Companii importante din zona de real estate participa la proiectul „Power Table de Inovatie in Imobiliare”

0

Nivelul inovației în imobiliare este încă modest, dar există oportunități și potențial

Piața imobiliară are nevoie de creșterea accelerată a nivelului de inovație, în special în contextul creșterii pieței din ultimii ani – aceasta este concluzia primelor întâlniri din cadrul seriei de evenimente Power Table de Inovație în Imobiliare. Există potențial de inovație în România în general și în imobiliare în special, dar nivelul actual e încă modest, întrucât avem în piață proiecte imobiliare inovatoare, dar nu foarte multe. La aceste evenimente au participat top manageri și proprietari din cadrul celor mai importante companii locale și internaționale: CTP, CBRE, JLL, Imoteca, West Group Arhitecture, Sotheby’s, Forte Partners, Bondoc și Asociații, Kinstellar, Portland Trust, Immochan, NEPI, Sentient și United.Marketing Partner. Primele întâlniri au avut loc în august și octombrie, urmând ca ele să se repete lunar.

IDEI DISCUTATE

Toate companiile imobiliare au provocări atunci când vine vorba de inovație. Printre aceste provocări se numără: obstacolele legislative, multitudinea de tehnologii de toate felurile care face selecția foarte dificilă, rezistența la inovare și schimbare din sistem (inclusiv la nivel de autorități) și capacitatea clienților de a absorbi și a plăti inovația, introducerea de noi soluții pentru a face clădirile vechi mai eficiente.

Pe de altă parte, actorii industriei sunt cu toții implicați în diverse proiecte de inovare de diverse tipuri, de la construirea de proiecte și certificarea verde (Breeam, Leed), la introducerea REIT-urilor, promovarea noilor tehnologii de construcție, automatizare (inclusiv a serviciilor), și procese interne (inclusiv de comunicare), până la parteneriatele cu autoritățile (de exemplu cele responsabile cu managementul incendiilor) sau la modificările modelului de afaceri în sine.

Cristian David, director al diviziei de imobiliare a Sotheby’s, cea mai mare casă de licitații din lume, a împărtășit din experiența sa în real estate-ul din SUA, în special din punctul de vedere al inovației. Astfel, în SUA principalele tendințe sunt legate de tehnologie (de exemplu perspectiva ca amazon.com să vândă inclusiv real estate, în special rezidențial), de centrarea pe client și nevoile sale actuale dar și latente, și de Smart Buildings și Internetul Lucrurilor.

Dl. Florin Furdui, Country Manager al Portland Trust, a prezentat sistemul de pompe geotermale instalat la Floreasca Park și Oregon Park, una dintre cele mai remarcate inovații ale ultimilor ani. Câteva dintre principalele idei: standardul Leed nu este suficient pentru a face clădirile de birouri eficiente din punct de vedere energetic; a fost necesar un volum mare de activitate pentru selectarea tehnologiei potrivite, atât de către echipa internă cât și de consultanți; estimările privind economia de energie au fost confirmate în timpul funcționării efective a sistemului; este o provocare în sine absorbția tehnologiei de către piața chiriașilor, precum și de către piața investitorilor.

Dl. Dan Cîrstea, Managing Partner, United, a prezentat Matricea Inovării al lui Greg Satell, un model care definește 4 tipuri de inovații: de la inovațiile de tip Descoperire sau Susținute, până la Cercetarea de Bază și Disruptive. Matricea se bazează pe două ipoteze: cât de bine este definită problema și cât de bine este definit domeniul.

Au fost identificate și câteva dintre nevoile generale ale pieței: de la nevoia de reglementare, nevoia de creștere a lichidității pieței, nevoia unor date statistice relevante și exacte, nevoia unor instrumente noi: new home owner warranty insurance, până la nevoia creării unei asociații reprezentative la nivelul întregii industrii.

Principalele concluzii ale discuțiilor sunt că: inovația cere un nivel de resurse semnificativ și are nevoie de marketing pentru educarea pieței și pentru crearea percepției valorii sale; managementul inovării trebuie promovat în industrie ca subiect distinct; este nevoie de efortul concertat al tuturor actorilor de pe această piață pentru crearea unui mediu inovator.

VIZIUNEA

“Un efect al acestei serii de întâlniri sperăm să fie apariția pe fiecare segment de piață, în următorii cinci ani, a măcar unui proiect de renume continental sau chiar mondial: atât pe segmentul industrial unde avem CTP, care construiește în partea de vest a Bucureștiului cel mai mare parc logistic și industrial din Europa Centrală și de Est, cât și pe segmentul de birouri, retail, chiar și hotelier și leisure. Ne dorim de exemplu ca Therme București să nu rămână un proiect “unicorn” în industrie, ci să aibă ecouri pe întregul segment. Așadar, considerăm că sunt necesare proiecte care să ducă la crearea unui ecosistem care să favorizeze inovația!”, a declarat Dan Cîrstea.

Inițiativa de a organiza aceste evenimente a pornit de la experiența United.Marketing Partner, prima agenție de marketing și comunicare din România care a dezvoltat o divizie specializată în real estate și a colaborat de-a lungul timpului cu numeroase nume importante de pe acest segment. Problemele identificate pe piața de real estate în ultimii ani, precum și concluziile raportului Uniunii Europene din iunie 2017, care plasau România la finalul clasamentului în ceea ce privește nivelul de inovație, au stat la baza inițierii acestor evenimente, care se vor desfășura lunar pentru o perioadă nedeterminată.

Următorul eveniment din seria meselor rotunde va fi organizat în a doua parte a lunii noiembrie.

Despre United

United este o agenție de marketing full-service independentă, prezentă pe piața de marketing din anul 2000. Agenția oferă servicii de marketing integrate: consultanță de marketing, branding, publicitate, organizare de evenimente B2B și B2C, marketing online, producție și PR. United este prima agentie de marketing care a dezvoltat o divizie specializată pentru marketingul de real estate. De asemenea, agenția are specializari pe marketingul de centre comerciale, FMCG, turistic, financiar,  și B2B.

Printre clienții agenției se numără: Altex, Aedificia Carpați, Alfredo, Anchor Grup, Autoritatea de Turism a Egiptului, Axa Life Insurance, BCR, București Mall, Carpatica Asig, Cetelem, Consiliul Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii, Credit Europe Bank, CTP, Fundația Sfânta Irina, Glaxo, GTC, Hilton, Hoffmann La Roche, Hercesa, Immofinanz, Konica, Maritimo Shoping Center, Marriott, Medicover, P3 Logistic Parks, Plaza România, Portland Trust, Raiffeisen Bank, Spartan, Sonae Sierra, Unilever, Vodafone.

Mai multe informații despre United, pe www.unitedcom.org.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează