Galantom recruteaza manageri de succes pentru comunitatea oamenilor de bine

0

În 2013, doar 16% dintre managerii de succes din România au profitat de facilitatea fiscală 20% pentru a susține proiecte sociale.

Galantom.ro recrutează manageri de success pentru comunitatea oamenilor de bine.

coperta galanton

În anul 2013, doar 16% dintre managerii din România care administrează firme cu profit au folosit facilitatea din Codul Fiscal de redirecționare a 20% din impozitul pe profit pentru a susține, fara nici un cost, organizații nonprofit. Suma totală direcționată în anul trecut de firme câtre organizații nonprofit a fost de 118 milioane de Euro.

Dacă toate firmele cu profit din țară ar fi ales să facă uz de această facilitate, încă 407 milioane de Euro ar fi putut fi folosiți de organizațiile nonprofit pentru implementarea de proiecte care generează schimbare în comunitate în domenii cheie, precum sănătate, educație, mediu, incluziune socială și nu numai.

Pentru a contribui la schimbarea în bine a acestei situații, Galantom.ro împreună cu RTC România au lansat o campanie de recrutare a managerilor de succes care doresc să facă parte din comunitatea oamenilor de bine.

Campania va fi promovată în special în mediul online și prin mailing direct și va urmări creșterea notorietății facilității fiscale de redirecționare a 20% din impozitul pe profit în rândul managerilor din cadrul întreprinderilor mici și mijocii, dar și atragerea fondurilor către proiectul Galantom.ro – comunitatea oamenilor de bine. Detalii depre campanie sunt diponibile pe http://galantom.ro/20lasuta/

Responsabilitate socială înseamnă și să îți cunoști drepturile. Principalul motiv pentru care companiile nu fac uz de această prevedere, în special IMM-urile, este pentru că nu o cunosc. De aceea prin campania noastră, ne propunem, în primul rând,  să creștem notorietatea acestei prevederi, dar și să îi câștigăm pe managerii de succes din România ca investitori în platforma Galantom.ro, un proiect cu unul dintre cele mai bune ROI în termeni de impact social de la noi. Pentru fiecare 1 Euro investit în platformă, aceasta poate genera 3.7 Euro pentru organizațiile beneficiare.

(Andrei Chirtoc, Coordonator de proiecte la Envision România)

Ce este prevederea 20%?

În România, există o facilitate fiscală care permite companiilor să susțină organizații nonprofit, fără costuri, prin direcționarea unui procent din impozitul pe profitul datorat statului.

Potrivit art. 21 alin. 4 lit. p) din Codul Fiscal (coroborat cu prevederile art. 49 indice 1 din normele metodologice de aplicare a Codului Fiscal), contribuabilii persoane juridice care efectuează sponsorizări, acte de mecenat, precum și cei care acordă burse private conform prevederilor Legii Sponsorizării nr. 32/1994, beneficiază de un credit fiscal. Companiilor care acordă sponsorizări li se scad cheltuielile cu sponsorizările din impozitul pe profit datorat statului în limita a 20% din impozitul pe profit, dar nu mai mult de 3 la mie din cifra de afaceri.

Consultă codul fiscal aici: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Legislatie_R/Cod_fiscal_norme_2014.htm#n21al4p

Date relevante[1]

În 2013, 191.691 de societăți comerciale au înregistrat profit în România. Dacă toate acestea ar fi direcţionat către sectorul nonprofit suma maximă prevăzută de lege – până la 2,3 miliarde de lei (525 milioane de euro)[2] – ar fi putut susține domenii cheie precum sănătatea, mediul și educația. Totuși, doar 16% dintre societățile comerciale (30.651) au ales să folosească facilitatea fiscală prevăzută în Legea Sponsorizării, suma distribuită către ONG-uri fiind de 523 milioane de lei (118 milioane de euro), adică doar 22% din potențialul maxim.

Despre Galantom.

Galantom este o platformă de fundraising online care ajută oamenii de bine să strângă fonduri pentru cauzele sociale în care cred. Galantom este un proiect al Asociației Envision România născută la inițiativa unor tineri pasionați de programe sociale și IT care au ales să dezvolte proiecte generatoare de schimbare cu impact în societatea românească. Mai multe pe http://galantom.ro/

Despre RTC
Cu o experiență de peste 20 de ani, RTC este cea mai mare companie de import şi distribuţie de produse necesare pentru birou și locul de  muncă și furnizează o soluţie completă pentru companii: protocol, curăţenie, administrative, protecţia muncii, articole promoţionale, papetărie, birotică, mobilier, şcolare. RTC Proffice Experience a fost preluată în 2011 de fondul de investiţii suedez ORESA Ventures, un fond activ din 1997 atât în Europa Centrală şi de Est, cât şi în ţară. ORESA Ventures are o experienţă semnificativă în investiţii private pe piaţa românească. În ultimii 14 ani a realizat preluări de succes, câteva dintre ele deja revândute (Flanco), iar altele încă în dezvoltare de portofoliu: Fabryo, Kiwi Finance, Medicover, Somaco.


[1] Datele sunt preluate din cercetarea realizată de HOSPICE Casa Speranței și AlTreileaSector.ro,  în perioada septembrie – noiembrie 2014.

[2] Potențialul maxim, calculat fără a lua în considerare limitarea de 3 la mie din cifra de afaceri.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează