Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Impactul izolării sociale asupra profesorilor: 60% dintre profesori resimt acut stresul generat de lipsa oricărei alinieri sau ghidări privind adaptarea curriculei la predarea online

0

BUCUREȘTI, 13 APRILIE 2020 – În urma unui chestionar aplicat comunității de profesori SuperTeach, 60% din cei aproape 1.100 de respondenți au subliniat nivelul ridicat de stres cauzat de perioada de izolare socială. Mai mult, în condițiile în care peste 88% au continuat să predea online, peste 75% dintre profesori nu au primit niciun fel de ajutor sau ghidare din partea conducerii școlii sau a autorităților locale în privința metodelor de lucru la care să apeleze sau platformelor pe care să le folosească în această situație excepțională.

Ca urmare, peste 60% dintre profesorii chestionați folosesc platformele pe care le consideră ei adecvate atât pentru adaptarea materiilor pe care le predau pentru mediul online, cât și pentru comunicarea cu elevii. Pentru aceasta, pe de o parte au contat puterea și deschiderea lor către noile tehnologii, iar pe de altă parte barierele logistice (necesitatea de a se ocupa și de familie în această perioadă, lipsa accesului la internet/tehnologie). Profesorii sunt îngrijorați și de dificultățile pe care le întâmpină copiii în a accesa tehnologia și internetul, doar 32% dintre ei înregistrând o prezență la cursurile online de peste 75%.

Nevoia bruscă de a adopta tehnologia, în contextul în care nu este o soluție unică recomandată pentru toți profesorii, iar profesorii se văd nevoiți să găsească soluții cu resursele proprii, este considerat de către aceștia bulversant, atât pentru ei, cât și pentru copii“, punctează Adina Nica, consultant cercetare și strategie la compania de cercetare Open-I Research.

Ca dovadă, 32% dintre profesori se tem de faptul că elevii nu doresc să participe la cursurile online, iar 17% dintre profesori sunt îngrijorați că nu-și pot organiza și monitoriza eficient activitatea, în condițiile în care doar 27% dintre ei spun că reușesc să acopere peste 75% din materia pe care o au de predat, alți 30% menționând un grad de acoperire între 25 și 50% din materie.

La SuperTeach, suntem pregătiți să le oferim sprijin atât în ceea ce privește dezvoltarea competențelor digitale, cât și inspirație și idei în gestionarea școlii online, care s-a dovedit provocatoare pentru cei mai mulți dintre ei”, a spus Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și co-fondator al proiectului SuperTeach.

Astfel, echipa SuperTeach, proiect național dedicat schimbării de mentalități în educație, a demarat o serie amplă de workshop-uri de competențe digitale și mentalitate deschisă în educație care să ajute profesorii să găsească soluții mai rapide și mai eficiente. Primele webinarii vor avea loc săptămâna aceasta, urmând să aibă ca invitați specialiști în educație, precum Oana Moraru sau Urania Cremene. Începând cu luna mai, cursurile vor fi disponibile gratuit și pe o platformă dedicată.

Răspunsurile profesorilor din comunitatea SuperTeach ne-au arătat că această perioadă i-a afectat emoțional, însă că nu doresc să pună pauză educației. Nu mai puțin de 78% dintre aceștia cred că este o perioadă de evoluție în direcția digitalizării domeniului lor. Ei au ieșit din zona lor de confort, dar au nevoie de ghidare, de sprijin și de inspirație. Echipa noastră este pregătită să îi ajute să-și continue misiunea chiar și în condiții de izolare socială”, a continuat Felix Tătaru, co-fondator al proiectului SuperTeach.

La întrebările SuperTeach au răspuns cadre didactice din toate județele țării, 74% dintre acestea predând în mediul urban. Dintre acestea, 45% predau la nivel preșcolar și primar, 54% la nivel gimnazial și liceal, 1% la nivel universitar.

SuperTeach a anunțat programul următoarelor webinarii:

  • 14 aprilie – webinarul ”Lecții din criză de folosit la clasă”, susținut de Oana Moraru, fondatoarea școlii Helikon;

  • 15 aprilie – webinarul ”Teoria autodeterminării și cele 3 nevoi psihologice de bază”, susținut de Urania Cremene, parenting trainer și coach;

  • 16 aprilie – webinar susținut de Părintele Constantin Necula, conferențiar universitar la Facultatea de Teologie „Sf. Andrei Șaguna” din Sibiu, doctor în teologie.

SuperTeach va facilita și un webinar pentru dezvoltarea competențelor digitale, susținut de către Andy Szekely, trainer și coach în dezvoltare personală, data acestuia urmând să fie anunțată zilele următoare.

Aceste webinarii vor fi moderate de Dragoș Anastasiu, CEO Eurolines Group și co-fondator al proiectului SuperTeach, și vor fi completate în săptămânile următoare de o serie de alte webinarii a căror tematică a fost solicitată de profesori. Întâlnirile vor fi susținute prin intermediul platformei Webex, vor fi deschise publicului larg și vor fi gratuite.

Informații actualizate despre programul webinariilor sunt disponibile pe website-ul www.superteach.ro și pe pagina de Facebook SuperTeach.

De asemenea, echipa de proiect pregătește profesorilor ediții speciale online ale conferințelor SuperTeach. Informații despre modalitatea de participare vor fi disponibile pe website și pe pagina de Facebook a proiectului.

Despre Proiectul SuperTeach

Lansat în 2017, SuperTeach este un program educațional de voluntariat realizat de Romanian Business Leaders (RBL) în parteneriat cu Institutul Dezvoltării Personale (IDP) și Educativa.

SuperTeach inspiră profesorii să educe noile generații în spiritul unei mentalități deschise, ajutând elevii să-și descopere pasiunile, să-și maximizeze potențialul și să-și dezvolte competențele cheie pentru a reuși să-și atingă țelurile în viață.

Fondatorii proiectului SuperTeach sunt Felix Tătaru, președinte fondator al GMP Group si Radio Itsy Bitsy, Dragoș Anastasiu, CEO al Grupului Eurolines, Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și Alexandru Ghiță, președinte al Grupului Educativa.

SuperTeach acționează pe 3 direcții: Conferințe, Traininguri și Comunități locale.

În cei trei ani de activitate, în toata tara s-au desfășurat 21 conferințe în care sute de speakeri, elite și specialiști în educație și antreprenoriat au pregătit peste 9.800 de profesori și educatori din sistemul de învățământ preuniversitar, promovând principii și instrumente ale unei mentalități deschise în educație aplicate la clasă.

296 de profesori au absolvit cursul de formare „Mentalitate Deschisă în Educație” realizat de liderul global in schimbare de mentalitate, Institutul Arbinger din SUA și oferit în România de Institutul Dezvoltării Personale.

În prezent SuperTeach dezvoltă comunități locale în 16 județe cu ajutorul celor 27 de facilitatori ai programului Mentalitatea Deschisă în Educatie și o Platformă Digitală de conținut educativ pentru toți profesorii interesați să evolueze în spiritul nevoilor societății actuale.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.