Experti din intreaga lume afirma: Nu trebuie să fii ministrul educației ca să faci reformă

0

Concluzia Festivalului Internațional de Educație FIEdu: Nu trebuie să fii ministrul educației ca să faci reformă!

Pe 10 şi 11 iunie, Ploieștiul a găzduit, pentru al doilea an la rând, Festivalul Internaţional de Educaţie – FIEdu, în cadrul căruia experţi în educaţie de pe trei continente și din șase țări au prezentat soluțiile găsite de ei la probleme valabile în întreaga lume.

FIEdu 2017

Evenimentul internaţional a fost organizat de Asociația Iubesc Ploieștii, în parteneriat cu Centrul Educațional de Inspirație Finlandeză Yuppy Koti și Fundația Seeding Knowledge, cu sprijinul Ambasadei Finlandei la București și al Muzeului Județean de Științele Naturii Prahova. Actori importanți din educație au prezentat situații concrete, de la nivel de structură a sistemului educațional, până la nivelul elevului.

E.S. doamna Päivi Pohjanheimo, Ambasadorul Finlandei în România și Moldova, a vorbit despre importanța pe care care o oferă societatea finlandeză educației:

„Educația este în inima fiecărui finlandez. Educarea unui copil este cea mai bună investiție pentru a asigura prosperitatea viitoare a unei națiuni. Finlanda știe cât de valoroase sunt lucrurile care rezultă din colaborare și de aceea experții noștri împărtășesc din bunele lor practici.”

Maia Sandu, fost Ministru al Educației în Republica Moldova, a discutat despre abordarea necesară pentru a face reformele funcționale:

„Ce facem când nu avem o masă de politicieni responsabili care să aprecieze importanța educației și care să vrea să acorde suficientă atenție și resurse financiare pentru acest sector? O sursă de presiune pentru reforme poate deveni societatea. Trebuie să ne facem din societate un partener pentru a pune presiune pe politic pentru a promova reformele.”

Jukka Kangaslahti, Consilier în Parlamentul European și expert finlandez cu o experință vastă în leadership educațional și în reformarea sistemelor educaționale a afirmat:

„Revoluția prietenoasă începe în mintea voastră, iar acțiunile voastre o vor transmite. Când o mișcare devine populară, politicienii o vor adopta și o vor revendica a fi invenția lor!”

Lim Ai Hong, profesoară în Singapore, a discutat despre tendința de a conduce școlile și sistemele educaționale ca pe niște afaceri, folosind parametrii de măsurare specifici mediului de business:

„Când educația funcționează pe structură de business, fie responsabilitatea se împarte, fie se instalează sistemul de control, prin decizii ierarhice, prin supravegherea performanțelor și evaluări. Ca profesori, avem de ales: facem ce este necesar elevului în procesul de învățare sau facem ceea ce este pe plac inspectorului și superiorului nostru și ce va fi măsurat și comparat? Aceasta din urmă adordare este ca un microb care virusează sistemele educaționale din întreaga lume.”

Johan Wendt, antreprenor social și fondator Mattecentrum – unul dintre cele mai populare ONG-uri din nordul Europei, a venit cu o soluție pentru a-i ajuta pe copiii suedezi să aibă șanse egale pentru a reuși:

„Ce îmi place foarte mult în Suedia este că accesul la educație este gratuit, așa că orice poate deveni ceea ce își dorește – dar asta se întâmplă doar în teorie, căci în practică nu e deloc așa. Copiii care provin din familii cu o educație aleasă ajung și ei la acest nivel, iar cei care provin din familii cu mai puțină educație rămân la un nivel de educație mai scăzut. Exact acest lucru trebuie să se schimbe și asta m-a făcut să pornesc proiectul Mattecentrum.”

Lisa Vernon, expert britanic în educație din partea Palatelor regale istorice din Regatul Unit a vorbit despre capacitatea sistemelor educaționale de a se adapta noilor timpuri:

„Atunci când vântul schimbării bate, câteodată se construiesc ziduri, alteori mori de vânt.”

Nancy Commins, specialist american de la Universitatea din Colorado, i-a îndemnat pe profesori să facă mai des exercițiul de schimbare a percepției pentru a-i înțelege mai bine pe elevi, a-i respecta pentru ceea ce sunt și a-i învăța totodată ce este respectul dincolo de inegalitățile sociale.

„Cultura moștenită ne oferă simbolurile, valorile care ne ajută să înțelegem lumea.”

Ruxandra Mercea, director executiv la Transylvania College, a vorbit despre experiența conducerii unei școli pe curriculum românesc și pe curriculum britanic:

„Din experiența noastră, am descoperit că oamenii sunt la fel: profesorii români cu cei internaționali, părinții români cu cei internaționali. Suntem oameni, avem aceleași frici, aceleași nevoi. Lucrăm foarte mult cu părinții: cursuri pentru părinți, newsletter pentru părinți, Facebook pentru părinți, unde le comunicăm constant cercetările, fiindcă ele sunt relevante. O dată pe an avem întâlnire cu toți părinții și atunci le prezentăm bugetele pentru că vrem să vadă ce înseamnă investiția lor.”

Toți specialiștii prezenți au discutat teme de actualitate în educație, venind la festival pentru a învăța unii de la alții și de a lega conexiuni pentru viitoare proiecte. Succesul unui asemenea eveniment a constat în calitatea invitaților și în relevanța temelor dezbătute. Modelele de bună practică nu au venit doar din afara României, ci și din țară, unde profesori din școli private sau de stat inovează zi de zi în clasele lor, unde muzeografi transformă muzeele în școli și unde oameni de afaceri investesc susținut în educație.

“Interesul pentru educație crește în ritm accelerat și începem să înțelegem că fără educație de calitate nu ne așteaptă un viitor prea bun. Dacă la ediția din 2016 au fost aproape 150 de persoane implicate în eveniment, în acest an am făcut un salt uriaș, la peste 500 de participanți din țară și din străinătate. România și țările din Europa de Est au nevoie de un festival care aduce mai aproape oamenii cu soluții la problemele de actualitate din educație. Revoluția prietenoasă este despre oamenii din educație și despre ce pot face ei concret imediat după ce festivalul se încheie.” susține Alexandra Anton, CEO al Festivalului Internaţional de Educaţie – FIEdu.

Pentru programul integral al evenimentului, accesaţi site-ul www.fiedu.ro.

Despre Asociația Iubesc Ploieștii

Iubesc Ploieștii s-a format ca grup de inițiativă în anul 2010, ajungând astăzi la o comunitate activă online de peste 18.000 de persoane atrase organic pe pagina de Facebook Iubesc Ploieștii. Scopul formării acestui grup a fost acela de a promova Ploieștiul sub toate aspectele sale: istoric, cultural, sportiv, economic ș.a. După cinci ani de activitate, timp în care grupul a realizat prima hartă turistică bilingvă din istoria orașului Ploiești și a realizat primele suveniruri care să promoveze simbolurile orașului, în decembrie 2015 a luat naștere Asociația Iubesc Ploieștii.

Activitatea asociației se desfășoară prin intermediul:
– paginii de Facebook Iubesc Ploieştii, care informează zilnic o comunitate online de peste 18.000 de iubitori ai orașului aflați în întreaga lume – www.iubescploiestii.ro/
– activității Yuppy Koti Centre, centrul educațional de inspirație finlandeză din Ploiești – http://www.yuppykoti.ro/

 

Despre Fundația Seeding Knowledge

Fundația Seeding Knowledge oferă pregătire extrașcolară concepută special pentru a ajuta elevii studioși, dar fără resurse materiale, să se dezvolte echilibrat și armonios, până la împlinirea vârstei de 18 ani. În martie 2016, a fost lansat programul de burse “Viitor prin educație”, un pachet complet de servicii educaționale, adaptat specificului fiecărui elev căruia i se adresează și de care beneficiază, în prezent, 10 copii din București. – www.seedingknowledge.foundation/

 

Muzeul Județean de Științele Naturii Prahova este o instituție de cultură și

educație,   „o   școală   fără   catalog”,   o   instituţie   de   tip   special   care   se

adresează  tuturor,   de   la   mic   la   mare   dar   şi   un   loc   de   recreere,   unde

descoperi   lucruri   noi,   prin   învăţarea   interactivă,   unde   te   transformi   în

actor   şi   spectator   deoarece   muzeul   este   şcoală   şi   spectacol.   Muzeul

Județean de Științele Naturii Prahova are în  componența sa mai multe

secții   în   tot   județul   Prahova:   Muzeul   Omului   și  Acvariul   și   Muzeul

Petrolului – Ploieşti, Grădina Botanică – Bucov, Muzeul Flori de Mină și

Muzeul Fr. Reiner  – Cheia, Muzeul Rezervaţiei Bucegi – Sinaia, Muzeul

Sării – Slănic, Muzeul Văii Teleajenului – Vălenii de Munte.

Seit muzeu> www.muzbioph.ro

Persoana de contact Mihai Corina – biolog, muzeograf, șef secție Muzeul

Omului Ploiești

Despre Muzeul Județean de Științele Naturii Prahova

O instituție de cultură și educație, „o școală fără catalog”, o instituţie de tip special care se adresează tuturor, de la mic la mare dar şi un loc de recreere, unde descoperi lucruri noi, prin învăţarea interactivă, unde te transformi în actor şi spectator deoarece muzeul este şcoală şi spectacol. Muzeul Județean de Științele Naturii Prahova are în componența sa mai multe secții în tot județul Prahova: Muzeul Omului și Acvariul și Muzeul Petrolului – Ploieşti, Grădina Botanică – Bucov, Muzeul Flori de Mină și Muzeul Fr. Reiner  – Cheia, Muzeul Rezervaţiei Bucegi – Sinaia, Muzeul Sării – Slănic, Muzeul Văii Teleajenului – Vălenii de Munte. Persoana de contact Mihai Corina – biolog, muzeograf, șef secție Muzeul Omului Ploiești – www.muzbioph.ro

Social media

 

Pagină Facebook: https://www.facebook.com/fiedu/

Eveniment Facebook: https://www.facebook.com/events/1760659297542513/

Youtube:   https://www.youtube.com/channel/UC_L_S6tVgfABjvLVxbvGOBQ

 

 

 

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează