Educatia pentru generatiile viitorului

0

 

Tot mai multe studii si cercetari indreapta profesorii si formatorii catre o noua abordare a predarii, o abordare interactiva prin care este stimulata dorinta de invatare. Iar pentru ca elevii sa isi doreasca sa invete, informatia nu este transmisa in mod standard, ci este adaptata pentru fiecare elev in parte, tinandu-se cont de capacitatile si aptitudinile lui.

 Educatia pentru generatiile viitorului 1

Aceasta este esenta uneia dintre cele mai interesante teorii care merita toata atentia dascalilor si formatorilor:Teoria Inteligentelor Multiple, dezvoltata de profesorul Howard Gardner de la Universitatea Harvard. Inteligenta, ca rezultat al unor procese de acumulare, analiza, combinare, comparare a unor informatii si modul in care le folosim in context pentru depasirea unor probleme, poate fi, de fapt, structurata in mai multe tipuri de inteligenta. Cele 8 tipuri conturate de Howard Gardner sunt: inteligenta verbala, logico-matematica, vizuala, muzicala, existentiala, naturalista, kinestezica si personala – intrapersonala si interpersonala.

Ce ne transmite Howard Gardner, de fapt, este ca fiecare dintre noi reactioneaza mai bine la anumiti stimuli si invatarea se realizeaza mai usor daca se tine cont de inteligentele cu care am fost inzestrati. Oamenii au doua sau trei tipuri de inteligenta predominante, iar descoperirea lor le poate facilita invatarea pe parcursul vietii. De exemplu, pentru un om inzestrat cu inteligenta muzicala si vizuala, notiunile noi vor fi cel mai bine asimilate prin sunete si imagini, ceea ce inseamna ca poate invata cu usurinta o limba straina din cantece sau isi va insusi foarte multe informatii vizionand  filme documentare.

Asadar, diferentele dintre noi pot fi valorificate si educatia viitorului trece de la standardizare la adaptare. Acesta este mesajul pe care l-a transmis in cadrul Conferintei Fischer, conferinta nationala a profesorilor de limba engleza, Marilena Chirculete, expert in educatie si profesor Shakespeare School. Shakespeare School este un centru de invatare a limbii engleze din Bucuresti ce foloseste de cativa ani cu succes aceasta adaptare la aptitudinile cursantilor.

Profesorii de aici iau in considerare darul fiecarui cursant in parte si folosesc o mare varietate de resurse video si audio, jocuri de rol si de miscare, pentru a oferi calea cea mai rapida si usoara spre invatare. Pe langa invatarea limbii engleze, prin jocurile de invatare, simple pentru copii sau mai complexe pentru adolescenti si tineri, cursantii dobandesc mai multa incredere in ei, descopera cum sa fie o echipa si prind curaj sa vorbeasca in public si sa isi exprime ideile.

„Este important sa nu stigmatizam greselile si sa le consideram o oportunitate de invatare. Incercam sa punem fiecare elev in situatia ideala de invatare pentru a-i spori stima de sine si a-l face sa interactioneze cu succes atat cu colegii, cat si cu profesorul. Adaptandu-ne metoda de predare, cream un mediu in care cursantii isi doresc sa invete si se simt incurajati sa o faca.”, a afirmat Marilena Chirculete in cadrul conferintei.

Copiii si tinerii care vor sa descopere invatarea de placere si cat de usor retin atunci cand orele sunt adaptate in functie de talentele lor native, se pot inscrie la cursurile Shakespeare School de limba engleza pana pe 13 septembrie. Pentru mai multe detalii despre cursuri si metoda Shakespeare School de predare a limbii engleze, puteti suna la numerele de telefon 021.316.17.40/ 0755.132.228.

 

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează