În legătură cu Sesizarea dumneavoastră cu numărul… sau De ce alerta mea este încă “în lucru”

0

De aproape 8 luni de zile, peste 46,500 de români transmit autorităților sesizări despre ce îi nemulțumește în oraș. Cel mai adesea vorbim despre parcări abuzive, gropi, gunoaie sau blocaje rutiere. În total, peste 20,000 de alerte răspândite în toată țara, majoritar în urbanul mic și mare. Împreună, ele construiesc o hartă vie a problemelor orașelor în care locuim.

Câte dintre ele sunt însă rezolvate? Cele mai multe alerte au statusul “în lucru.” Asta înseamnă că alerta a fost validată, trimisă către autorități dar nu avem încă un răspuns primit din partea acestora.

civic

Pentru cele 20.168 alerte trimise până acum, am primit 7.924 de răspunsuri de la autorități. Ne rămân 8.850 alerte pentru care nu există încă nici un răspuns (3394 alerte au fost anulate pentru că nu erau relevante, decente sau nu conțineau informația completă pentru validare).

Din cele 7.924 de răspunsuri am reușit să procesam 5.295, iar 2.629 răspunsuri nu pot fi procesate.
Cum adică răspunsuri care nu pot fi procesate?

Sistemul nostru este de ultima generație și poate să proceseze automat informațiile dacă pentru fiecare alerta alocăm un număr de caz – cod unic de tipul CAS-21212-B6F6G4 – și autoritățile răspund la email-ul cu alertă noastră prin “reply”. Dar de cele mai multe ori primim comunicări sub forma:
1. Răspuns cu document atașat în format PDF sau JPEG cu număr de caz sau fără;
2. Răspuns fără document atașat, cu mesaj în corpul e-mail-ului, fără număr de caz sau alte date de identificare;
3. Răspuns fără “reply” la e-mail, fără număr caz sau alte date de identificare;
4. Răspuns referitor la mai multe cazuri în același mesaj, fără număr de înregistrare sau alte date de identificare.

Aceste răspunsuri nu se pot procesa automat. Colegii noștri trebuie să aloce timp pentru procesarea manuală, în medie 50 de minute per caz, și astfel se acumulează întârzieri.

Adrian Stănescu, fondatorul aplicației: “Cred că tehnologia și toți cei care o folosesc pot îmbunătăti spațiul civic. Adică fiecare dintre noi, doar cu un telefon mobil și cu spirit civic, putem face gesturi simple pentru un oraș mai civilizat. Puterea aplicației stă în prezența și contribuția celor care o folosesc și în transparența cu care măsoară și raportează problemele orașelor noastre. Cei care folosesc și sprijină Civic Alert pot determina autoritățile să își organizeze agenda de lucru și chiar practicile cele mai simple, precum răspunsurile la sesizări. După 7 luni de zile apreciem valoarea unui răspuns dat corect și complet, la mesajul adresat.”

Cum vrem să rezolvăm problema?
Începem o campanie de atragere voluntari, cu sprijinul cărora să recuperăm decalajul. Toți cei care vor să contribuie timp, sunt încurajați să ne contacteze la telefon (021) 411 1133 sau e-mail office@civicalert.ro.

Vrem să automatizăm procesele operaționale. Dezvoltarea unui sistem automat presupune integrarea unei funcții OCR (Optical Character Recognition) care să transforme documentele de tip PDF în informație pentru Microsoft Dynamics și un modul web interfațat pentru autorități, adică un instrument de comunicare cât mai ușor de folosit pentru aceștia.

Fondurile pentru aceste optimizări de sistem nu există încă, motiv pentru care căutăm alte surse de finanțare, donații și sponsorizări pentru a continua ce am început.

Toți cei care doresc să contribuie acestui demers pot face donații în contul
Asociației Civic Alert deschis la BRD Groupe Societé Generale Agetia Moșilor, cont RON RO54BRDE426SV74285314260.
Număr de înregistrare fiscal: 34973840

Civic Alert la 7 luni:
• 46.957 utilizatori
• 20.168 alerte primite
• 7.924 răspunsuri primite de la autorități
• 5.295 dintre aceste răspunsuri au fost deja introduse în sistem și au fost prelucrate de noi
• 8.850 alerte iși așteaptă un status de la autorități

Despre Civic Alert

Civic Alert este aplicația de mobil gratuită care sesizează autoritățile administrative despre problemele pe care cetățenii le semnalează în spațiul public prin trei pași simpli: fotografiere, geolocalizare pentru a înregistra adresa și selectarea categoriei în care se incadrează problema semnalată.

Raportarea si gestionarea relației cu autoritățile se face mai departe prin intermediul Call Centerului, unde alertele sunt verificate. Pe baza lor sunt redactate și transmise sesizări oficiale către autoritatea competenta și urmărite etapele parcurse.
Gestionarea sesizărilor se face prin intermediul celor mai puternice soluții software din acest moment.

Autoritățile primesc astfel, gratuit, informații în timp real despre problemele de rezolvat din teren. Instituții publice din diverse localități s-au arătat deja entuziasmate de acest instrument de comunicare, pentru că facilitează o conectare mai bună cu cetățenii și o eficiență mai mare în soluționarea problemelor lor.

Majoritatea utilizatorilor Civic Alert au telefoane cu sistem de operare Android (65,7%), urmați de iOS (33,9%).

Adrian Stănescu, fondator Civic Alert: “Am pornit de la premisa că autoritățile abilitate să rezolve problemele cetățenilor nu știu întotdeauna despre existența lor. Civic Alert a apărut după ce timp de două luni mi-am promis zilnic că voi sesiza primăria despre semaforul lipsă de lângă parcul unde îmi plimb copiii. Puțini avem timp să facem cereri scrise și să le depunem personal. Dar putem face o poză cu telefonul mobil.”

Aplicația Civic Alert a fost lansată în variantă Beta pe 16 noiembrie 2015 și este în dezvoltare și optimizare.
Civic Alert nu are culoare politică și nu este afiliată niciunei instituții publice. Este o inițiativă civică bazată pe tehnologie și crowdsourcing, apărută din dorință de a trăi într-un spațiu mai civilizat.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează