Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Ce urmează la Centrul național de informare și promovare a patrimoniului cultural

0

Educația, accesibilizarea informației și promovarea patrimoniului ca resursă pentru dezvoltarea durabilă – principalele priorități stabilite de publicul larg

Institutul Național al Patrimoniului (INP) a anunțat și pus în dezbatere – marți, 30 martie – principalele priorități și direcții de activitate ale Centrului național de informare și promovare a patrimoniului cultural, așa cum au rezultat acestea din consultarea externă derulată în perioada octombrie 2020-februarie 2021 de inițiatorii proiectului. Noua entitate, ce funcționează în cadrul INP, este rezultatul proiectului In-Herit. Centrul național de informare și promovare a patrimoniului cultural, inițiat de Institutul Național al Patrimoniului, în parteneriat cu Fundația Pro Patrimonio, Asociația Da’DeCe și Institutul Norvegian al Meșteșugurilor și finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

Centrul național de informare și promovare a patrimoniului cultural își propune să devină un generator de schimbări pozitive în ceea ce privește cunoașterea, aprecierea și dorința de a pune în valoare patrimoniul cultural ca resursă pentru dezvoltarea personală și comunitară.

Pentru început, echipa centrului se va concentra pe construirea unei agende de proiecte și activități urmărind cele mai importante trei priorități indicate de publicul iubitor de patrimoniu și validate în timpul evenimentului de consultare a factorilor interesați, și anume: educația prin și pentru patrimoniu, accesibilizarea informației despre patrimoniul cultural și promovarea oportunităților oferite de patrimoniul cultural pentru dezvoltarea comunităților.

„Vrem să mulțumim tuturor celor care au răspuns invitației la consultare și au venit către noi cu propuneri diverse pentru o apropiere cu folos a patrimoniului de oameni. Datele obținute în urma consultării publice recomandă ca noul centru dedicat comunicării și informării despre patrimoniu cultural să își asume în mod prioritar educația, alături de acțiuni de informare cu privire la patrimoniul cultural – pe teme dintre cele mai diverse, de la starea patrimoniului, valorile excepționale de patrimoniu și până la legislație și proceduri și o mai bună orientare în ecosistemul cultural. Ne propunem să oferim un ghidaj și o serie de referințe cu privire la bunele practici din domeniu, mai ales în ce privește patrimoniul ca resursă pentru dezvoltarea durabilă, iar centrul să devină un punct de conectare între specialiști și publicul larg, precum și pentru comunitatea profesională” precizează Ștefan Bâlici, directorul Institutului Național al Patrimoniului.

Concluziile consultării publice sunt detaliate în raportul dat publicității cu ocazia lansării centrului, disponibil pe platforma web laviitor.patrimoniu.ro, urmând acest link.

Pe termen scurt, agenda pe anul în curs a Centrului național de informare și promovare a patrimoniului cultural cuprinde:
1)  Derularea de ateliere de educație prin și pentru patrimoniu și a unor sesiuni de formare a formatorilor din mediul educațional – inclusiv elaboarea de metodologii și instrumente de lucru. Astfel, Asociația Da’DeCe, responsabilă de componenta educațională a proiectului In-Herit, are în lucru o serie de instrumente educaționale ce vor fi puse la dispoziția viitorilor parteneri inițiatori de programe de educație prin și pentru patrimoniu. Ghidul ilustrat pentru patrimoniu pornește de la experiența semnificativă a Asociației Da’DeCe în lucrul cu publicul tânăr, va aborda subiectul patrimoniului cultural într-o manieră ludică și este gândit pentru a putea servi drept instrument pedagogic pentru educatori muzeali, profesori, învățători sau părinți. Kiturile pedagogice destinate descoperirii patrimoniului urban, cel de-al doilea tip de instrument educațional dezvoltat de Asociația Da’DeCe în cadrul proiectului, vor fi concepute special pentru explorarea „în teren” a patrimoniului construit al orașelor de către cei mai tineri locuitori ai acestora. Primele kituri pedagogice sunt adaptate – prin concept, tematică și format – explorării orașelor București și Timișoara dar vor putea servi drept model pentru inițiative similare în alte localități. Primele sesiuni de descoperire a patrimoniului construit vor începe încă din luna iunie, odată cu organizarea atelierelor de explorare din București. Acestea vor fi urmate de atelierele organizate în Timișoara, planificate pentru începutul toamnei.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.