Cum integrăm generațiile de mâine în companiile de azi

0

Integrarea generațiilor viitoare, în special Y (născuți în perioada ’81-’04), dar și Z (’04-’14), în companii care funcționează după alte reguli decât cele cu care sunt obișnuiți membrii acestor generații reprezintă una dintre marile provocări din piața muncii. Potrivit specialiștilor în resurse umane, un aspect foarte important în procesul de adaptare la noile generații este înțelegerea și acceptarea diferențelor față de generațiile de angajați dinaintea lor.

„Generația BB (’46 – ’64) este concentrată pe structuri verbale, înțelege și reține mai ușor dacă îi sunt astfel prezentate informațiile. De asemenea, consideră că profesorul este cea mai bună resursă și sursă de inspirație, învață folosind metode pasive, stând și ascultând. Iar raportat la job, va alege întotodeauna un loc sigur. La polul opus, este generația Z (’04 – ’14) care pune mare accent pe aspectele vizuale, fiindu-i facilitat astfel procesul de învățare. La asta se adaugă componenta de experiență: aceasta este generația «încearcă și vezi». Pentru ei, facilitatorul este cea mai bună sursă de inspirație. Raportat la locul de muncă, îl va caracteriza de fiecare dată flexibilitatea” explică Cosmin Badea, trainer și specialist în domeniul resurselor umane, în cadrul HPDI.

Conform unui studiu recent, realizat de compania McCrindle, până în anul 2026, generația Y, cunoscută și sub numele de „Millennials”, va reprezenta 31% din forța de muncă de pe piață. Prin urmare, companiile se întreabă foarte serios cum pot atrage tinerii, cum îi pot motiva, dar mai ales dacă există metode prin care îi pot face să fie mai flexibili la regulile companiei.

Este o adevărată provocare să integrezi într-un sistem deja funcțional, care tinde spre excelență, o persoană care nu rezonează la reguli. „Întrebarea pe care și-o pune orice manager în acel moment este: schimb persoana sau ne schimbăm noi? Bazându-ne pe experiență noastră de până acum, putem spune cu siguranță că este mai simplu să ne schimbăm noi și organizația noastră decât să încercam să îi schimbăm pe ei”, spune Mădălina Barbu, Business Partner HPDI.

Prin urmare, pentru a putea schimba mentalitatea și regulile după care funcționează o organizație este crucial să înțelegem generația viitoare. „Membrii generației Y sunt caracterizați ca fiind persoane creative, deschise către experiențe noi, autonome, dornice să învețe și care au mare nevoie de sinceritate în relațiile cu cei din jur”, este de părere Mădălina Barbu, Business Partner HPDI.

Cum pot fi motivați și fidelizați angajații din generația Millennials”

Potrivit trainerilor HPDI, există cinci criterii importante pentru generația Y, pe care orice companie dornică să lucreze cu „Millennials” trebuie să le înțeleagă și să și le asume:

  1. Inspirație: vor să fie inspirați și aleg să stea lângă oamenii de la care pot învăța multe și cu care se pot conecta la nivel emoțional. Încercați să îi introduceți în programe de mentoring sau coaching. Au nevoie de exemple și povești reale care să îi inspire. Nu vor urma funcții și titluri, vor urma oameni.
  1. Autonomie: au nevoie de încredere și autonomie pentru a duce la bun sfârșit un task. Nu vor să facă parte dintr-un sistem de micro-management, vor autonomie și își asumă responsabilitatea unui task primit.Vor cere ajutorul dacă au nevoie de el, însă va fi decizia lor dacă o fac sau nu și asta îi motivează.
  1. Libertate: este important pentru ei să poată avea de ales să lucreze de la distanță. Pentru ei nu contează cât timp ești la birou, ci este mai important cât de productiv ești.
  1. Dezvoltare continuă: pentru ei informația este peste tot și au nevoie de un program de training continuu. Au mai degrabă nevoie de traineri inspiraționali, care să îi ajute să implementeze tehnicile și informațiile învățate, decât conținutul trainingului în sine. Au nevoie de schimb de informație și experiență. Creați-le mediul în care-și pot împărtăși experiențe și metode, pentru că vor fi deschiși și vor învăța mai multe în felul acesta.
  1. Atmosferă: millennials preferă colaborarea și își doresc să lucreze într-un mediu creativ și plin de interacțiune. Nu vor rămâne la un job, indiferent de partea financiară, dacă nu le place echipa, leaderul și mediul de lucru. Și dacă par că sunt motivați extern, ajutați-i să își găsească motivația interioară – vor aprecia asta.

Human Performance Development International (HPDI), companie care furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane, a susținut în martie o serie de demo-uri gratuite pentru managerii și specialiștii din HR pe tema „Education for Future Generations”. Sesiunile de training au avut loc la Bucuresti, Cluj-Napoca și Timișoara. La evenimente au participat 163 de specialiști în resurse umane, reprezentând 117 companii.

Despre HPDI

Înființată în 2001, compania Human Performance Development International furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching și teambuilding.

De-a lungul timpului, HPDI a oferit traininguri de Managementul Schimbării, Obiectivelor, Stresului, Inteligență Emoțională, Comunicare Asertivă, Public Speaking, Tehnici de Prezentare, Inovație, Managementul Oamenilor și Leadership Autentic pentru peste 130 de companii importante, precum Raiffeisen Bank, BCR, Oracle, Arobs, Pirelli, Continental Automotive, Toyota Material Handling, Frigoglass sau Hella Automotive.

În anul 2016, HPDI a interacționat cu 87 de companii interesate de dezvoltarea personală și profesională a angajaților, de-a lungul a 267 de evenimente. Numărul total de participanți la programele HPDI a fost de 7081 de persoane în 527 de zile de livrare. S-au folosit 75 de locații la nivel național și s-au parcurs 70.723 de kilometri în drumul către acestea. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 600.000 de euro. În prezent, HPDI are birouri în București, Cluj, Timișoara și Arad, unul dintre principalele obiective ale companiei fiind extinderea serviciilor oferite.

 

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează