Cum sta segmentul fashion in e-commerce-ul romanesc? Cine, ce cumpara online?

0

Domeniul modei este o industrie antica dar, astazi, cand vorbim de e-commerce: vanzarea de haine si accesorii s-a mutat online.

afis-hotspot2014-web

In prezent, in Nordul Americii si in Europa, cel mai mare ritm de crestere in e-commerce se observa pe segmentul fashion. Conform unui studiu recent realizat de Daedalus Millward Brown, si in Romania comenzile din online vizează în special vestimentaţia (37,8%), depasind chiar electronicele (37,4%), cosmeticele (34%), sau electrocasnicele (30,9%).

In ceea ce priveste afilierea in Romania in 2013, 2Parale arata ca cei mai mari clienti care investesc bani in genul acesta de promovare provin tot din zona Fashion, procentul din totalul advertiserilor fiind de 54%.

Achiziţiile online sunt realizate într-un procent de 57,3 % de către femei, respectiv 42,7 % de bărbaţi. In ultima jumatate de an, 21,7% femei au cumparat online doar lucruri cu valoare redusa (pana in 20 de euro), un procentaj aproape dublu fata de barbati.

Produsele cu valoare mai mica incep sa devina interesante pentru cei care cumpara online, nu atat prin prisma economiei de bani realizate, cat mai ales prin prisma experientei de cumparare.

Un studiul calitativ, realizat de Mediafax, a scos la iveală ca femei cu vârsta cuprinsă între 20 şi 39 de ani, fac shopping online de cel putin 2-3 ori pe luna, ca si o activitate de relaxare, cumparand haine, cosmetice sau accesorii. Fie ca sunt Consumatoare îndrăzneaţe, care au  încercat aproape tot, si testeaza in continuare produse noi, fie ca sunt consumatoare conservatoare si consumă un produs dintr-o anumită gamă bine cunoscută care i-a castigat deja increderea, aestea aloca in medie 100 de RON pentru fiecare achiztie.

Cererea de pe segmentul fashion in e-commerce demonstreaza ca marii retaileri  trebuie sa se focuseze pe nise si sa fie mereu atenti la nevoile consumatorilor si ca este loc pe piata de jucatori noi.

Unul dintre diferentiatorii cheie pentru fashion e-tailers, intr-o astfel de piata, in care tot mai multe magazine ofera aceleasi produse, la aceleasi preturi, este calitatea service-ului.

Inovatia poate sa ofere o experienta de shopping placuta, care face si ca magazinul sa se deosebeasca de oferta celorlalti jucatori de pe piata. Cabina de proba virtuala este un exemplu de inovatie pe care ar trebui sa se axeze acestia atunci cand vine vorba de dezvoltare.

Cele mai inovative companii, care au inteles cum sa iasa in fata pe piata de fashion e-commerceu-lui se vor intalni in Cluj, cu ocazia celei de-a 2-a editii Hotspot Fashion.

In data de 30 octombrie, cei interesati de vanzari si cumparaturi online vor putea petrece o dupa-masa cu zece speakeri din USA, UK, Bucuresti si Cluj. Continut programului va fi relevant la nivel mondial, dezbaterile vor fi stimulante si utile pentru viitorul apropiat, si vom incerca sa venim in intampinarea nevoilor consumatorilor de pe acest segment. Ii vei asculta inspirationale pe:  Colby Hanks, Online Analyst Estee Lauder, Camelia Ganga, marketing Director Fashiondays, specialistii din spatele Tulemod, aplicatie revolutionara cu radacini americane, Dragos Stanca, managing partner Think Digital, Liana Martin, autor carti si fashion editor, Andreea Beltic, owner Alo-Moda, Adelina Catinas, owner Cathias Edeline.

Pentru cat mai multe informatii relevante si updateuri legate de speakerisi program, urmariti siteul hotspotfashion.ro si pagina de facebook, hotspofashion.ro

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează