Carrefour România și Salvați Copiii luptă împotriva mortalității infantile în 28 de comunități defavorizare din 14 județe din țară!

0

Salvați Copiii, alături de Carrefour România și Fundația Carrefour, îşi propune în 2017 să continue efortul  de combatere a mortalităţii infantile pe două paliere : dotarea maternităților cu aparatură medicală necesară supraviețuirii copiilor prematuri și garantarea unor servicii medicale și sociale complexe pentru gravide și nou-născuți în 28 de comunități defavorizate din 14 județe. 70 de specialiști din servicii de sănătate şi din servicii sociale și 130 de voluntari vor fi implicați în proiect, iar formarea specifică a acestora s-a derulat în perioada 3-5 martie la București.

Carrefour si Organizatia Salvati Copiii_SENS_cover

Cele mai multe dintre cauzele mortalității infantile din mediul rural din România ar fi putut fi prevenite dacă mama ar fi avut acces atât la informație medicală adecvată, cât și la asistență medicală constantă în timpul sarcinii.  Fenomenul este constant mai grav în mediul rural, astfel că, în 2015, potrivit datelor INSSE, rata mortalității infantile a fost de 10 la mie în mediul rural și de 6 la mie în mediul urban. În cifre absolute, din totalul de 1.493 de copii care nu au supraviețuit,  851 erau din mediul rural și 642 din mediul urban.

Principala cauză a mortalității infantile în mediul rural rămâne accesul limitat la asistență medicală adecvată, atât în supravegherea sarcinii, cât și în primele luni de viață a nou-născutului. O cercetare de teren efectuată de Salvați Copiii în 2012 în comunitățile defavorizate a arătat faptul că 47 % dintre femeile gravide la momentul cercetării nu au făcut nicio ecografie până la acel moment, 42 % nu au făcut analizele recomandate, 37 % nu au fost la nici un control ginecologic, iar 12 % dintre acestea  nu au fost controlate de medicul de familie. O altă caracteristică a nașterilor din mediul rural rămâne vârsta fragedă a mamei: aproximativ 36% dintre mamele din eșantion au născut primul copil înainte să împlinească 18 ani, iar vârsta medie a mamei la naştere este de 18 ani, cu mult sub media din populaţia generală.

Astfel, programul ” SENS – Siguranță prin educație pentru nutriție și sănătate”, derulat în parteneriat cu Carrefour România și Fundația Carrefour,  vizează o intervenție complexă în cele 28 de comunități vulnerabile socio-economic, prin dezvoltarea primelor instrumente comune de lucru la nivel național pentru cei doi profesioniști locali, prin aducerea educaţiei pentru sănătate și pentru sănătatea reproducerii în comunitate, prin acordarea de alimente, suplimente nutritive, sprijin pentru transport, prin consiliere și prin monitorizarea permanentă a sarcinii și a nou-născutului.

Toate aceste intervenții vor fi posibile datorită suportului oferit de Carrefour România și Fundația Carrefour, prin sprijinul financiar, prin recomandările oferite în implementarea proiectului, dar şi prin oferirea unor direcții de best practices din experienţa altor proiecte similare implementate în alte țări unde Grupul Carrefour este prezent.

”Supravegherea sarcinii, asistența medicală și suportul acordate tinerelor mame și atenta îngrijire a copilului în primele luni de viață sunt o prioritatea pentru organizația Salvați Copiii România, mai ales în acele comunități în care accesul la educație și îngrijire prenatală și la servicii medicale după naștere nu este unul ușor. Suntem fericiți că putem extinde la nivel național componenta de intervenție comunitară a proiectului „Fiecare Copil Contează” implementat în anii trecuți în cinci județe. Am ales acum 28 de comunități din 14 județe pentru a fi implicate în proiect, după o analiză atentă a modului în care trăiesc gravidele și copiii cu vârste între 0 și 5 ani din aceste comunități, cu un nivel de viaţă precar, în ceea ce privește nutriția, și cu acces limitat sau chiar absent la educație sanitară.  Toate acestea au efecte grave, atât pe termen scurt, și aici mă refer la boli, cât și pe termen lung, pentru că afectează întreaga dezvoltare a copilului”,  a spus Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

Eforturile Salvați Copiii în combaterea mortalității infantile, a cărei incidență încă plasează România pe primul loc în Uniunea Europeană, au dat rezultate consistente: în 2010, la startul programului de reducere a mortalității infantile, România înregistra o rată a mortalităţii infantile de 9,8 la mia de copii născuți vii. În doar cinci ani, țara noastră a coborât până la o rată de de 8 la 1000 de nou-născuţi vii, în 2015.

”În acest demers care vizează cauzele profunde, structurale ale mortalității infantile mizăm mult pe parteneriatul  cu serviciile medicale și sociale de la nivel local și județean, alături de suportul la nivel național, pentru că este crucial ca fiecare comunitate să își dezvolte în timp mecanisme de educare a tinerelor mame și de garantare a accesului la îngrijire medicală de calitate pentru mame și nou-născuți”, a subliniat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii.

Peste 5.000 de copii cu vârste cuprinse între 0 și 5 ani vor beneficia de hrană și analize medicale, iar 2.500 femei gravide vor beneficia de consiliere, transport și acompaniere, hrană, analize medicale, educație pentru sănătate. Totodată, 3.500 tineri vor beneficia de educație pentru sănătatea reproducerii, iar 1.500 părinți vor beneficia de educație pentru sănătate.

„Am ales să susținem acest proiect, alături  de  Fundaţia Carrefour, deoarece ne propunem să facem diferența acolo unde este nevoie, iar acest proiect adresează un fenomen alarmant pe care țara noastră îl resimte: o populație îmbătrânită și un grad ridicat al mortalității infantile, cu impact negativ asupra familiei și al societății. În acelaşi timp,  misiunea și valorile Organizației Salvați Copii se îmbină armonios cu eforturile noastre în proiectele de solidaritate pe care le derulăm, proiecte dedicate în proporţie de 80% copiilor sau care au ca beneficiari finali copii. Împreună, vrem să vizam principalele cauze, aducând educația pentru sănătate și pentru o nutriție corectă a mamelor şi copiilor în comunitățile cele mai vulnerabile, deoarece credem cu tărie că aceasta va produce schimbări pozitive majore și de lungă durată” a declarat Andreea Mihai,  Director de Marketing & Comunicare, PR & Solidaritate, Dinamică Comercială & Pricing Carrefour România.

Despre Carrefour

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. De peste 50 de ani, Carrefour este un partener pentru viața de zi cu zi. În fiecare zi, acesta primește în magazinele sale peste 10 milioane de clienți din lumea întreagă, oferindu-le o gamă largă de produse și servicii la prețuri echitabile.

În România, Grupul Carrefour numără 290 de magazine dintre care 32 hipermarketuri ‘Carrefour’, 118 supermarketuri ‘Market’, 44 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro și 85 de magazine Billa.

Despre Fundatia Carrefour

Fundația Carrefour lucreazã alãturi de organizații  non-profit, în fiecare zi, pentru a pune în aplicare misiunea sa  internaționalã, în interes public pentru combaterea excluziunii. Bazându-se pe expertiza echipelor din Grupul Carrefour, Fundația lucreazã de-a lungul a douã linii principale de intervenție: programele alimentare și ajutorul umanitar de urgențã.

In 2016, Fundația Carrefour a  finanțat peste 97 de proiecte din 16 țãri ale grupului.

Despre  Organizaţia Salvaţi Copiii

Până acum, datorită investițiilor făcute de Salvați Copiii România în 67 de maternități, în valoare de 8.700.000 lei, 24.000 de nou-născuți au primit o șansă la viață, pentru că au primit asistență medicală adecvată.

Salvați Copiii este o organizație neguvernamentală, asociație de utilitate publică, non-profit, democratică, neafiliată politic sau religios, care militează activ pentru protecția drepturilor copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului, cu Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene și cu legislația României.

Salvați Copiii adoptă o poziție independentă în raport cu acțiunile și măsurile instituțiilor, recunoscând că implementarea legislaţiei şi a politicilor publice în materia drepturilor copiilor nu poate ignora strânsa colaborare dintre autorităţi, familie, copii şi societatea în care fiecare actor implicat îşi acceptă responsabilitatea conform principiilor unui parteneriat autentic şi viabil.

În calitate de membru al SavetheChildren International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. În cei 27 de ani de activitate, peste 1.500.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii. Pentru mai multe informații vă rugăm să vizitaţi site-ul http://www.salvaticopiii.ro/, sau pe https://www.facebook.com/SalvatiCopiiiRomania/

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează