Începe o nouă ediţie a concursului naţional de schiţe de design vestimentar, organizat de Perwoll

0

Henkel România, prin marca Perwoll, anunţă o nouă ediţie a concursului naţional de schiţe de design vestimentar pentru tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani, „Like New Designers by Perwoll”.

Şi în acest an, competiţia se adresează atât persoanelor cu studii de profil, cât şi tinerilor amatori. Toţi cei interesaţi sunt invitaţi să înscrie electronic 10-15 schiţe cu o colecţie proprie prêt-à-porter, pe tema „tendinţe alb-negru„, până pe 17 noiembrie 2013, la adresa de e-mail concurs@atelierperwoll.ro.

Datorită succesului ediţiei anterioare, concursul va avea în acest an doi câştigători: unul ales de juriu şi unul ales de public, prin vot online.

Câştigătorul desemnat de juriu va primi 1.500 de euro pentru crearea efectivă a unei colecţii de 5-7 ţinute din schiţele sale şi va beneficia de expunere gratuită a creaţiilor spre vânzare în perioada februarie – iulie 2013, în showroom-ul şi platforma online Molecule F şi ulterior în magazinul Band of Creators, Bucureşti. De asemenea, pe parcursul procesului de creare a ţinutelor, câştigătorul marelui premiu va fi susţinut şi consiliat de membrii juriului.

Tânărul designer a cărui colecţie primeşte cele mai multe voturi online din partea publicului va fi desemnat câştigător al Premiului de Popularitate şi va beneficia de o întâlnire de lucru (workshop privat gratuit) cu Adelina Ivan (fashion designer), pentru consiliere în dezvoltarea unei cariere în domeniul designului vestimentar.

Numai în perioada 18 noiembrie – 1 decembrie 2013, toate schiţele înscrise în concurs vor putea fi votate online, pe www.atelierperwoll.ro, de către orice vizitator al site-ului.

Ambii câştigători vor fi anunţaţi până la data de 5 decembrie 2013 şi se vor bucura totodată de promovare în mass-media, pe site-ulwww.atelierperwoll.ro (prima platformă online lansată de Perwoll şi dedicată tinerilor designeri şi curentului vintage din România), dar şi în cadrul evenimentelor organizatorului.

Juriul competiţiei este alcătuit din Adelina Ivan (designer vestimentar), Marian Pălie (stilist de modă), Mirela Bucovicean (fondator Molecule F) şi Constantin Vasile (reprezentant Henkel România, divizia Detergenţi).

În evaluarea schiţelor, juriul va ţine cont de criterii precum: respectarea temei, originalitatea conceptului colecţiei şi potenţialul vandabil al creaţiilor.

Condiţiile de înscriere în concurs sunt:

  • Participanţii trebuie să aibă între 18 şi 35 de ani;
  • Participanţii trebuie să respecte tema concursului, „tendinţe alb-negru”;
  • Pentru înscriere, tinerii trebuie să trimită la adresa de e-mail concurs@atelierperwoll.ro, până pe 17 noiembrie 2013:
    • o colecţie prêt-à-porter de 10-15 schiţe de modă, pe tema „tendinţe alb-negru”, format .JPG;
    • denumirea colecţiei şi o foarte scurtă descriere a conceptului;
    • Ø      datele de contact (nume, prenume, adresă, număr de telefon şi data naşterii).

“Entuziasmul şi creativitatea participanţilor de anul trecut ne motivează să continuăm tradiţia Perwoll de a sprijini tinerii designeri şi de a-i ajuta să se afirme. Atât această iniţiativă, cât şi Premiul Perwoll pentru Tineri Designeri, pe care îl acordăm în fiecare an absolvenţilor universităţilor de design din ţară, reprezintă modul nostru de a fi alături de moda românească în formare”,declară Costi Vasile, Junior Brand Manager Perwoll, Laundry & Home Care Henkel România.

"Mă bucur că Like New Designers, concursul naţional de schiţe de modă organizat de Perwoll, care îşi propune să mişte creativitatea tinerilor şi să susţină tinerele talente în design vestimentar, a ajuns la ediţia a doua. Cătălin Vălean, câştigătorul ediţiei trecute, a devenit deja o voce distinctă în peisajul fashion designului românesc, confirmând încă o dată succesul acestei iniţiative şi nivelul ridicat al înscrierilor primite", declară Marian Pălie, stilist de modă şi membru al juriului.

Prima ediţie a concursului naţional de schiţe de design vestimentar a fost organizată de Perwoll în 2012 şi a fost câştigată de tânărul designer clujean Cătalin Vălean, cu colecţia “Tranziţii”. Intitulat „Fii creator de Haute-Couleur!” şi având ca temă de schiţe “culori”, concursul a adunat un număr impresionant de 79 de participanţi din întreaga ţară.

Vizual Concurs de schite de design vestimentar

Despre juriu

Adelina Ivan

Adelina Ivan a absolvit Facultatea de Design la Academia de Artă din Bucureşti. Din 2009, a lansat brandul Adelina Ivan, o linie ready-to-wear în ediţie limitată, produsă integral în atelierul propriu. Colecţiile designerului urmăresc teme axate pe reinventarea tăieturilor clasice şi pattern-uri derivate din forme geometrice cu accente deconstructiviste şi în cromatică neutră.

Adelina Ivan şi-a prezentat colecţia de primavară-vară 2013 la Berlin Fashion Week şi a participat din 2008, timp de două sezoane pe an la târgurile de modă Prêt à Porter Paris şi The Train New York, iar în primăvara anului 2010 a prezentat colecţia toamnă-iarnă 2010/2011 în cadrul unui festival organizat de Weareurope la Tokio. În aprilie 2012 a fost desemnată Designerul Anului 2011 de către publicaţia online www.fashionandbeauty.ro

Colecţiile Adelina Ivan se găsesc în magazine din Paris, New York, Lisabona, Milano, Kuweit și Beirut, iar în Bucureşti în Concept Store-uri, precum Entrance, Hobirama,  Eva – design romanesc, The Place şi Cocor, iar in on line pe Molecule-F.com.

Marian Pălie

Este unul dintre cei mai cunoscuţi stilişti de modă din România. A colaborat în calitate de fashion stylist cu publicaţii precum  Elle, The One, Tabu, The Art of Living, Viva, All Hollow, Beau Monde, Men's Health etc. A fost director de stil pentru Berlin Fashion Week, pentru designerii Irina Schrotter, Lucian Broscăţean, Adelina Ivan. De asemenea, lucrează la show-uri de modă, susţine cursuri de imagine şi stil, oferă consultanţă de brand şi scrie pe site-ul www.DoiTreiSi.ro. Printre clienţii lui se numără: Adelina Ivan, Valentina Vidraşcu, Kristina Dragomir, Venera Arapu, Gabriela Dumitran, Patzaikin etc.
Mirela Bucovicean
Este unul dintre promotorii de baza ai designului românesc. Fondează în 2010 Molecule-F.com, prima și singura platformă de promovare și vânzare dedicată în exclusivitate designerilor români, ca o continuare firească a activității avute timp de aproape 10 ani în business-ul familiei, axat pe creație și producție vestimentară.
Molecule F a reușit încă de la bun început să se impună în peisajul modei românești ca etalon al acestuia, păstrandu-și acest statut chiar și după aproape 4 ani de activitate, atât prin proiectele desfășurate în online și offline, cât și prin calitatea selecției designerilor prezenți în cadrul platformei.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează