Fii și tu ca o mamă pentru prietenii tăi și spune-le tare și răspicat: Fără alcool la volan!

0

Fii și tu ca o mamă pentru prietenii tăi și spune-le tare și răspicat: Fără alcool la volan!

Povestea unei campanii inițiate de Asociația Berarii României, semnată de WOPA

August.

Luna vacanțelor și a ieșirilor la terasă cu prietenii.

Asociația Berarii României susține într-un mod original comportamentul responsabil la volan prin campania “O mamă la nevoie se cunoaște”, semnată de WOPA.

De-a lungul anilor, problema accidentelor rutiere produse pe fondul consumului de alcool la volan a fost adresată prin tot felul de inițiative de responsabilizare, în majoritatea acestora fiind vizați direct conducătorii auto. Deși în mod normal fiecare dintre noi știe că este atât ilegal, cât și riscant să conducă după ce a consumat alcool, totuși, sub imperiul momentului pot fi luate decizii care să ne aducă în situații riscante. De aceea, soluția pe care am identificat-o a fost să vorbim nu doar cu persoana de la volan, ci cu cei din jurul ei, cei apropiați, care îl pot influența direct sau indirect să ia decizia de a nu se urca la volan după ce a băut.

Insight-ul creativ a venit să completeze perfect abordarea strategică: nicio persoană aflată sub influența băuturilor alcoolice nu s-ar urca la volan atunci când propria mamă ar fi de față.

Astfel, campania a fost construită în jurul personajului principal vizat – prietenul, care își asumă într-o manieră amuzantă rolul de mamă cicălitoare, dar ocrotitoare, transmițând un mesaj simplu, dar ferm: Fără alcool la volan!

“Promovarea unui consum responsabil de alcool este o preocupare constantă a Asociației Berarii României, încă de la înființare. Suntem permanent interesați să informăm cât mai eficient consumatorii despre situațiile în care pot apărea riscuri asociate consumului de alcool, așa cum este cazul șoferilor care decid să conducă după ce au băut. Tocmai de aceea ne-a plăcut soluția originală cu care WOPA a rezolvat brieful nostru, puterea campaniei venind atât din maniera inedită prin care reușește să capteze atenția privitorului, cât și din faptul că fiecare dintre noi se poate regăsi oricând în rolul prietenului care insuflă un comportament responsabil în jurul lui. Prin această abordare curajoasă ne dorim să ajutăm la conștientizarea influenței pozitive reale pe care o putem avea unii asupra celorlalți, astfel încât să ne putem bucura de momentele plăcute petrecute împreună, la o bere.” declară Julia Leferman, Director General Asociația Berarii României.

Campania a debutat la jumătatea lunii august în mediul online, cu primul spot video dintr-o serie de materiale ce spun simplu și empatic povești de la bere ale prietenilor ce se transformă în mame de ocazie, cu tot arsenalul din dotare: Ai mâncat? Nu ți-e frig? Când îmi faci un nepoțel? sau Ori îmi dai cheile, ori îmi faci un nepotel!

video – https://www.facebook.com/IubescBerea/videos/457686691402645/

“Ne-am dorit o campanie cu componentă socială puternică (participarea activă la transmiterea mesajului de conștientizare a fiecăruia dintre noi), iar alegerea lui Alex ca endorser și ambasador al campaniei vine să contureze ideea creativă în execuții pe cât de spumoase, pe atât de reale, din viața de zi cu zi, transpuse în spoturi de către Alex cu extrem de mult umor.” declară Sandra Bucur, Account Director WOPA, coordonator al proiectului din partea agenției.

Campania va fi în continuare derulată în mediul digital printr-o serie de spoturi video și prin dezvoltarea unui filtru Facebook prin intermediul căruia utilizatorii se pot transforma în “mamă” pentru prietenii lor și pot transmite mesajul mai departe prin intermediul rețelei sociale, dar și offline prin materiale de promovare la punctul de vânzare sau acțiuni în trade.

Fii și tu ca o mamă pentru prietenii tăi chiar și când nu ești lângă ei, folosind acest filtru Facebook: https://bit.ly/2PGnetW

Echipa de “mame” care a contribuit la dezvoltarea campaniei:

Din partea ASOCIAȚIEI BERARII ROMANIEI

Julia Leferman – Director General

Raluca Niculae – PR Manager

Din partea WOPA

Ileana Serban-Parau – Head of Strategy

Andrei Deleanu – Copywriter

Mihai Gheorghiu – Senior Art Director

Robert Neacșu – Graphic Designer

Silvia Avramescu – Social Media Manager

Mihaela Giurca – Client Service Director

Sandra Bucur – Account Director

Loredana Paraschiv – Account Executive

Cu sprijinul “mamei” oficiale a campaniei – Alex Cotet și al Sector 7

Regie: Alex Cotet & Roxana Andrei

Imagine: Laurentiu Răducanu

Producători: Roxana Andrei, Cosmin Dogaru

Editing: Alexandru Radu

Despre Asociația Berarii României

Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară. În cei 14 ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.

Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI DIN ROMÂNIA.

Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparținând membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pan­telimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 6.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează