Fenomen în şcolile din România: copiilor cu rezultate şcolare slabe le este interzisă înscrierea la Evaluarea Naţională, pentru a nu diminua media generală a şcolii

0

92 persoane, grupuri de iniţiativă şi organizaţii neguvernamentale susţin demersul Asociaţiei Human Catalyst prin care se semnalează un fenomen grav de excluziune în şcolile din România.

În urma unei cercetări realizate recent, Asociaţia Human Catalyst a descoperit că, în judeţul Brăila, elevilor cu rezultate slabe la învăţătură le este interzisă înscrierea la Evaluarea Naţională, pentru a nu diminua media generală pe şcoală/judeţ. Conform Human Catalyst, aceasă practică este întâlnită la nivelul întregii ţări, cu preponderenţă în comunităţi sărace, marginalizate şi/sau cu procent mare de romi.

Astfel, organizaţiile semnatare solicită Vioricăi Dăncilă, Prim-Ministrul României şi Ministerului Educaţiei Naţionale măsuri urgente pentru stoparea acestui fenomen în unităţile de învăţământ din România, mai ales că ne aflăm în perioada premergătoare evaluării naționale la clasa a 8-a și a examenului de Bacalaureat – când aceste practici se intensifică în școli.

Mai multe detalii găsiţi în documentul de mai jos – Scrisoarea deschisă transmisă astăzi către instituţiile publice.

1. Final_Scrisoare Deschisa 14.05.2018 2

Reamintim că Asociaţia Human Catalyst derulează de câţiva ani campania privind necesitatea finanţării programului “Şcoală după Şcoală” din resurse publice, program care ar îmbunătăţi performanţele şcolare, în special pentru copiii din comunităţi vulnerabile.

Despre autor

avatar

Centrul de Resurse pentru participare publică – CeRe este o organizație neguvernamentală a cărei misiune este de a acționa pentru ca deciziile publice să raspundă nevoilor și dorințelor actorilor sociali.

Comentează