Grupul Rompetrol şi Ovidiu Rom – 9 ani de parteneriat pentru susţinerea educaţiei în România

0

Grupul Rompetrol continuă şi în 2012 parteneriatul cu Asociaţia Ovidiu Rom pentru susţinerea educaţiei timpurii în rândul copiilor proveniţi din familii cu resurse materiale reduse, prin programul Fiecare Copil în Grădiniţă. În cei 9 ani de angajament faţă de această cauză socială, compania a acordat organizaţiei sprijin financiar de 200.000 Euro.

“Educaţia şi instruirea sunt esenţiale pentru dezvoltarea personală şi profesională, atât în interiorul Grupului Rompetrol, cât şi în comunităţile în care ne desfăşurăm operaţiunile. Colaborarea cu Asociaţia Ovidiu Rom din aceşti 9 ani a generat rezultate pozitive şi beneficii pentru toate părţile implicate, iar ceea ce este mai important – un plus de valoare în comunitate şi o şansă în plus pentru copiii proveniţi din familii nevoiaşe.” – declară Alexey Golovin, Director Comunicare şi Marketing al Grupului Rompetrol.

Programul Fiecare Copil în Grădiniţă a fost lansat de Asociaţia Ovidiu Rom şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în anul şcolar 2010-2011 şi a condus la creşterea numărului de copii săraci înscrişi la grădiniţă şi a prezenţei lor zilnice. În 2012, prin acest program, 1400 de copii dezavantajaţi merg la grădiniţă în fiecare zi în 36 de grădiniţe, 20 de comunităţi, din 12 judeţe. Părinţii primesc lunar un stimulent financiar în valoare de 50 de lei sub forma unor tichete sociale condiţionate de prezenţa zilnică a copiilor la grădiniţă. De asemenea, Ovidiu Rom formează profesorii în metode şi strategii de predare moderne care să îndrume copiii către succes ulterior în anii de şcoală primară.

Leslie Hawke, cofondatoare Ovidiu Rom (alături de Maria Gheorghiu), apreciază: „Rompetrol a fost primul investitor major al asociaţiei şi ne-a susţinut încă din 2004. De-a lungul timpului, compania a rămas un investitor extrem de important pentru succesul programului Fiecare Copil în Grădiniţă și pentru acţiunile noastre de conştientizare a publicului cu privire la importanța vitală a educării tuturor copiilor din România. În relaţia dintre ONG-uri şi investitori, comunicarea şi continuitatea sunt esenţiale pentru succesul acţiunilor de CSR.

Maria Gheorghiu adaugă: „Copiii care nu beneficiază de stimulare intelectuală prin educaţie preşcolară nu ajung niciodată să recupereaze decalajul faţă de ceilalţi copii. Educaţia timpurie este esenţială pentru a reduce rata abandonului şcolar şi chiar rata infracţionalităţii. Din fericire, liderii Rompetrol înţeleg acest lucru.”

Grupul Rompetrol se implică activ în proiecte de responsabilitate socială prin platforma sa „Energia vine din suflet„, care cuprinde programul naţional „Împreună pentru fiecare” şi alte proiecte punctuale din domeniile protecţia mediului şi sănătate. În ultimii trei ani au fost implementate în toate judeţele ţării 55 de proiecte de intervenţie comunitară, cu o investiţie de peste 750,000 USD, pentru beneficiul direct al 200,000 de persoane. De asemenea, Grupul se implică în activităţi caritabile sau de sponsorizări, având colaborari pentru susţinerea SMURD, Ovidiu Rom, Galei Societăţii Civile, sau ca partener al prestigiosului Festival Internaţional George Enescu.

Facebook

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează