“În compania oamenilor buni”, o campanie GSK România și Salvați Copiii România pentru combaterea mortalității infantile

0

Până în prezent, în comunitățile în care a fost implementat proiectul “Fiecare Copil Contează”, lansat în 2010 de Salvați Copiii România alături de GSK România, nu s-a mai înregistrat niciun caz de mortalitate infantilă;

GSK a încheiat și la nivel global, în 2013, un parteneriat cu Salvați Copiii Internațional cu scopul de a salva viețile a 1 milion de copii din toată lumea;

Campania de strângere de fonduri “În compania oamenilor buni” are patru ambasadori: fotografii Andrei Pungovschi și Bogdan Baraghin, bloggerul Cristian China Birta (Chinezu.ro) și jurnalistul Andrei Crăciun. Aceștia au mers în comunități din Suceava (localitățile Gulea, Pătrăuți și Ciprian Porumbescu) și Botoșani (localitățile Gorbănești și Hilișeu-Horia), pentru a documenta poveștile emoționante ale unor familii sărace incluse în parteneriatul GSK – Salvați Copiii România.

11

GSK România, împreună cu Organizația Salvați Copiii România, anunță lansarea campaniei “În compania oamenilor buni”, care continuă inițiativele de combatere a mortalității infantile, oferind suport în comunitățile defavorizate din zona Moldovei, printr-o campanie de strângere de fonduri.

Parteneriatul local dintre GSK România și Salvați Copiii România, încheiat in 2010, se desfășoară sub umbrela “Fiecare Copil Contează”, cu obiectivul de a reduce mortalitatea infantilă în județele cele mai afectate. Țara noastră ocupă primul loc în Uniunea Europeană la decese infantile, cu o rată dublă față de cea din UE.

“GSK România și-a asumat să joace un rol important în lupta împotriva mortalității infantile din România, acționând, alături de partenerii noștri din societatea civilă, în zonele educației în sănătate, îngrijirii prenatale și imunizării, în condițiile în care o treime din aceste decese au ca sursă cauze prevenibile. Proiectele pe care le desfășurăm sunt realizate, de multe ori, prin implicarea directă a angajaților noștri din România. Campania pe care o anunțăm astazi, În compania oamenilor buni, este un exemplu de cum implicăm angajații într-o campanie de conștientizare și de strângere de fonduri, și asta pentru că lipsa resurselor financiare reprezintă una dintre problemele principale cu care se confruntă comunitățile defavorizate. De aceea, sunt convinsă că orice gest cât de mic făcut de aceștia, și dublat financiar de sprijinul companiei, va face o mare diferență la finalul campaniei pentru copiii și mamele care au nevoie de ajutor”, a declarat Barbara Cygler, directorul general al GSK România.

Din 2010, GSK România și Salvați Copiii România au inclus în proiectul “Fiecare Copil Contează” județele Dâmbovița, Caraș-Severin, Vrancea și Brașov. Începând cu al doilea an, în proiect au mai fost incluse alte 5 județe din zona Moldovei – Vaslui, Botoșani, Iași, Suceava și Neamț, cu un număr de 15 localități defavorizate, cu rate ale mortalității infantile peste media națională. Numai în 2013, beneficiarii direcți ai proiectului au fost peste 4.000 de mame, femei însărcinate și copii, un număr de 20 de cadre medicale, medici și asistente pregătite pentru a oferi suport în comunități. De asemenea, voluntarii au oferit ore de educație sanitară în școli, informând aproape 3.000 de adolescenți și 500 de părinți. Rezultatele programului sunt spectaculoase: în comunitățile în care a fost implementat proiectul “Fiecare Copil Contează” nu s-a mai înregistrat niciun caz de mortalitate infantilă. De asemenea, cu peste 10% mai multe femei însărcinate și mai mult de un sfert dintre copii au mers la doctor pentru controale de specialitate.

În plus față de acest program local, GSK a încheiat, la nivel global, în 2013, un parteneriat cu Salvați Copiii Internațional cu scopul de a salva viețile a 1 milion de copii din toată lumea, acționând în 3 zone: acces la programe de imunizare și tratament, acces la servicii medicale și alimentație nutritivă.

“Ne bucură extinderea acestui parteneriat cu GSK atât la nivel global, cât și în rândul angajaților din România. Cauza luptei împotriva mortalității infantile merită tot suportul unui număr larg de parteneri – companii private și angajați, autorități centrale și locale, factori de decizie în sănătate și educație, societate civilă și media”, a precizat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

Așadar, și anul acesta, GSK România și Salvați Copiii continuă lupta împotriva mortalității infantile în România, cu o campanie de strângere de fonduri – “În compania oamenilor buni”.  Cei patru ambasadori ai campaniei – fotografii Andrei Pungovschi și Bogdan Baraghin, bloggerul Cristian China Birta (Chinezu.ro) și jurnalistul Andrei Crăciun – au mers în comunități din Suceava (localitățile Gulea, Pătrăuți și Ciprian Porumbescu) și Botoșani (localitățile Gorbănești și Hilișeu-Horia), pentru a documenta poveștile emoționante ale unor familii sărace incluse în parteneriatul GSK – Salvați Copiii România.

Poveștile au fost prezentate mai întâi angajaților GSK România, printr-o platformă internă, dând astfel startul unei ample campanii interne de strângere de fonduri și ulterior le vom împartăși și cu publicul extern. Suma stransă prin contribuția angajaților va fi dublată de companie. Mai departe, prin intermediul Salvați Copiii România, banii vor merge către familiile din zona Moldovei, în comunitățile care au nevoie de ajutor

Despre mortalitatea infantilă: în România, rata mortalității infantile este cea mai ridicată din Uniunea Europeană – 9,04‰, dublu față de media din UE (4,3 ‰). Astfel, 1.900 de copii cu varsta sub 1 an mor în fiecare an în țara noastră, unul la fiecare 5 ore. De asemenea, rata nașterilor premature a fost de aproximativ 10% (aproximativ 20.000 de bebeluși născuți prematur mor în fiecare an).

GSK – una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cărei portofoliu are la bază o substanțială activitate de cercetare și dezvoltare. GSK se dedică îmbunătățirii calității vieții oamenilor, ajutându-i să realizeze mai multe, să se simtă mai bine și să trăiască mai mult. În România, obiectivul GSK este să contribuie la creșterea speranței de viață a românilor, una dintre cele mai scăzute din Uniunea Europeană, precum și la creșterea calității vieții acestora. Pentru mai multe informații accesati www.gsk.ro

Salvaţi Copiii România este o organizaţie neguvernamentală, de utilitate publică, non-profit, care militează activ pentru drepturile şi protecţia copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului. Programele organizaţiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atenţie deosebită către cei aflaţi în situaţii dificile – copiii din comunităţile dezavantajate, copiii victime ale violenţei, exploatării prin muncă, traficului sau neglijării, copiii refugiaţi etc. În cei 24 de ani de activitate, peste 1.007.000 copii au fost implicaţi în campaniile şi programele desfăşurate de organizaţie. Salvaţi Copiii România este membru al Save the Children Internaţional, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează