FIDELIS: obiective urmărite și rezultate previzionate

0

Toamna se numără ”bobocii” atinși și previzionați în cadrul proiectul FIDELIS. Înaine de a înșira obiectivele pe care ni le-am propus și, evident, rezultatele la care ne așteptăm, vom face o recapitulare generală a ceea ce înseamnă FIDELIS.

Titlul complet al proiectului este ”FIDELIS: Program integrat de dezvoltare a economiei sociale pentru persoane cu dizabilități și femei în situații de risc”, numărul de identificare al contractului – POSDRU/173/6.1/S/148313, iar beneficiarul care și-a asumat misiunea de a-l implementa este Asociaţia Handicapaţilor Somatici din România.

Sigla_FIDELISFIDELIS este un proiect de tip multi-regional, cu acoperire urbană și rurală, regiunile vizate fiind Sud-Muntenia și București-Ilfov, județele București, Ilfov și Prahova. După cum se poate deduce din titlu, proiectul se adresează grupurilor vulnerabile reprezentate de persoane cu dizabilități și femei în situații de risc.

Evident, fiind un proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, FIDELIS se aliniază obiectivelor generale și orizontale ale POS DRU, de la dezvoltarea capitalului uman și creșterea competitivității, până la egalitate de șanse și abordare interregională.

Concentrat pe o perioadă de 12 luni, mai exact 29.12.2014 – 29.12.2015, proiectul FIDELIS a promis solem că va dezvolta economia socială și va promova o societate incluzivă, lucru pe care îl și face nu doar la nivel de concept, ci concret – prin facilitarea accesului pe piața muncii a unui număr de 144 persoane (dintre care 140 reprezentanți grupuri vulnerabile), înființarea a 4 structuri de economie sociale și crearea a 46 locuri de muncă (din care 25 pentru persoane aparținând grupurilor vulnerabile).

Rezultatele proiectului FIDELIS sunt cuantificabile, masurabile și corelate cu activitățile, cu indicatorii de output și rezultat, respectiv cu obiectivele. Astfel, putem vorbi de cinci seturi de rezultate previzionate, aferente activităților de bază ale proiectului: management; informare și publicitate; informare și consiliere profesională; furnizare programe de formare profesională; înființarea și dezvoltarea structurilor de economie socială.

În ceea ce privește activitatea de management, ne putem lăuda cu un management derulat corespunzator, fapt ce garantează îndeplinirea obiectivelor și atingerea indicatorilor propuși. Echipele de lucru au fost construite, s-a pus la punct strategia de comunicare, diverse metodologii, proceduri de lucru, se fac notificări, acte adiționale, adrese, rapoarte, achiziții etc.

Pe partea de promovare avem un plan de informare și publicitate elaborat; au fost produse și, în mare parte, distribuite materiale publicitare (500 broșuri, 50 afișe, 1500 plianate etc.); ne-am anunțat existența prin două conferințe de lansare; ne-am auzit la radio Național FM; am creat și publicat pe www.click.ro un baner online; suntem pe site web-ul www.ahsr-fidelis.ro etc. Activitatea continuă, cu anunțuri și articole de presă, iar în decembrie sunt previzionate 2 conferințe de încheiere proiect.

Al treilea set de rezultate, pe lângă realizare metodologie de consiliere de informare, anexe aferente înregistrării în grupul țintă, teste și chestionare, mizează pe indicatori fixi: informare, recrutare, consiliere 140 de persoane (100 femei în situații de risc și 40 persoane cu dizabilități), dintre care 70 din regiunea București-Ilfov și 70 din regiunea Sud-Muntenia. Exact cum s-a previzionat, 45 persoane din grupul țintă au fost îndrumate la programul de calificare oferit în cadrul proiectului.

Referitor la activitatea de furnizare programe de formare profesională: avem 45 beneficiari ai programului ”Îngrijitor bolnavi la domiciliu” – curs deschis în data de 15 iunie 2015; 4 serii curs a câte 720 de ore; dosare înscriere curs; materiale suport de curs; liste de prezență; cataloage; rapoarte monitorizare etc. Previzionăm ca în urma examinării, să înmânăm 45 diplome și certificate de absolvire și 45 de subvenții financiare. În plus, cei 4 managerii de SES-uri urmează să fie instruiți și certificați în programul de specializare ”Manager de Intreprindere Socială”.

Printre rezultatele aferente activității de înființare și dezvoltare a structurilor de economie socială, putem vorbi de 4 SES-uri înființate și în plin proces de dezvoltare, dintre care 3 în mediul rural (”Aqua ProImage”- servicii de tipografie și imprimare, complex sportiv ”Cifix Relax” și ”KFM Medical” – centru de recuperare ambulator și îngrijire la domiciliu) și 1 în mediul urban (”MED Recup” – tot centru de recuperare ambulator și îngrijire la domiciliu). SES-urile generează 46 locuri de muncă, din care 25 vor fi ocupate de persoane aparținând grupurilor vulnerabile.

În mod cert, obiectivele și rezultatele proiectului FIDELIS sunt ambițioase și viabile, iar misiunea asumată prin acestea rămâne valabilă și după decembrie 2015, când proiectul va fi, teoretic, finalizat.

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează