Cum să fii un șef bun în vremuri rele

2

Sfaturi pentru management pe timp de criză

Sunt momente în viața unei companii când lucrurile merg prost, indiferent ce-ar face managerul. Cei mai buni angajați părăsesc firma, furnizorii întârzie livrările, clienții uită” să-și plătească facturile. Puțini manageri fac față unor situații atât de stresante și ajung să facă greșeli care adâncesc și mai mult criza. Ca lider poți, însă, să ții cont de câteva sfaturi, astfel încât să te menții și pe tine, dar și compania pe linia de plutire.

PETRU PĂCURARU

Petru Păcuraru, specialist în leadership și managing partner HPDI, companie de consultanță în domeniul resurselor umane, consideră că astfel de perioade de criză sunt cele care diferențiază managerii simpli de liderii autentici.

“În vremuri grele, un manager obișnuit administrează, în timp ce un lider inovează. Un manager îi controlează pe ceilalți, dar un lider îi inspiră”, spune Păcuraru, care propune câteva reguli de bază ale managementului pe timp de criză:

1. Nu te păcăli singur. Dacă situația e într-adevăr gravă, nu încerca să îmblânzești realitatea, mințindu-te singur. Dacă nu identifici problema în întregul el, nici șansele de a o rezolva nu vor fi prea mari.

2. Comunică permanent și onest. Spune-le deschis celor din echipa ta în ce situație se află compania, ce ai de gând să faci pentru a rezolva problemele și care vor fi consecințele acțiunilor tale.

3. Fii un model pentru echipa ta. În vremuri grele, anumite sacrificii sunt, uneori, necesare. Dacă este nevoie ca angajații să lucreze mai mult, pe bani mai puțini, pentru a trece peste perioada de criză, un șef bun va fi primul care-și va semna reducerea de salariu. De asemenea, tot el va fi primul la birou și ultimul care pleacă acasă.

4. Acționează ferm și decisiv. Este important pentru un manager să nu ezite atunci când ia decizii, indiferent cât de nepopulare ar fi ele. Un șef care arată nesiguranță în acțiunile sale va pierde respectul și, implicit, controlul echipei.

5. Asumă-ți riscuri. Perioadele de criză aduc adesea managerii în situații cu care nu s-au mai confruntat. În acest context, orice decizie poate reprezenta un risc. Pe de altă parte, o decizie riscantă este întotdeauna mai bună decât nicio decizie.

6. Asumă-ți responsabilitatea. În vremuri grele, managerul este cel care ia decizii, deci tot el este cel care poartă responsabilitatea hotărârilor sale. Un lider bun nu va încerca niciodată să arunce răspunderea în cârca altora, atunci când deciziile sale se dovedesc greșite, dar va împărtăși succesul cu echipa sa, atunci când deciziile lui au fost corecte.

7. Întreabă des și ascultă mult. Oi fi tu șef, dar în niciun caz nu le știi pe toate. Un manager bun se consultă permanent cu membrii echipei sale. Este foarte posibil ca ideea salvatoare să vină de la unul din subalternii tăi. Dar dacă nu întrebi, nu vei afla niciodată.

Despre HPDI

Înființată în 2001, compania Human Performance Development International furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching și teambuilding.

De-a lungul timpului, HPDI a oferit traininguri de Managementul Schimbării, Obiectivelor, Stresului, Inteligență Emoțională, Comunicare Asertivă, Public Speaking, Tehnici de Prezentare, Inovație, Managementul Oamenilor și Leadership Autentic pentru mai mult de 100 de companii importante, precum Raiffeisen Bank, Pirelli, Continental Automotive, Hilton, Toyota Material Handling, Frigoglass sau Hella Automotive.

În ceea ce privește divizia de teambuilding, doar în anul 2015 peste 4.000 de persoane au luat parte la programele de teambuilding ale HPDI. În prezent, HPDI are birouri în București, Timișoara și Arad, unul dintre principalele obiective ale companiei fiind extinderea serviciilor oferite.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

2 comentarii

  1. avatar

    In primul rand cel care citeste sfaturile acestea ar trebui sa fie manager. Adica sa aiba cunostintele ncesare nu doar pozitia. Apropo cati manageri cunoasteti voi?

Comentează