Campania “9 luni cu 0 alcool” a crescut nivelul de informare cu privire la afecțiunile care pot apărea la copii din cauza consumului de alcool în timpul sarcinii

0

Am voie să consum o cantitate mică de alcool în timpul sarcinii? Este o întrebare ce apare des atunci când viitoarea mamă află că este însărcinată. În acest context, Ursus Breweries, în parteneriat cu Asociația Mame pentru Mame, încheie ediția pilot a campaniei “9 luni cu 0 alcool”, inițiativă lansată anul trecut și dezvoltată ca parte a unuia dintre angajamentele de dezvoltare durabilă ale companiei, acela de a promova un consum reponsabil de alcool.

Infografic_#9cu0

Consumul de alcool în timpul sarcinii este asociat cu o serie de riscuri, ce pot apărea atât la mamă (avort spontan, naștere prematură sau întârziată), cât și la făt (Spectrul Tulburărilor Alcoolice Fetale și Sindromul Alcoolic Fetal).

“De cele mai multe ori nu se acordă atenția necesară unui subiect atât de important. Viitorii părinți încă mai au percepția eronată că o cantitate mică de alcool consumată de mamă în timpul sarcinii nu dăunează sănătății viitorului bebeluș. Ursus Breweries, prin platforma www.desprealcol.ro, promovează constant un consum responsabil de alcool, ca parte a strategiei sale de dezvoltare durabilă, Prosper. “9 luni cu 0 alcool” este prima campanie dezvoltată de un producător de bere din România care informează consumatorii asupra riscurilor consumului de alcool în timpul sarcinii. Suntem mândri că am transmis, prin acest demers de pionierat, un mesaj direct către viitorii părinți”, declară Robert Uzună, Corporate Affairs Director, Ursus Breweries.

La începutul campaniei, conform primei cercetări* sociologice realizate de Ursus Breweries prin intermediul Cult Market Research, peste un sfert dintre respondente considerau că o cantitate mică de alcool, consumată ocazional în timpul sarcinii, nu dăunează mamei sau copilului. Cercetarea a fost realizată în județul Buzău, una dintre comunitățile în care compania este prezentă printr-o unitate de producție. La finalul campaniei, 74% dintre persoanele chestionate** au aflat mesajul “Nu consuma alcool în timpul sarcinii!”.

Astfel, campania de informare implementată sub forma unui program pilot care a presupus și o serie de seminarii în Râmnicu Sărat, Gherăseni, Pogoanele și Nehoiu, din județul Buzău, a adus rezultate importante precum**:

 O creștere de la 13% la 28% a conștientizării grupului țintă cu privire la existența unor posibile afecțiuni care pot apărea la copii din cauza consumului de alcool de către mame în timpul sarcinii.
 83% dintre respondenții din județul Buzău consideră acum că această campanie le va determina pe viitoarele mame să adopte un comportament responsabil cu privire la consumul de alcool în timpul sarcinii.
 97% dintre respondenți consideră că această inițiativă este importantă și trebuie continuată.
Ana Măiță, președintă a Asociației Mame pentru Mame și câte un medic din fiecare localitate au fost prezenți în cadrul acestor seminarii. Întâlnirile informative au reprezentat un cadru relevant de discuții despre importanța unui stil de viață sănătos și, mai ales, despre riscurile asociate consumului de alcool în timpul sarcinii.

“Campania «9 luni cu 0 alcool» a fost o premieră în România și era nevoie de o astfel de informare. Noi știam deja că, din păcate, multe mame indiferent de mediu, nivel de educație sau de venit, primesc informații contradictorii în legătură cu ceea ce este bine și nu este bine să facă în timpul sarcinii. Studiile recente demonstrează că factorii genetici contează în proporție de 20%, procentul de 80% reprezentând factorii epigenetici – alegerile pe care mama le face în ceea ce privește nutriția în timpul sarcinii, nașterea, alăptarea, nutriția copilului etc. Astfel, este necesar să înțelegem că este bine să nu riscăm sănătatea copilului nostru consumând orice cantitate de alcool, chiar și moderată. De aici, mesajul campaniei: 9 luni cu 0 alcool”, a declarat Ana Măiță, președinta Asociației Mame pentru Mame.

Dana Rogoz, ambasadoarea campaniei și una dintre mamele responsabile din România, a susținut campania de informare pe tot parcusul implementării. Alături de Ana Măiță și medicul din fiecare localitate, ea a discutat cu viitorii părinți despre importanța alegerii ei de a nu consuma alcool în timpul sarcinii.

Dana Rogoz (2)

“M-am bucurat enorm să fiu ambasadoarea acestei campanii, care nu se încheie aici, căci mesajul ei va merge mai departe prin intermediul tuturor femeilor pe care le-am întâlnit în caravană, cărora le-am vorbit pe blog sau pe platforma desprealcool.ro. Sunt femei care m-au privit în ochi și mi-au spus că aflând de la noi de efectele pe care le poate avea alcoolul în timpul sarcinii, nu vor risca și vor alege #9cu0. Atunci m-am simțit cu adevărat fericită de tot demersul și munca de echipă din spatele acestei campanii”, declară Dana Rogoz, ambasadoarea campaniei „9 luni cu 0 alcool”.

Campania de informare a avut acoperire națională, prin distribuirea a peste 200.000 de pliante informative în toată țara, începând cu luna iulie 2015, Luna Națională de Informare despre Efectele Consumului de Alcool, cu accent asupra consumului de alcool în timpul sarcinii.

Mai multe informații despre Spectrul Tulburărilor Alcoolice Fetale sunt disponibile și în materialul de informare Zero Alcool în timpul Sarcinii, disponibil online aici: http://bit.ly/1ZYx6wg.

Despre Ursus Breweries:

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România. Mărcile Ursus Breweries sunt: URSUS, Timișoreana, Ciucaș, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Redd’s, Stejar, Azuga, Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft și St. Stefanus.

SABMiller plc este una dintre cele mai mari companii producătoare de bere din lume, cu participații în societăți producătoare de bere sau acorduri de distribuţie pe 6 continente. Mărcile Grupului includ beri premium internaționale cum ar fi Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro și Pilsner Urquell, dar și o gamă excepţională de mărci locale cu poziții de lider, precum Aguila (Columbia), Castle (Africa de Sud), Miller Lite (SUA), Snow (China), Victor Bitter (Australia) și Tyskie (Polonia). SABMiller plc este, de asemenea, una dintre cele mai mari companii din lume care îmbuteliază produse Coca-Cola. Pentru mai multe informații despre Ursus Breweries și programele sale, vă rugăm să vizitați: www.ursus-breweries.ro și www.desprealcool.ro.

*Primul studiu sociologic a fost realizat pe un eșantion de 800 de persoane cu vârsta între 18 și 40 de ani, rezidente în județul Buzău.
**Al doilea studiu s-a desfasurat după implementarea celor patru seminarii, pe un eșantion de 812 de persoane cu vârsta între 18 și 40 de ani, rezidente în județul Buzău.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează