Competiția de proiecte din Școala lui Andrei cu premii peste 100.000 de Euro

0

Idei mari vin de la cei mici în ”Școala lui Andrei” 2014

Petrom a lansat a 6-a ediție a competiției de proiecte antreprenoriale pentru cadrele didactice și elevii care învață în școlile din comunitățile Petrom – Școala lui Andrei.

Valoarea premiilor oferite de Petrom se ridică la peste 100.000 de Euro.

400 de elevi vor merge în Tabăra de educație antreprenoriala „Țara lui Andrei” și 10 proiecte comunitare vor fi finanțate pentru implementare.

Scoala lui Andrei_Ideile mari vind e la cei mici

Petrom lansează a 6-a ediție  din ”Școala lui Andrei”, o competiție de proiecte adresată elevilor și cadrelor didactice din ciclurile de învățământ primare și gimnaziale. Ideile mari vin de la cei mici – acesta este conceptul în jurul căruia este construită ediția din acest an, după ce anul trecut elevii din școlile situate în comunitățile în care Petrom are activități au arătat că se poate să aduci ceva în plus comunității, chiar dacă ești mic.

Eu spusesem la școală că vând icoane la vulcani și ne-am gândit să includem această afacere a mea în proiect. Ne-am pus toți mintea la contribuție și a ieșit un mare proiect. Există «nu vreau», dar «nu pot» nu există”, spune Sebi Năstăsache,  elev la Școala cu clasele I-VIII Scorțoasa, județul Buzău. Mica afacere a lui Sebi care picta icoane pe care le vindea apoi turiștilor de la Vulcanii Noroioși a stat la baza proiectului ”Fii mai bun, ajută semenii”, cu care școala sa a câștigat o finanțare de 5.000 de euro de la Petrom.

Am descoperit întâmplător că el are o mică afacere, de aici a pornit și ideea noastră cu proiectul. De la Sebi am învățat acest spirit antreprenorial.”, povestește Daniela Pasăre, diriginta lui Sebi.

Anul acesta, perioada de înscriere a proiectelor este  între 24 martie și 14 mai. Depunerea proiectelor se poate face pe www.taraluiandrei.ro, secțiunea Școala lui Andrei. Elevii și cadrele didactice se pot înscrie într-o singură echipă, iar înscrierea este făcută de către unul dintre cadrele didactice.

”Școala lui Andrei ne-a arătat că, oricât de mic ai fi, se poate să ai idei mari. Anul trecut a fost o premieră în istoria programului nostru, prin accentul pus pe educația antreprenorială, iar rezultatele au fost pe măsură : ideile celor mici s-au transformat în proiecte sustenabile în comunitățile Petrom.”, spune Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate Petrom.

Echipele semifinaliste vor participa la Tabăra din Țara lui Andrei în perioada iulie-august, în limita a 400 de locuri. Cadrele didactice coordonatoare vor participa la cursuri în domeniul antreprenorial, acreditate de către Autoritatea Națională pentru Calificări și vor primi consultanță pentru dezvoltarea proiectului. Elevii participanți vor beneficia de ateliere non-formale de educație antreprenorială.

Evaluarea va fi făcută de un către un juriu de specialitate. Cele 10 echipe câștigătoare vor fi anunțate pe site-ul www.taraluiandrei.ro, secțiunea Școala lui Andrei, în luna septembrie și vor primi câte o finanțare de 5.000 de euro pentru implementarea proiectelor și laptopuri pentru cadrele didactice coordonatoare.

În plus, primele 20 de echipe (câte zece pentru fiecare ciclu de învățământ) vor primi kit-uri multimedia pentru școală (videoproiector, laptop, ecran de proiecție). Toate echipele care au înscris proiecte eligibile vor fi premiate cu kit-uri educaționale pentru școală, iar cadrele didactice vor beneficia de diplome recunoscute de către organizator și Ministerul Educației Naționale.

Așadar, până pe 14 mai elevii și profesorii sunt așteptați să își înscrie ideile în concurs. Lista școlilor eligibile poate fi accesată pe www.taraluiandrei.ro, secțiunea ‘Școala lui Andrei’.

Școala lui Andrei 2013

  • Peste 28.500 de elevi și 1900 de profesori implicați
  • 38 de proiecte implementate
  • Începând cu 2013, 11 ateliere de educație non-formală pe tema antreprenoriatului au fost susținute pentru 550 de elevi din 3 școli/oraș, în patru orașe din comunitățile Petrom.

Despre Țara lui Andrei

Țara lui Andrei susține proiecte inspirând comunitățile din România să intre în acțiune și să-și schimbe viața în domenii cheie: crearea de locuri de muncă, acces la educație non-formală și cultivarea spiritului civic. Valorile Țarii lui Andrei sunt spiritul civic, spiritul de întreprinzător, educația (non-formală) și inovația.

Țara lui Andrei este o mare comunitate orientată către soluții, o comunitate a celor care nu se dau înapoi de la a lupta pentru a-și transforma inițiativele în realitate. Cetățenii Țării lui Andrei sunt oamenii cu spirit de lider, orientați către soluții.

OMV Petrom

OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier din sud-estul Europei, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Gaze şi Energie, Rafinare şi Marketing. Grupul şi-a consolidat poziţia pe piaţa petrolieră din sud-estul Europei în urma unui amplu proces de modernizare şi eficientizare, pentru a cărui implementare au fost realizate investiţii de 10 miliarde euro în ultimii nouă ani.

La sfârşitul anului 2013, Grupul exploata în România şi Kazahstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 728 milioane de barili echivalent petrol (707 milioane barili echivalent petrol în România). Cu o capacitate nominală anuală de rafinare de 4,2 milioane tone, OMV Petrom este prezent pe piaţa distribuţiei de produse petroliere din România, Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia, prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operate sub două branduri, Petrom şi OMV. Activitatea de comercializare produse petroliere în România se desfăşoară prin intermediul OMV Petrom Marketing, care este deţinută în totalitate de OMV Petrom.

Pentru dezvoltarea sa sustenabilă, OMV Petrom a extins lanţul valoric al gazelor prin abordarea pieţei de electricitate. În acest context, OMV Petrom operează centrala electrică pe gaze de 860 MW de la Brazi şi parcul eolian Dorobanţu, cu o capacitate de 45 MW.

În anul 2013 cifra de afaceri a Grupului a fost de 5.473 milioane euro, iar EBIT (Profit Înainte de Dobânzi şi Impozite) a fost de 1.348 milioane euro.

OMV, cea mai mare companie industrială publică din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom. Sectorul de Explorare şi Producţie are o bază puternică în România şi Austria şi un portofoliu internaţional în creştere. În Gaze şi Energie, OMV a vândut aproximativ 425 TWh gaze în 2013. În Rafinare şi Marketing, OMV are o capacitate anuală de rafinare de 17,4 milioane tone și deținea la finalul anului 2013 aproximativ 4.200 staţii de distribuţie în 11 ţări, inclusiv Turcia.

Ministerul Economiei deţine 20,64% din acţiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 18,99% iar 9,36% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.

Website: www.petrom.com și www.taraluiandrei.ro

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează