BRD si Junior Achievement ajuta peste 2.800 elevi de gimnaziu si liceu sa calculeze valoarea economica a educatiei lor

0
  • Peste 2.800 de elevi participanti la proiectul Educatia iti da valoare! au beneficiat de oportunitatea de a se intalni cu un consultant voluntar BRD la clasa, care i-a pregatit pentru a face fata provocarilor vietii reale legate de educatie si cariera  
  • Proiectul a urmarit in mod deosebit sa identifice cazurile de elevi cu risc de abandon scolar si sa contribuie la demonstrarea valorii economice a educatiei, pe termen lung 
  • Organizatorii au realizat de asemenea un studiu in randul elevilor de gimnaziu si liceu, care arata ca acestia au incredere in valoarea educatiei, desi nu constientizeaza inca ce ar trebui sa faca pentru a obtine „jobul dorit”

Junior Achievement Romania, in parteneriat cu BRD Groupe Société Générale, a implementat in anul scolar 2012-2013 proiectul Educatia iti da valoare!, prin care peste 2.800 de elevi din toata tara au aflat ce inseamna o meserie „bine facuta” ca atitudine in viata profesionala.

Proiectul se deruleaza in cadrul programului de responsabilitate sociala al BRD – Schimba un destin. Da valoare unei vieti – si contribuie la prevenirea abandonului scolar la nivel national si la dezvoltarea competentelor profesionale ale elevilor prin intermediul modulului educational Economia si succesul.

Prin sustinerea BRD elevii si cadrele didactice au beneficiat de acces gratuit la pachetul de manuale, materiale auxiliare si suport pentru implementarea programului (training, pre-/post-teste, certificate) aferente acestui modul.

Nevoia unei initiative de prevenire a abandonului scolar, adaptata pentru nevoile elevilor, s-a conturat in contextul raportului Comisiei Europene (Eurostat), care plaseaza Romania in randul tarilor cu cele mai mari rate ale abandonului scolar din ultimii trei ani (18,4% – 2010, respectiv 17,4 % in 2012).

Programul Educatia iti da valoarea realizat un lucru extrem de important: a adus impreuna elevii care au nevoie sa inteleaga ce se intampla dincolo de scoala si pe salariatii care au dorinta, cunostintele si experienta capabile sa ofere copiilor raspunsuri la framantarile si nesigurantin privinta viitorului lor.  Ne-am bucurat ca salariatii au raspuns in numar atat de mare la aceasta invitatie de a deveni profesori pentru cateva ore si a preda o lectie foarte importanta despre alegerile pe care le facem in viata, despre munca, profesionalism si despre cum aceste lucruri ne influenteaza viitorul.
 
Credem cu toata forta ca investitia in educatie este cea mai buna cale pentru a creste calitatea vietii si a diminua saracia. Le multumim celor de la Junior Achievement, pe de-o parte, pentru aceasta experienta minunata, si voluntarilor BRD, pe de alta parte, pentru implicare si daruire si pentru ca au demonstrat inca o data ca suntem o echipa valoroasa„, a spus Flavia POPA, Secretarul General al BRD.

In lunile martie-iunie 2013, peste 128 de consultanti BRD au contribuit si sustinut initiativa de educare activa a elevilor din 93 de institutii de invatamant. Intalnirea elevilor cu voluntari din banca a creat pentru elevi un spatiu de invatare diferit fata de orele clasice. Participantii din 43 de localitati au avut ocazia de a intelege si calcula economic in ce fel conteaza, pentru viitorul si bunastarea lor, fiecare an suplimentar de scoala la care decid sa nu renunte, o activitate care a urmarit in mod deosebit sa previna situatiile de abandon scolar identificate in etape de inscriere a claselor in program.

De asemenea, experienta voluntariatului la clasa a fost una deosebita si pentru voluntarii participanti la proiect:

„Daca din postura elevului din banca mi se parea greu la anumite ore, acum in calitate de profesor, cu ocazia «orei de dirigentie», mi s-a parut cel putin la fel de greu, dar totodata extrem de motivant. Clasa la care am avut placerea sa sustin aceasta ora mi s-a parut foarte interesata de ceea ce inseamna meseria de bancher, dar si cat de mult a contat educatia pentru a ajunge sa lucrez aici. Sper ca mesajele transmise de mine sa ii ajute intr-o mica (sau mare) masura in alegerea drumului pe care il vor urma in viitorul apropiat. Cine stie, poate vreunul dintre ei va ajunge un mare bancher in viitor. Indiferent de persoanele mediatizate in jurul nostru, elevii trebuie sa fie constienti de faptul ca educatia este extrem de importanta in dezvoltarea lor profesionala, dar si cea personala.  Un demers foarte bun facut de catre Junior Achievement, care, cu siguranta ar trebui replicat.” – Radu Lascu, Director Adjunct, Corporate & Investment Banking

Organizatorii au realizat de asemenea un studiu in randul tinerilor participanti, la care au participat 4.721 de elevi (13 – 16 ani) din 158 de localitati.

O concluzie surprinzatoare este numarul mare de tineri care considera ca scoala ii ajuta sa inteleaga in ce mod educatia este utila in cariera, desi lipsa de concordanta intre educatia formala si piata muncii este o tema de actualitate in opinia publica. In acelasi timp insa, tinerii au pareri impartite fata de ce inseamna o educatie de calitate si care sunt factorii care contribuie la obtinerea unui loc de munca, o tendinta pe care activitatile derulate la clasa in cadrul programului o remediaza semnificativ, dupa cum arata raspunsurile a 2.773 de elevi care au parcurs chestionarul suplimentar, de evaluare a programului. Mai multe informatii sunt disponibile pe site-ul organizatiei, la www.jaromania.org

Despre Junior Achievement Romania

Junior Achievement Romania, organizatie non-profit, a fost fondata in anul 1993 si este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA si Junior Achievement – Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare si cea mai dinamica organizatie internationala de educatie economica si antreprenoriala. In Romania, programele JA de tip „learning by doing” se desfasoara local in parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale, institutiile de invatamant si sunt sustinute financiar si cu consultanta de catre comunitatea de afaceri.

Informatii suplimentare sunt disponibile la: www.jaromania.org

Despre BRD Groupe Société Générale 

BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua banca din Romania dupa totalul activelor. BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 154.000 de angajati si 32 milioane de clienti in intreaga lume, in trei activitati-cheie: Retail banking in Franta; Retail banking international; Corporate & Investment Banking.

Informatii suplimentare sunt disponibile la: http://www.brd.ro/

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează