Experți și lideri în educație au vorbit despre cum sprijinim progresul copiilor în educația timpurie în cadrul celei de-a patra ediții a conferinței Grădinița 2.0

0

Grădinița 2.0: observarea și evaluarea în educația timpurie a reunit reprezentanții principalelor curriculum-uri educaționale din România într-un dialog care a evidențiat modul în care fiecare dintre ele abordează progresul copilului, cum îl planifică și cum îl evaluează. Evenimentul a fost organizat de Kinderpedia, soluția completă de comunicare și management pentru educație. Pentru a permite accesul la informație tuturor profesorilor și părinților interesați, pe blogul Kinderpedia vor fi publicate săptămâna aceasta articole dedicate prezentării fiecărei invitate.

Conferința a adus în prim plan importanța evaluării progresului copiilor și a evidențiat diferitele moduri în care curriculumul național și cele alternative prezente în România – Montessori, Step by Step, Waldorf, sistemul româno-finlandez și sistemul britanic – urmăresc, evaluează și încurajează evoluția copiilor în educația timpurie.

Evenimentul a punctat, de asemenea, rolul tehnologiei în evaluarea progresului. Echipa Kinderpedia a prezentat în cadrul conferinței și modulul lansat recent – monitorizarea progresului – un instrument digital și versatil – disponibil chiar în aplicația mobilă – ce permite înregistrarea în timp real a observațiilor profesorului și analiza lor într-o fișă individuală de progres pentru fiecare copil, adaptată fiecărui curriculum educațional.

Conferința Grădinița 2.0: observarea și evaluarea în educația timpurie a avut loc pe 7 octombrie în format hibrid și a beneficiat de prezența unor nume sonore în domeniul educației, recunoscute pentru viziunea și eforturile neobosite pe care le întreprind pentru a sprijini dezvoltarea armonioasă a copiilor care începe cu educația timpurie și continuă în anii de școală. Aceasta a fost cea de-a patra ediție a seriei Grădinița 2.0, eveniment inițiat în februarie 2019.

Conferința Grădinița 2.0: Observarea și evaluarea în educația timpurie ne-a permis să privim mai atent către modul cum evaluarea poate și trebuie să devină un instrument pentru a înțelege și facilita progresul individual al fiecărui copil. Pentru a le permite profesorilor să folosească evaluarea zi de zi, am adus-o chiar în palma lor, pe Kinderpedia, unde pot înregistra observații personalizate din mers și le pot analiza apoi într-un format centralizat și adaptat fiecărui curriculum. Noul modul de monitorizare a progresului este încă un exemplu al felului cum tehnologia simplifică activități consumatoare de timp și resurse și le maximizează impactul. Evaluarea devine astfel individuală, transparentă și colaborativă.” a afirmat Evelina Necula, co-fondatoarea Kinderpedia.

Moderatorul conferinței a fost Lect. Univ. Dr. Oana Moșoiu, de la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, inițiatoarea programului educațional pentru părinți, Școala Familiei.

Oana Moșoiu este de părere că, în educația timpurie, evaluarea este implicită și integrată cu celelalte procese pe care noi le separăm din considerente mai degrabă științifice, predare-învățare-evaluare. Vorbim despre un proces agregat de învățare a copilului, care se bazează pe un act de facilitare al profesorului însoțit de această evaluare care e foarte formativă cu nevoia pentru părinții au nevoie de repere care să îi asigure că cei mici sunt pe un drum care duce la reușita lui.”

Primul panel al evenimentului le-a reunit pe Valentina Secară, fondatoare și manager Acorns Nurseries, Cristiana Boca, Coordonatoare Educație Timpurie, Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională și Ioana Șurubaru, director educațional al Grădiniței ERI Sibiu și director de resurse umane al Școlii Gimnaziale Româno- Finlandeze ERI, Sibiu.

Valentina Secară, fondatoarea Acorns Nurseries a evidențiat că, în sistemului britanic, accentul se pune pe ideea că fiecare copil este unic, iar evaluarea se face fără presiunea de a împlini criteriile și fără a face comparații între copii.

Cristiana Boca, coordonatoarea Educație Timpurie, Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională Centrului Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională, a subliniat că evaluarea în alternativa Step by Step se bazează pe observarea continuă care duce către o planificare receptivă și personalizată.

Ioana Șurubaru, director educațional al Grădiniței ERI Sibiu, a expus principiile care stau la baza educației finlandeze și a accentuat importanța pe care o au educația în natură, socializarea și comunicarea cu părinții în consolidarea triunghiului format din grădiniță, copil și familie.

Din cel de-al doilea panel al conferinței au făcut parte Ana-Maria Brezniceanu – educator AMI, co-fondatoare Montessori Kindergarten of Bucharest și Montessori School of Bucharest, Ana Bordan, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială Ioan Vlăduțiu din Luduș, formator SuperTeach și Dana Șerban – Director Educațional, Școala Primară Liberă Waldorf Sophia, Brașov.

Ana-Maria Brezniceanu, co-fondatoare Montessori Kindergarten of Bucharest, a vorbit despre principiile filozofiei Montessori, evidențiind importanța observării unicității și a ritmului propriu fiecărui copil printr-o analiză care urmărește comportamentul, starea emoțională, autogestionarea celor mici într-un mod senin, cald și tolerant.

Ana Bordan, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială Ioan Vlăduțiu din Luduș, ne-a împărtășit motto-ul cu care îi încurajează pe cei mici: Mâine voi greși mai bine.” Ana a vorbit cu căldură și entuziasm despre misiunea sa de învățător, despre importanța culegerii de informații despre micii școlari din activitatea lor de la grădiniță și a propus o evaluare adresată procesului de învățare, nu subiectului.

Dana Șerban, Directorul Educațional al Școlii Primare Libere Waldorf Sophia din Brașov, a subliniat că cei mici sunt ființe senzoriale și a vorbit despre evaluare ca proces în desfășurare, orientat spre viitor, spre nivelul de dezvoltare la care fiecare copil ajunge în propriul ritm.

Kinderpedia, soluția completă de comunicare și management pentru educație este organizatorul conferinței. Platforma reunește toate instrumentele administrative necesare pentru buna desfășurare a orelor la clasă. De la check-in cu QR code pentru a face prezența elevilor, sau accesul instantaneu la orar, catalog și carnet de note, până la predarea video la distanță și modulul de teme sau mesageria rapidă, Kinderpedia furnizează infrastructura digitală pentru modernizarea sistemului de învățământ din România, precum și la nivel european. În plus, platforma oferă funcții de facturare automată, management financiar și plată online a taxelor școlii, prin integrarea cu sisteme de plată electronice.

Organizarea conferinței este facilitată de Startup Grind și InnovX – BCR. Partenerii media ai evenimentului sunt: Radio Itsy Bitsy, Totul despre mame, Prescolar.ro, România Pozitivă, Vocea Parintilor, Asociația Ține de Noi, Playouth.

Despre Kinderpedia

Kinderpedia este o soluție completă de comunicare și management dedicată educației, ce reflectă viziunea celor trei fondatori, Daniel Rogoz, Evelina Necula și Valentin Ilea de a transforma educația cu ajutorul tehnologiei prin optimizarea proceselor administrative și plasarea colaborării între dascăl, elev și părinte în centrul actului educațional. Kinderpedia este o platformă inovatoare pentru educație, ce oferă întreaga infrastructură digitală necesară instituțiilor de învățământ pentru a lucra smart și a comunica eficient și transparent, atât la clasă, cât și online. Peste 2,000 de școli și grădinițe din 14 țări, de pe trei continente, ce însumează aproximativ 200,000 de utilizatori sunt înregistrate astăzi pe Kinderpedia.

Kinderpedia ajută staff-ul școlilor și grădinițelor să salveze între 6 și 9 ore pe săptămână din timpul administrativ și să își concentreze eforturile către actul educațional. Oferă funcționalități complete de clasă virtuală – orar, predare video la distanță, prezență, catalog, carnet de note, modul de teme, distribuție documente – ceea ce o face soluția optimă pentru școală. Îmbunătățește implicarea părinților, printr-o interfață sigură și ușor de folosit. Oferă managerilor o perspectivă completă asupra tuturor activităților și comunicării din școală sau grădiniță.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 50 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.