Campania OMNIASIG pentru OMU la final: 90 de voluntari au făcut un munte mai sigur pentru 1 milion de turiști

0

17 kilometri de traseu asigurat, 90 de voluntari și peste 200 de ore de muncă sunt cifrele de bilanț ale campaniei OMNIASIG pentru OMU, prin care compania, alături de Salvamont Râșnov și Asociația Turistică pentru Natură Oxigen, a asigurat trasee turistice care duc spre Vârful Omu, cel mai înalt punct locuit permanent din România.

Mihai Tecau - Presedinte Directorat OMNIASIG VIG

Proiectul de asigurare a traseului spre Vârful Omu s-a desfășurat pe parcursul a trei luni, fiind implementat în patru etape principale, la finalul cărora traseele Bușteni – Pichetul Roșu – Mălăiești și Gura Diham – Poiana Izvoarelor au devenit mai sigure pentru montaniarzi. Proiectul este menit să crească gradul de siguranță pentru cei care doresc să urce pe traseul care pornește din zona Bușteni și Gura Diham și duce spre Vârful Omu, iar pentru OMNIASIG, acesta este modul prin care compania duce misiunea sa mai departe de sfera produselor de asigurare și acționează concret pentru diminuarea riscului de accidente pe cel mai cunoscut obiectiv montan din țară.

 

OMNIASIG pentru OMU a debutat în luna iulie, prin refacerea marcajelor pe segmentul de traseu Bușteni – Pichetul Roșu. La această primă acțiune au participat 30 de voluntari, angajați ai OMNIASIG Vienna Insurance Group, care au îndepărtat arborii căzuți, au revopsit marcajele și au înlocuit săgețile indicatoare deteriorate.

Cea de-a doua etapă a proiectului a fost implementată la începutul lunii august, iar 10 voluntari din partea Asociației pentru Natură Oxigen au montat 150 de metri de lanțuri în locul elementelor de asigurare vechi deteriorate, podețe de lemn, scări noi și panouri direcționale și de informare pe porțiunea Pichetul Roșu – Cabana Mălăiești. Odată cu aceste măsuri esențiale de securizare a traseului a fost construit și un spațiu de odihnă la Pichetul Roșu, unde turiștii se vor putea odihni înainte de a parcurge restul drumului spre Vârful Omu.

La finalul lunii august, 25 de voluntari au continuat acțiunile de asigurare prin refacerea marcajelor pe porțiunea de traseu Gura Diham – Poiana Izvoarelor.

OMNIASIG pentru OMU s-a încheiat pe 13 septembrie prin cea de-a patra acțiune dedicată, în care peste 20 de voluntari, printre care și Mihai Tecău, Președinte al Directoratului, alături de alți trei membri ai directoratului companiei, au instalat un spațiu de odihnă și au montat un panou informativ chiar la Vârful Omu (2.507 m). Spațiul de odihnă pentru turiștii care străbat traseele masivului muntos cuprinde și o carte de impresii în care iubitorii muntelui își pot scrie gândurile inspirate de călătoria montană.

„Încheiem acest proiect știind că anual mii de turiști vor putea ajunge la Vârful Omu în condiții de siguranță și se vor bucura de ceea ce înseamnă cu adevărat un traseu montan asigurat. Acest proiect a fost un demers firesc pentru OMNIASIG, precum și pentru întreaga echipă de voluntari a companiei, în cadrul acțiunilor noastre constante de responsabilitate, de implicare în comunitate și de protecție a mediului înconjurător. Nu am fi putut face toate acestea fără implicarea partenerilor noștri Salvamont Râșnov și Asociația Turistică pentru Natură Oxigen, sub îndrumarea cărora toate obiectivele planificate au fost implementate.”

OMNIASIG pentru OMU în cifre

Acest proiect a necesitat 200 de ore de muncă de prospecție, măsurare, verificare și implementare din partea a 90 de voluntari iubitori de munte, care sub coordonarea Salvamont Râșnov și a Asociației Turistice pentru Natură Oxigen, au reabilitat 17 kilometri de traseu montan. La final au fost montate 11 plăcuțe direcționale, cinci panouri informative, 150 de metri de lanț pe porțiunile de traseu cu risc ridicat, două podețe și două scări, precum și două spații de odihnă. În total, pentru realizarea acestor elemente care fac mai sigure activitățile recreative montane, au fost necesare 300 de kg de metal, iar pentru marcarea traseelor au fost folosite 40 de kg de vopsea.

Un OMU mai sigur pentru 1 milion de turiști

Masivul Bucegi este unul dintre cele mai vizitate obiective montane de pe plan local, peste 1.000.000 de turiști tranzitând zona anual. Pentru a identifica nevoile iubitorilor de munte și pentru a face cât mai sigur parcursul lor în expedițiile montane, OMNIASIG a realizat studiul Relația românilor cu muntele pe un eșantion reprezentativ la nivel național.

Rezultatele arată că cel puțin 32% dintre români merg la munte cel puțin o dată pe an, iar acest lucru se întâmplă încă de la vârste fragede, deoarece promovarea drumețiilor în natură se face  de pe băncile școlii sau în familie, conform declarațiilor participanților la sondaj.

Chiar dacă o mare parte a respondenților (41%) consideră că urcarea până la Vârful Omu este solicitantă din punct de vedere fizic, 64% dintre aceștia plănuiesc o vizită în Bucegi în următorul an, recomandând și altora să viziteze această zonă montană.

OMNIASIG Vienna Insurance Group, membră a grupului Vienna Insurance Group (VIG), este una dintre cele mai mari şi mai stabile companii de asigurări generale din România, având indicatorii de solvabilitate și lichiditate la nivele superioare și sigure. OMNIASIG este o societate administrată în sistem dualist, a cărei conducere este asigurată de Directorat, sub supravegherea și coordonarea Consiliului de Supraveghere. Compania are un portofoliu de peste 100 produse şi o reţea teritorială extinsă.

Vienna Insurance Group (VIG) este principalul expert pe piața asigurărilor în Austria, precum şi in Europa Centrală şi de Est. Grupul cu o tradiţie îndelungată, branduri puternice şi o relaţie apropiată cu clienţii este format din aproximativ 50 de companii din 25 de ţări. VIG are o experienţă de 190 de ani în domeniul asigurărilor. Având aproximativ 25.000 de angajaţi, Vienna Insurance Group este lider incontestabil în Austria și în piețele ECE pe care activează. Grupul se bucură de o poziţionare excelentă, care îi permite să valorifice oportunităţile de creştere pe termen lung, într-o regiune cu 180 de milioane de locuitori. Vienna Insurance Group este compania cel mai bine cotată dintre emitenţii care fac parte din ATX, indicele principal al Bursei de Valori din Viena. Grupul este, de asemenea, listat la Bursa din Praga.

Asociația Oxigen:

Obiectivul asociației non-guvernamentale Oxigen este acela de a promova spiritul ecologic și de a sensibiliza românii de orice vârstă și din orice mediu cu privire la problemele de mediu.

Activitățile Asociației Oxigen sunt îndreptate în trei mari direcții: Promovarea turismului ecologic drept o experiență sigură și durabilă, îmbunătățirea calității vieții prin acțiuni de protecție a mediului și acordarea unei atenții deosebite ariilor protejate ocrotite de lege și implicarea românilor în acțiuni de voluntariat.

Asociația Oxigen organizează anual proiecte de mediu cum ar fi workshop-uri de educație montană și voluntariat, proiecte de plantare și acțiuni de remarcare trasee. Pe lângă aceste activități, asociația organizează cursuri pentru agenți de turism și expediții montane naționale și internaționale. În 2016, Asociația Oxigen a implicat în proiectele sale pentru mediu 150 de voluntari, a implicat în turismul montan 1.000 de turiști, a urcat 14 vârfuri și a atins altitudinea maximă de 5.109 m.

Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (A.N.S.M.R.):

Cunoscută și sub numele de Salvamont, ANSMR este o organizație recunoscută de utilitate publică ce reunește salvatorii montani din România și se ocupă de reglementarea activității de salvare montană, precum și de pregătirea salvatorilor montani. Salvamont este o asociație cu personal calificat, care oferă servicii destinate asistenței celor accidentați și rătăciți în munți, asociație dotată cu vehicule și echipamentul necesar salvării.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează