De ce ar trebui sa adoptam si nu sa cumparam un animal de companie?

0

Asociatia Red Panda Romania a lansat campania “Prieten nepretuit”,care isi propune sa schimbe perceptia oamenilor asupra animalelor din adaposturi si sa incurajeze adoptiile.

DSC_7911

Conform unui studiu iSense Solutions din 2016, aproximativ 50% dintre romanii din mediul urban detin animale de companie. 65% dintre ei au in ingrijire caini, iar 52% pisici. Doar in Bucuresti exista cel putin 500.000 de caini cu stapan.

Romanii nu adopta animale, le cumpara

Cu toate acestea, numarul de caini adoptati din adaposturi este foarte mic, in comparatie cu cel al animalelor achizitionate din diverse surse. In spatele animalelor vandute online, prin magazine si targuri se afla o industrie profitabila, dar si o adevarata drama traita de animalele folosite pentru inmultire, pentru ca normele de bunastare sunt incalcate frecvent. Animalele sunt tinute in spatii mici si insalubre, montele sunt necontrolate, de exemplu frate cu sora, mama / tata cu puii lor, fara a se tine cont de sanatatea animalelor, de temperament, de mostenirea genetica sau de standardul unei rase. Apeland la astfel de vanzatori care urmaresc doar profit si exploateaza animalele, romanii, in necunostinta de cauza, nu fac decat sa incurajeze aceasta practica.

Pentru a evita incurajarea comertului ilegal cu animalele de companie, viitorii stapani au doua optiuni: sa apeleze la crescatori seriosi inscrisi la asociatiile chinologice, daca urmaresc achizitionarea unui caine de rasa cu pedigree sau sa adopte direct dintr-un adapost.

ONG-urile ofera spre adoptie animale deja vaccinate si sterilizate

In adaposturi publice sau private exista mii de caini si pisici care spera sa fie adoptati si sa traiasca in mijlocul unei familii. Animalele aflate in grija asociatiilor nonprofit sunt oferite in adoptie cu vaccinuri la zi, sterilizate si socializate, iar voluntarii organizatiilor pot recomanda cainele care se potriveste cel mai bine cu stilul de viata din familia adoptiva. Cateii adoptati, pui sau adulti, se pot adapta foarte usor unei vieti de familie.

Campania ‘Prieten nepretuit’ incurajeaza iubitorii de animale sa aiba ca prima optiune adoptia, nu cumpararea. Componenta principala a campaniei o reprezinta un interviu video cu reactiile autentice ale unor oameni intrebati despre pretul prietenului lor cel mai bun. Proiectul a fost dezvoltat de Asociatia Red Panda Romania, in parteneriat cu agentia de publicitate Kinecto Isobar, parte a Dentsu Aegis Network, si cu sprijinul casei de productie Apparent Media, regizor Stefan Muresanu.

Echipa Red Panda Romania: Carmen Simion, Delia Pîrvu; Echipa Kinecto Isobar: Vasilică Tănase – Copywriter, Andrei Dumitrescu – Art Director, Raluca Simion – Digital Account Manager, Radu Ionescu – COO, Apparent Media: Ștefan Mureșanu – regizor.
Red Panda Romania

Asociația Red Panda are misiunea de a educa și milita pentru crearea unei societăți mai bune, în care nu trebuie să mai producem suferință nouă și celorlalte specii.

Asociația desfașoară proiecte educative de informare și responsabilizare   pentru   copii,   tineri   și   adulți;   programe   pentru comunitate; proiecte pentru animalele fără stăpân (salvare, reabilitare adopție) și pentru bunăstarea cailor (asistență medicală și potcovit gratuit, salvarea și reabilitarea animalelor în situații de risc), programe de   sterilizare   pentru   câini   și   pisici,   în   vederea   stopării   înmulțirii necontrolate și a abandonului.

Asociația RED PANDA desfașoară proiecte educative de informare și responsabilizare   pentru   copii,   tineri   și   adulți;   programe   pentru comunitate; proiecte pentru animalele fără stăpân (salvare, reabilitare adopție) și pentru bunăstarea cailor (asistență medicală și potcovit gratuit, salvarea și reabilitarea animalelor în situații de risc), programe de   sterilizare   pentru   câini   și   pisici,   în   vederea   stopării   înmulțirii necontrolate și a abandonului.

https://www.facebook.com/RedPanda.Romania
http://www.red-panda.roDespre Planeta

Despre Planeta HamHam
Kinecto Isobar
Fondată în 2002, Kinecto este una dintre cele mai importante agenții de comunicare digitală din România. Începând cu anul 2013, Kinecto este parte din Isobar, agenția globală digitală fără frontiere, care reunește 4000 de specialiști în birourile din 44 de țări. Kinecto îmbină cu succes creativitatea, strategia, tehnologia și expertiza brand commerce pentru a conecta în mod eficient brandurile cu consumatorii lor.

Dentsu Aegis Network inovează modul în care brandurile sunt construite pentru clienții săi prin expertiza și capacitățile sale excepționale de media, digital și comunicare creativă. Cum consumatorii sunt din ce în ce mai conectați, printr-o multitudine de dispozitive, această nouă eră de convergență mass-media prezintă numeroase oportunități precum și un eco-sistem nou cu medii complexe.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează