„Donam 2 euro pentru fiecare post!” Aniversare 2 ani de CharityGift.ro

0

Astazi se implinesc doi ani de la primul click caritabil prin CharityGift.ro

Bucuresti, 17 noiembrie. Proiectul de voluntariat CharityGift.ro, primul magazin  online caritabil din Romania in care toate produsele contin o donatie, sarbatoreste doi ani de la primul click. Produsele prezentate pe site au acelasi pret ca si in magazinele furnizorilor, numai ca la vanzarea prin CharityGift.ro,  un procent cuprins intre 5 – 100% este donat catre un ONG sau o cauza sociala,  aleasa de furnizor sau chiar de cumparator. Important de stiut este faptul ca nu se percep comisioane de la furnizori, cumparatori sau ONG-uri. Mecanismul este unul extrem de simplu si la indemana oricui, singura conditie fiind conexiunea la Internet. Rezultatele obtinute pana acum se datoreaza in exclusivitate implicarii celor 20 de voluntari din tara si din afara ei,  dar si sustinatorilor proiectului  care provin din mai multe domenii. Mai multe detalii pot fi gasite pe www.charitygift.ro.

„Aniversam in online ziua noastra si donam 2 euro pentru fiecare post pe blog, status pe Facebook sau Tweet. Suma va fi donata unui ONG beneficiar, ales prin vot pe siteul nostru” (Steliana, www.charitygift.ro) Daca pe 17 noiembrie 2008, echipa de voluntari lansa magazinul online www.charitygift.ro cu 300 de produse de la 15 furnizori şi 10 beneficiari, acum, dupa dupa 2 ani de la lansare, pe CharityGift.ro puteti gasi peste 2500 de produse, de la 85 de furnizori, care contin donatii pentru 44 de beneficiari. Mai mult decat atat, incepand cu luna aceasta sprijinim, prin intermediul furnizorilor nostri, si cazuri sociale.

”Conceptul de donatie la cumpararea unui produs este un act de caritate la care poate avea acces oricine, indiferent de statutul social. Pur si simplu cumperi un produs de care oricum ai nevoie si faci o fapta buna, fara sa platesti mai mult pentru asta. Am ales mediul online pentru ca este cel mai permisiv, atat logistic cat si financiar, lucru care a facut posibil ca la acest proiect sa lucreaze voluntari de oriunde din tara dar si din afara ei. Munca noastra consta in gasirea acelor furnizori dispusi sa doneze un procent din valoarea produselor dar si de a promova proiectul pentru cat mai multe comenzi, care sa genereze in final, o valoare cat mai mare a donatiilor” declara Nicoleta Talpes, initiatoarea proiectului CharityGift.ro.

Diversitatea si numarul mare de produse sunt menite sa contribuie la creearea unei surse alternative de finantare pentru organizatiile non-guvernamentale care activeaza in una din cele sapte cazuri sustinute de CharityGift.ro: mediu, protectia animalelor, social, educatie si cercetare, arta si cultura, sanatate, minoritati, dar si pentru cazurile sociale prezentate. Cea mai mare donatie a fost facuta catre Asociatia Inima Copiilor, in octombrie 2010, in valoare de 88.205 RON.

„De CharityGift stiam de-o vreme si imi placuse ideea de-a face si cumparaturi si cate-un bine in acelasi timp. In primavara 2010 am primit la Asociatia Inima Copiilor un telefon cu o propunere tentanta din partea CharityGift.ro si a lui Dan Helciug: se gandisera sa ne daruiasca un CD. Dan a convins o multime de artisti – Nicu Alifantis, Andra, Zoltan Andras, Bodo, byron, Lu Cozma, Alina Cruceru, Nicola, Paula Seling, Andreea Tanislav – sa cante pentru un CD caritabil. Au repetat, au inregistrat, au muncit serios – muzica e grozava! Si s-au si jucat: au desenat cu mana lor si cate-o inima. Ne-am dorit, impreuna cu 6fingers si Codrut Dumitrescu de la byron, care a produs CD-ul, sa facem un ambalaj nemaipomenit, si cu ceva efort l-am si facut. Din cate stiu, CD-ul “Inimi pentru alte inimi” e primul produs pe care CharityGift il propune utilizatorilor sai. Daca-i asa, noi suntem cu atat mai impresionati. Si multumim! Pentru noi a fost o experienta minunata: am cunoscut oameni ingeniosi si sufletisti – asa-s toti! Si ne dorim sa ramanem prieteni – cu toti!” spune Enona Chiriac de la  Asociatia Inima Copiilor.

”Credem in misiunea acestui proiect de a atrage si a responsabiliza oamenii prin achizitionarea unor produse care aduc nu doar beneficii personale, ci sustin si diferite cauze nobile. Gestul companiilor de a dona un procent din vanzarile produselor lor catre proiectele unor ONG-uri este un exemplu laudabil, de urmat de cat mai multi agenti economici. In cazul asociatiei ViitorPlus, vizitatorii CharityGift pot alege sa sustina “Adopta un copac!”, proiect de impadurire a terenurilor agricole degadate, sau pot cumpara sacose din bumbac organic, produse de persoane in dificultate in atelierul social “Sacosa de panza” . declara Gabriela Ticu, Responsabil Comunicare, ViitorPlus – Asociatia pentru Dezvoltare Durabila
De-a lungul timpului proiectul a strans sustinatori din domenii diferite, incepand cu Andreea Marin Banica, jurnalist si ambasador UNICEF, artisti si chiar companii care au oferit servicii pro bono de la consultanta juridica la servicii de PR. Atunci cand proiectul a implinit un an, atat persoane publice cat si o serie de jurnalisti, parteneri si reprezentanti ai unor companii au realizat un videoclip  aniversar, printre acestia numarandu-se Cristian Mungiu, Dan Helciug, Cristian Manafu, Cristina Bazavan, Luca Niculescu. Tot atunci am organizat un concert caritabil, la care au participat byron, Alexandrina, Spitalul de Urgenta, Hi-Q si Lu Cozma&Sorin Romanescu. Toate fondurile stranse au fost directionate catre Asociatia Emma.

Parteneri CharityGift.ro
Parteneriate media – CharityGift.ro a incheiat parteneriate media cu 16 publicatii print si online, printre care , tabu.ro,stiriong.ro, CSRRomania, 121.ro, stiridebine.ro, Bolero.ro . De la lansare, au fost publicate peste 150  de articole despre CharityGift.ro.

Parteneriate pro-bono: blogul www.andreeamarinbanica.acasa.ro care ofera promovare pro bono, infiintarea Asociatiei Charity Gift, toate dispozitiile legale si modele de contracte au fost intocmite de firma de avocatura Balms&Asociatii; servicii de audit – oferite pana in luna martie, 2009 de catre firma Pozitiv Audit Expert; webdesign si mentenanta – Hanson, Graffino iar programarea site-ului a fost realizata de Ion Popescu, voluntar al proiectului; identitate vizuala – realizata de X3 Studios prin Proiect 1000 si Graffino; sustinerea proiectului CharityGift.ro de catre Elevate, publicitate in lift.

Vizitează-ne la www.charitygift.ro şi intră în comunitatea noastră. Poţi să-ţi exprimi opinia participând la discuţii sau să urmăreşti impresii – atât ale echipei de voluntari, cât şi ale invitaţilor – pe blog sau, dacă doreşti să participi la promovarea şi dezvoltarea acestei platforme, poţi deveni voluntar alături de noi. Ajutorul pe care fiecare îl poate oferi nu este condiţionat sau limitat la sprijinul financiar, ci indiferent de vârsta, statut social sau disponibilitate, cu toţii putem contribui printr-un singur click.

Fiecare accesare a paginii web va spori interesul asupra proiectului. Aşadar, urmează-ne sloganul şi ‘ajută cu un singur click!’

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează