foto, finalizate sau în lucru. Fiecare proiect fotografic trimis trebuie să conțină maximum 12 imagini, format JPG, rezoluție 72 DPI, latura mare 800 de pixeli (ARC solicită fotografiile exclusiv pentru evaluare în această jurizare şi nu le va folosi în niciun alt scop). În cazul în care arhiva depășește 10 MB vă rugăm sa folosiți un serviciu de transfer pentru fișiere de dimensiuni mari cum ar fi transfer.ro sau wetransfer.com.
– Un acord de publicare din partea publicației/ site-ului pe care urmează să apară povestea. Acordul de publicare poate fi sub forma unui email de la editor, cu datele de contact.
Toate proiectele vor fi trimise prin e-mail la adresa georgiana@arcromania.ro până la data de 25 februarie 2016, ora 23:59, cu titlul „Aplicație Bursele ARC”. Dosarele de înscriere vor fi arhivate și atașate unui singur e-mail. Decizia finală legată de selecția echipelor revine Asociației pentru Relații Comunitare și nu poate fi contestată.

Când sunt anunțați câștigătorii?

Câștigătorii vor fi anunțați pe 4 martie 2016. Foto/jurnaliștii au la dispoziție maximum șase luni de la data anunțării câștigătorilor ca să realizeze un reportaj amplu sau o serie de fotografii pe tema legată de filantropie pe care au înscris-o la concurs.

Pe parcursul realizării textului și a fotografiilor, foto/jurnaliștii vor ține legătura și vor colabora cu coordonatoarea Burselor ARC pentru jurnalism despre filantropie, Georgiana Ilie.

Pot cere feedback pe ideea mea înainte de a depune dosarul de înscriere?

Da. Dacă ai nelămuriri privind măsura în care povestea ta se înscrie în tema bursei, scrie-ne la georgiana@arcromania.ro și îți vom răspunde în cel mai scurt timp.
Alte informații:
– Materialele publicate trebuie să conțină mențiunea că au fost realizate în cadrul Burselor ARC pentru jurnalism despre filantropie.
– Foto/jurnaliștii vor putea publica materialele în orice publicație doresc, dar drepturile asupra materialelor vor reveni organizatorilor, respectiv Asociației pentru Relații Comunitare.
– Fiecare jurnalist/fotojurnalist poate înscrie maximum un proiect.
– Jumătate din valoarea bursei va fi virată imediat după anunțarea câștigătorilor, iar a doua parte, la jumătatea proiectului, dacă jurnalistul face dovada că a lucrat conform planului de documentare propus.
– Jurnaliștii se angajează să pună la dispoziţia ARC materialele de documentare (notiţe, înregistrări video, audio, fotografii de documentare, contactele persoanelor intervievate) pentru ca editorul să poate face procesul de fact-checking înainte de publicarea materialului.
– ARC își rezervă dreptul de a retrage bursa echipelor care nu respectă planul de documentare propus.

Asociația pentru Relații Comunitare este un grup de specialiști care sprijină filantropia în România. Din 2002, învață:

• ONG-urile să facă fundraising etic și sustenabil,
• corporațiile și donatorii individuali să știe unde să doneze și cum să urmărească ce s-a întâmplat cu banii,
• comunitățile locale să se organizeze și să-și rezolve problemele cu resurse locale.

Trei exemple de lucruri pe care le facem și de care probabil ai auzit: administrăm numerele scurte de SMS pentru cauze sociale, am ajutat 15 orașe să-și înființeze fundații comunitare care organizează, printre altele, Swimathon-uri și alte evenimente comunitare de fundraising, și lucrăm cu marile companii care investesc în comunitate prin competiții de granturi pentru ONG-uri și asigurăm standardizarea și transparența acestor competiții. Ne asigurăm astfel că toți actorii din zona de filantropie au o agora în care să comunice și să le fie reprezentate interesele.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează