CSRmedia.ro lanseaza Harta Proiectelor de CSR din Romania

0

CSRmedia.ro lanseaza Harta Proiectelor de CSR din Romania

 Primul instrument din Romania care permite elaborarea de statistici si analize privind investitiile companiilor in CSR. Harta permite identificarea proiectelor in functie de diferite criterii, precum zona, domeniu sau companie

CSRmedia.ro lanseaza platforma online proiecte.csrmedia.ro/ instrument care ofera o imagine unitara asupra investitiilor din domeniul Responsabilitatii Sociale Corporative din Romania. Platforma online dispune si de o baza de date, cu ajutorul careia vor fi intocmite rapoarte, statistici si analize specifice domeniului.

Harta este un instrument util si pentru publicul larg. Acesta va putea vizualiza investitiile realizate in comunitati in functie de aria geografica, de interes sau domeniu. Pentru a afla ce investitii au facut companiile in ultimii doi ani in comunitatile lor, cei interesati trebuie doar sa aleaga din meniul „Cautare”, amplasat in partea stanga a hartii, localitatea sau judetul care ii intereseaza. Toate proiectele vor fi marcate distinct pe harta, prin utilizarea markerelor sau a siglelor companiilor.

„Scopul acestui proiect este de a oferi o imagine unitara, integrata, a proiectelor de CSR realizate in tara noastra. In spatele hartii se afla o baza de date care ne va permite in viitor sa generam analize de piata specifice domeniului. Vom putea afla astfel cat s-a investit in proiecte de CSR intr-un anumit an, ce companie a alocat cele mai multe resurse, in ce zona a tarii investesc mai mult companiile sau care a fost domeniul preferat etc.”, a declarat Lacramioara Botezatu, Project Manager al CSRmedia.ro

Potrivit Studiului KMPG pe 2011, Romania se afla in randul tarilor care au inceput cu stangul raportarea de CSR, alaturi de Bulgaria, Rusia, Nigeria si Singapore. Companiile din aceste tari au experienta limitata in privinta implementarii si comunicarii activitatilor de CSR pe care le desfasoara. De cele mai multe ori, acestea folosesc un numar mic de canale de comunicare pentru a-si promova activitatile si nu au procese mature de colectare a datelor despre impactul de sustenabilitate.

Conform comunicarii Comisiei Europene din octombrie 2011, toate marile companii de pe piata europeana trebuie ca pana in 2014 sa integreze in operatiunile lor principii si practici de CSR descrise in cel putin unul din standardele internationale recunoscute in domeniu.

*****

CSR (responsabilitatea sociala corporativa) este definita de Comisia Europeana ca fiind “un concept prin care companiile isi integreaza voluntar preocuparile sociale si de mediu in activitatile lor economice si in interactiunea cu factorii de interes”. In cazul companiilor, factorii de interes pot fi angajatii, clientii, investitorii, furnizorii si, nu in ultimul rand, comunitatea locala.

CSRmedia.ro este o platforma de informare si promovare a valorilor civice si a actiunilor de responsabilitate sociala din Romania.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează