Finanțări de peste 350.000 euro și consultanță pentru crearea de afaceri sociale

0

OMV Petrom oferă finanțări de peste 350.000 euro și consultanță pentru crearea de afaceri sociale

  • Aflată la cea de a doua ediție, competiția Fabricat în Țara lui Andrei este deschisă tuturor celor care au o idee de afacere ce generează valoare economică și socială în comunitățile din România.
  • Afaceri sociale câștigătoare vor fi sprijinite de OMV Petrom cu finanțări în valoare totală de 350.000 de euro și 2 ani de consultanță de business.
  • În prima ediție a proiectului, 10 afaceri sociale au fost dezvoltate și finanțate. Până la finalul anului 2015, acestea vor genera: 33 de locuri de muncă pentru oamenii din comunități, venituri pentru 481 de localnici, instruire pentru 171 de persoane.
  • Fabricat în Țara lui Andrei este un proiect de responsabilitate socială OMV Petrom. 

Mona Nicolici si 3 dintre castigatorii editiei 1

OMV Petrom lansează cea de-a doua ediție Fabricat în Tara lui Andrei- competiția de afaceri sociale în care românii, cu sau fără experiență de business, își pot transforma în realitate ideile sau planurile de afaceri ce răspund unei probleme sociale dintr-o comunitate.

Antreprenorii, ONG-urile, PFA-urile, SRL-urile sau întreprinderile individuale interesate se pot înscrie în perioada 27 mai – 2 iulie pe site-ul www.taraluiandrei.ro.

În luna august, juriul Fabricat în Țara lui Andrei va selecta 35 de finaliști. Aceștia vor parcurge o etapă de pregătire, în care vor primi consultanță de la experții Fabricat în Țara lui Andrei, axată pe nevoile individuale ale fiecărui finalist și sprijin financiar pentru a testa fezabilitatea ideilor (realizarea unui studiu de piață, fabricarea unui prototip al produsului, etc.).

Câștigătorii vor fi anunțați în luna aprilie 2016 și vor primi finanțare nerambursabilă de până la 32.000 de euro fiecare, pentru a demara afacerile sociale.

Finanțarea este completată de orele de consultanță oferite antreprenorilor pe toata durata proiectului, în cadrul atelierelor de lucru specializate sau sesiunilor individuale de pregătire în domenii cheie pentru viitoarele afaceri: management financiar, legislativ, marketing, distribuție, etc. Astfel, antreprenorii vor fi pregătiți să poată maximiza finanțarea primită și să genereze valoare economică și socială prin afacerile lor

Acum doi ani, lansam Fabricat în Țara lui Andrei– un proiect complex și curajos, care venea cu o noutate în societatea noastră: afaceri care, dincolo de a genera profit, rezolvă și o problemă socială. Astăzi, am dovedit că se poate și vorbim deja despre produse Fabricate în Țara lui Andrei. Despre cum mierea, lâna sau plantele medicinale pot schimba vieți, pot crea locuri de muncă, pot contribui la educația copiilor sau pot crește incluziunea socială. A doua ediție Fabricat în Țara lui Andrei își propune să susțină și să educe în continuare viitorii antreprenori în realizarea unor afaceri sociale de succes care sa aducă valoare și comunităților în care activează.” – declară Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom.

Competiția este deschisă tuturor care își doresc să inițieze o afacere socială în una dintre comunitățile vizate de proiect. Cele 29 de comunități sunt:

Miceşti (judeţul Argeş); Zemeş, Moineşti, Slănic Moldova (judeţul Bacău); Suplacu de Barcău, Marghita (judeţul Bihor); Scorţoasa, Tişău, Berca (judeţul Buzău); Corbu (judeţul Constanţa); Moreni, Aninoasa, Gura Ocniţei (judeţul Dâmboviţa); Clejani, Mârşa (judeţul Giurgiu); Bustuchin, Turburea, Ţicleni (judeţul Gorj); Movileni, Poboru (judeţul Olt); Poiana Câmpina, Podenii Noi, Scorţeni (judeţul Prahova); Marca (judeţul Sălaj); Videle, Cosmeşti, Siliştea, Scurtu Mare (judeţul Teleorman); Mădulari (judeţul Vâlcea).

Formatul competiției a funcționat cu succes în prima ediție a proiectului, dovadă sunt cele 10 afaceri sociale create și rezultatele lor. Până la finalul lui 2015, 33 de locuri de muncă vor fi create pentru oamenii din comunitățile cheie, 481 de localnici beneficiază de venituri suplimentare, iar 171 de persoane primesc instruire pentru o meserie. Astfel, primii antreprenori, de la persoane lipsite de experiență, până la ONG-uri sau SRL-uri, au dovedit că finanțarea, alături de consultanța oferită de experții Fabricat în Țara lui Andrei, pot contribui la transformarea unei simple idei într-o afacere socială de succes.

Fabricat în Țara lui Andrei este mai mult decât o competiție de afaceri sociale. E un proces prin care ideea ta de bussines se dezvoltă odată cu tine și comunitatea din care faci parte. Aproape doi ani în cadrul Fabricat în Țara lui Andrei sunt cât ani întregi de învățare și pregătire. Au fost alături de noi experți din zona de business și consultanți din cadrul Fundației NESsT. Ne-au ajutat pe toată perioada de pregătire prin training-uri intensive și consultanță individuală, dar și în momentul implementării.”, declară Mihaela Vasiloi, reprezentanta Asociației ALIAT, câștigătoare a ediției 1 Fabricat în Țara lui Andrei.

Prin afacerea socială dezvoltată în Fabricat în Ţara lui Andrei am oferit consultanţa şi materialul semincer necesar localnicilor din Ghimpaţi, judeţul Giurgiu, astfel încat ei să poată cultiva şi recolta plantele medicinale şi aromatice pe care noi le comercializăm. În primul an de activitate, am implicat 8 gospodării, am integrat în activităţi persoane cu risc de excluziune socială, am ţinut ateliere de protecţia mediului pentru copiii din zonă. Comunitatea s-a mobilizat odată cu noi.”, spune Andreea Urse, câștigătoare a ediției 1 și fondatoarea Eco Herbal.

Competiția este organizată în parteneriat cu Fundația NESsT, o organizație internațională specializată în dezvoltarea de afaceri sociale în țările în curs de dezvoltare. Rolul său va fi de a asigura selecția și consultanța pentru dezvoltarea afacerilor sociale în primii ani de la înființare.

Pentru mai multe informații despre competiție, vă rugăm să accesați www.taraluiandrei.ro.

Fabricat in Tara lui Andrei_editia 2_etape

OMV Petrom – Resourcefulness

Din 2012, OMV Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil– Resourcefulness. Ne propunem să dezvoltăm relaţii bazate pe câştig reciproc între societate, mediu şi companie prin soluţii inovative. Ne concentrăm pe managementul apei şi al CO2, inovație și energii noi și educaţie pentru dezvoltarea oamenilor.

OMV Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etică şi codul de conduită reglementează toate relaţiile de afaceri, iar dialogul şi implicarea părţilor interesate sunt parte integrantă a practicii comune de business.

„Ţara lui Andrei” este principala platformă de implicare în comunitate. Din 2007 până în prezent am alocat peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România.

Despre OMV Petrom

OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier integrat din Europa de Sud-est, cu o producţie anuală de ţiţei şi gaze de aproximativ 66 milioane bep în 2014. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual, operează o centrală electrică de înaltă eficienţă de 860 MW şi un parc eolian de 45 MW. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pieţele din România şi ţările învecinate prin intermediul a circa 780 benzinării, la sfârşitul lui 2014.

OMV, cea mai mare companie industrială listată din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom, statul român, prin Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, deţine 20,64%, Fondul Proprietatea deţine 18,99%, iar 9,36% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.

În ultimii 10 ani, investiţiile pentru modernizarea şi consolidarea OMV Petrom s-au ridicat la peste 11 miliarde euro. Anual, impactul direct, indirect şi indus al OMV Petrom în PIB-ul României este de circa 4,5%.

Despre NESsT

NESsT este o organizație non-profit internaţională ce îşi propune să rezolve probleme sociale critice în ţările cu pieţe emergente prin dezvoltarea şi susţinerea întreprinderilor sociale. NESsT operează în prezent în Europa şi America Latină.  La nivel global în cei 17 ani de activitate, NESsT a lansat 160 de întreprinderi sociale în 10 ţări, a oferit sprijin financiar de peste 11 milioane de dolari şi a îmbunătăţit calitatea vieţii în mod direct a 400.000 de persoane şi a peste 2 milioane de oameni în mod indirect.

De la înfiinţarea sa în 2007 în România, NESsT a organizat 4 competiţii pentru întreprinderi sociale, având în prezent 9 întreprinderi sociale active în portofoliu şi alte 12 sprijinite prin diverse proiecte de consultanţă. În cei 7 ani de activitate în România NESsT a oferit suport financiar în valoare totală de peste 1 milion de dolari.

Informații suplimentare: www.petrom.com și www.taraluiandrei.ro

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează