Campania Hai pe net! – ediția 2014

0

Campania Hai pe net! este o campanie de incluziune digitală organizată de Fundația EOS Romania în parteneriat cu telecentre, biblioteci publice, școli, Puncte de Acces Public la Informație (PAPI) și alte organizații și instituții dedicate alfabetizării digitale în Romania, aceasta fiind derulată în perioada 24-30 Martie 2014 cu sprijinul partenerilor strategici precum: rețeaua națională de ecentre, ANBPR – Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, Certipro Education și Microsoft.

Evenimentul derulat în România este parte integrantă a campaniei Get online week 2014 (www.getonlineweek.eu) derulată la nivel European de către organizația Telecentre Europe (www.telecentre-urope.org) – o campanie de responsabilizare digitală prin care telecentrele urmăresc stimularea ocupării forței de muncă, formarea și certificarea competențelor digitale (eCompetențe) precum și locurile de muncă care necesită  utilizarea Tehnologiei Informației și Comunicațiilor (TIC) în comunitățile din întreaga Europă. Evenimentul se va desfășura în perioada 24 – 30 Martie în 30 de țări, cu scopul de a sprijini mii de oameni în obținerea de cursuri de formare și certificare în domeniul TIC și/sau acces la locuri de muncă.

hai pe net

La nivel național se dorește implicarea a cel puțin 120 de telecentre care să recruteze minim 3000 de participanți care să beneficieze de instruirile TIC și oportunitățile oferite în cadrul campaniei.

Spre deosebire de edițiile precedente ale campaniei când pentru înregistrarea tuturor participanților a fost folosit un contor online, anul acesta vor fi înregistrate doar persoanele care vor participa efectiv în cadrul telecentrelor la instruirile în domeniul TIC/activități legate de dezvoltarea capacității participanților în acest domeniu pe parcursul derulării campaniei.

Principalele teme abordate de campania de anul acesta (aflată deja la a patra ediție) sunt:

1. “Get online for jobs/Hai pe net! pentru obținerea unui loc de muncă!” care include derularea de activități legate de: obținerea unui loc de muncă care implică utilizarea tehnologiei digitale – evenimente organizate pentru IMM-urile locale, companiile IT și oficiile forței de muncă,        certificarea TIC pentru

tineri, TIC pentru antreprenori, formarea competențelor digitale pentru ocuparea forței de muncă folosind o gamă largă de tehnologii și dispozitive, evaluarea competențelor digitale folosind aplicația Skillage dedicată tinerilor (www.skyllage.eu), social media pentru solicitanții de locuri de muncă.

2. “Get online for inclusion/Hai pe net! pentru incluziunea ta digitală!”, temă ce include activități legate de incluziunea digitală pentru diverse grupuri:

formarea competențelor digitale pentru persoanele care nu au fost niciodată online – offline users, primul click pentru seniori și activități inter-generaționale, introducerea în social media, siguranța și securitatea online – activități dedicate în principal tinerilor și copiilor.

În cadrul campaniei Hai pe net! se va derula de asemenea „Festivalul de certificare a competențelor TIC –  Test Fest 2014”, acesta fiind un eveniment destinat liceelor sau universităților care doresc să valideze cunoștințele IT ale elevilor/studenților. Obținerea certificării Microsoft Office sau Microsoft Technology Associate oferă tinerilor un diferențiator major în CV-ul personal și le dă încrederea de a crește din punct de vedere profesional.

Get on line week 2014 și Hai pe net! sunt parte integrantă a campaniei eSkills for Jobs, care are drept scop creșterea gradului de conștientizare asupra oportunităților educaționale, de training, de ocupare a locurilor de muncă disponibile persoanelor cu competențe digitale, cele care știu să utilizeze efectiv tehnologiile digitale. Derulată de către Digital Europe (www.digitaleurope.org) și European Schoolnet (www.eun.org), eSkills for Jobs este un răspuns la cererea tot mai mare de profesioniști în domeniul TIC existentă pe piața forței de muncă, cerere care în prezent nu este îndeplinită, în ciuda nivelului ridicat al șomajului în Europa.

Campaniile Get online week/Hai pe net! 2014 și eSkills for Jobs sprijină inițiativa Grand Coalition for Digital Jobs (Marea Coaliție pentru locuri de muncă digitale), susținută de către Comisia Europeană. Autoritățile publice, instituțiile de învățământ, industria IT vor colabora in organizarea de a unui program amplu de evenimente si activități dedicate oamenilor cu diverse niveluri de educație si competențe. Competențele digitale sunt esențiale pentru persoanele care lucrează în întreprinderi mici si mijlocii, pentru tineri și șomeri aflați în căutare de locuri de muncă.

În 2014 accentul principal al campaniei Hai pe net! va cădea pe creșterea șanselor de angajare (în special șansele tinerilor) și pe acele locuri de muncă care necesită utilizarea TIC, în concordanță cu eforturile realizate la nivel politic și industrial pentru atingerea unor rate mai mari cu privire la ocuparea forței de muncă și pentru a corespunde mai bine cu furnizarea și cererea cu privire la dobândirea competențelor digitale.

Sintagma „incluziune digitală” sau „e-incluziune” este un termen utilizat pentru  a cuprinde totalitatea activităţilor desfăşurate pentru realizarea unei societăţi informaţionale incluzive, un alt concept ce promovează ideea că societatea informaţională aduce beneficii întregii societăţi, inclusiv persoanelor dezavantajate, a celor cu dizabilităţi sau a celor în vârstă.

Pentru mai multe detalii despre campania care se desfăşoară la nivel european sub coordonarea reţelei Telecentre-Europe vă invităm să vizitaţi: http://www.getonlineweek.eu/ şi http://telecentreeurope.ning.com.

E-centrele/telecentrele sunt puncte de acces gratuit la tehnologia informaţiei, înfiinţate în cadrul programului de responsabilizare socială Unlimited Potential al companiei Microsoft, cu sprijinul administraţiei şi al unor organizaţii neguvernamentale locale. În cadrul acestora se desfăşoară atât programe de formare orientate spre dezvoltarea abilităţilor IT, cât şi de cursuri cerute de membri ai comunităţii, precum limbi străine, afaceri pe internet, dezvoltare rurală etc.

Despre Fundaţia EOS România

Fundaţia EOS România a fost înfiinţată în 1997, având peste treisprezece ani de experienţă în introducerea şi dezvoltarea utilizării noilor tehnologii atât în sistemul de educaţie formală cât şi la nivelul comunităţilor mai largi. Misiunea EOS se focalizează pe atenuarea diviziunii digitale prin crearea si oferirea de oportunităţi tuturor membrilor comunităţii de a acumula deprinderi si abilităţi necesare mânuirii informaţiilor si creării de cunoştinţe noi, elemente esenţiale pentru participarea la dezvoltarea unei societăţi deschise bazate pe cunoaştere. Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.eos.ro sau pagina de Facebook – EOS România.

Facebook

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează