În căutarea unui sistem educaţional sănătos: EPISOD II

0

autor text: Georgia Petria, Fundația Seeding Knowledge la rubrica Dreptul la Cuvant

Continuăm căutarea legăturii dintre context-mediul în care trăim și educație. Aceasta din urmă, este unul dintre pilonii de susținere ai fiecărei societăți deoarece însumează specificul, caracteristicile și evoluția fiecărui membru în parte, precum și capacitatea acestuia de adaptabilitate în mediul în care conviețuiește. Educația, așadar, definește cultura unei societăți prin ansamblul de valori materiale și sprituale deprinse personal de către individ, dar care se reflectă, mai apoi, în legăturile create la nivel de grup.

În aceeași ordine de idei, este justificat faptul că, în unele țări, un sistem de învățământ adecvat poate contribui chiar și la creșterea economică a societății. Singapore confirmă acest lucru, prin rezultatele modelului educațional pe care îl urmează, fapt dovedit și de titlul obținut: “Țara cu cei mai inteligenți copii din lume”. Crezul educațional al acestei regiuni se bazează pe susținerea creativității și a învățării productive. Cu alte cuvinte, tinerii nu sunt apreciați doar pentru ceea ce știu, ci pentru cât de eficient se folosesc de cunoștințele acumulate. Calitatea primează şi atunci când vine vorba de profilul cadrelor didactice din Elveţia Orientului, deoarece sunt aleși cei mai buni dintre cei mai buni. În rândul elevilor, însă, dezvoltarea personală, încrederea și motivarea definesc potențialul acestora, pe lângă inteligență. O consecinţă absolut normală pentru nivelul ridicat de civilizaţie din Singapore.

71ec5f66dbf6b03a3063273b663adf77

Sursa imagine: aici

Și pentru că făceam, mai sus, referire la cultura fiecărei civilizații, influențată de specificul individului, iată că, educația, la rândul său, se diferențiază ca modalitate de percepție și în funcție de îndrumarea și practicile instituțiilor responsabile. Astfel, Marea Britanie a stabilit menirea de bază a modelului educațional dezvoltat în această regiune, prin faptul că se pune foarte mult accent pe învățământul vocațional. De ce au ales britanicii această direcție? Din dorința de a crea o legătură cât mai sustenabilă între mediul de învățământ și piața muncii. Totodată, aceștia mizează pe ideea că aplicabilitatea în activitatea de producție presupune perfecționarea continuă și exploatarea amănunțită a cunoștințelor dintr-un anumit domeniu. Astăzi, calificările vocaționale oferite de Marea Britanie se bucură de cea mai mare recunoaștere în întreaga lume.

image001

Putem concluziona, astfel, că tendința de globalizare a educației este benefică în vederea susținerii șanselor egale în ceea ce privește accesul la cunoaștere, însă diversificarea rămâne o condiție impusă de specificul fiecărei regiuni – economic, socio-politic și cultural. În această situație, scopul politicilor educaționale este de a valorifica sprijinul reciproc, la nivel global.

Prin urmare, diferențele culturale și implicit educaționale sunt necesare, însă nu trebuie să redefinească educația mai presus de nevoile de bază ale individului.

autor text: Georgia Petria, Fundația Seeding Knowledge la rubrica Dreptul la Cuvant

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comments are closed.