Butonul Roşu, sistemul de teleasistenţă care salvează vieţi

0
  • Butonul Roşu, un sistem unic de teleasistenţă destinat persoanelor vârstnice din România

  • 200 de persoane vârstnice beneficiază în mod gratuit de servicii de îngrijiri la domiciliu şi teleasistenta

  • primul serviciu de îngrijiri la domiciliu din mediul rural din Judeţul Giurgiu

  • 20 de urgenţe majore soluţionate

Fundaţia Crucea Alb Galbenă România, în parteneriat cu Asociaţia Four Change, Fundaţia Crucea Alb Galbenă Constanța şi Fundaţia Crucea Alb Galbenă Buzău au organizat seminarul “BUTONUL ROȘU – Inovaţie și tehnologie în sistemul de îngrijiri la domiciliu”.

În contextul creşterii numărului persoanelor vârstnice din România şi a dezvoltărilor tehnologice, seminarul şi-a propus să atragă atenţia asupra importanţei utilizării tehnologiei în serviciilor de îngrijiri socio medicale la domiciliu, pentru a îmbunătăţi calitatea vieții beneficiarilor.

În cadrul evenimentului, au fost prezentate rezultatele obținute în urma implementării sistemului Butonul Roşu, un sistem unic de tele asistenţă destinat persoanelor vârstnice din România, problemele întâmpinate, soluțiile identificate, impactul asupra vieții beneficiarilor, precum şi propunerile pentru o evoluție autentică a sistemului de îngrijiri la domiciliu.

În prezent, Butonul Roşu răspunde nevoilor a 200 de persoane vârstnice care locuiesc singure sau a căror familie nu poate să le ofere sprijin, nu pot primi asistentă îndelungata în spital sau sunt aflate în stare de dependenţa şi, în general, cu posibilităţi materiale reduse din Bucureşti, Buzău, Constanța şi Comună Cosoba din Judeţul Giurgiu. Acestea au beneficiat de servicii de consiliere socială, consiliere psihologică, kinetoterapie, evaluări medicale şi sociale.

Totodată, Butonul Roşu este folosit în cadrul primul serviciu de îngrijiri la domiciliu din mediul rural din Judeţul Giurgiu, destinat persoanelor vârstnice, de care beneficiază 21 de persoane din Comună Cosoba.

Mai mult, sistemul Butonul Roşu este cel care a contribuit la soluţionarea a peste 20 de urgenţe majore şi a facilitat intervenţia mai rapidă a ambulanţei şi salvarea vieţilor omeneşti.

În cadrul evenimentului au fost prezenţi E.S Dl. Urs Herren, Ambasador al Confederaţiei Elveţiei în România şi E.S Dl. Thomas Baekelandt, Ambasador al Regatului Belgiei în România, precum şi reprezentanţi ai autorităţilor centrale şi locale din Bucureşti.

Butonul Roşu este un proiect social de succes, dar ca orice alt proiect social are nevoie de implicarea și colaborarea dintre ONG-uri și autoritățile publice locale, sprijinul venit din partea organismelor internaționale, producând valoare adăugată și calitate în servicii”, a declarat Mariuca Ivan Director Executiv al Fundaţiei Crucea Alb Galbenă.

Evenimentul a fost organizat în cadrul proiectului „Butonul Roşu – Servicii integrate de îngrijiri socio medicale la domiciliu monitorizate prin sistemul de tele asistenţă”, implementat de către Fundaţia Crucea Alb Galbenă România, în parteneriat cu Asociaţia Four Change, Fundaţia Crucea Alb Galbenă Constantă şi Fundaţia Crucea Alb Galbenă Buzău şi co-finanţat printr-un grant din partea Elveţiei prin intermediul Contribuţiei Elveţiene pentru Uniunea Europeană extinsă.

Fundaţia Crucea Alb Galbenă România este o organizaţie neguvernamentală, nonprofit care de 18 ani se ocupă de îngrijirea la domiciliu a persoanelor vârstnice şi se preocupă de bunăstarea şi liniştea seniorilor noştri. Fundaţia Crucea Alb Galbenă România are ca misiune să ofere tuturor persoanelor eligibile servicii medicale de calitate la domiciliu, atunci când au nevoie, fără costuri, contribuind la îmbunătăţirea calităţii vieţii acestora.

Butonul Roşu este un serviciu de tele asistenţă complementar celui de urgenţă, special conceput pentru vârstnicii care suferă de diferite probleme de sănătate (anxietate, boli, accidente vasculare cerebrale, etc). Serviciul le oferă acestora posibilitatea de a-şi păstra independenţa şi de a cere şi primi ajutor de urgenţă atunci când este nevoie.

Prin intermediul unei braţări tip ceas din silicon medical dotată cu un buton roşu de panică, rezistentă la apă şi conectată wireless la un telefon cu taste mari, conectat la o reţea de telefonie mobilă sau fixă, vârstnicii pot semnala o situaţie de urgenţă prin apăsarea butonului roşu. Semnalul este transmis automat către un Dispecerat (Call Center), iar un dispecer va procesa informaţiile primite prin intermediul dispozitivului mobil. În funcţie de complexitatea şi gravitatea situaţiei semnalate, dispecerul va iniţia un protocol medical ce va indica acţiunile ce trebuie întreprinse (ex: automedicaţie, deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului, transmiterea unei cereri pentru serviciu ambulanţă, etc.).

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează