Blissity – un proiect de antreprenoriat social

1

 autor text Diana Rus, fondatoarea Blissity. 

Prima incercare in sectorul donatiilor a fost licitatia organizata prin asociatia File de Poveste, infiintata in aprilie, anul acesta, din dorinta de a ajuta la echiparea unei scoli. Era vorba despre o scoala din satul Luna de Sus judetul Cluj, unde, din lipsa de dotari, copii aveau foarte putine sanse sa se dezvolte creativ. Pentru ei am organizat aceasta licitatie, unde au fost puse la vanzare lucrari ale studentilor Factultatii de Arte din Cluj. S-au vandut foarte bine. Banii au fost folositi pentru a amenaja o biblioteca si pentru a cumpara mingi si alte obiecte necesare orelor de sport. Cand am vazut ca poti intradevar sa schimbi lucrurile in mai bine, mi-am dat seama ca vreau sa fac si mai mult.

Screen Shot 2014-07-25 at 21.19.50Blissity a aparut spontan, ne spune Diana Rus, fondatoarea Blissity.

Cautam o solutie care sa schimbe ceva la nivel mai mare. Ma invartisem in jurul combinatiei sector non-profit+companii+cetateni, iar Blissity a venit ca un raspuns la niste probleme pe care cred ca toti le sesizam: in Romania se doneaza haotic, atunci cand ne mai indupleca cate o babuta cu flori sau atunci cand trece preotul cu cutia milei pe langa noi. Suntem sceptici cand vine vorba de cauze initiate de ONG-uri pentru ca nu stim exact ce se va intampla cu banii, nu vedem finalitatea. In ceea ce priveste companiile, un lucru pe care si eu l-am aflat de curand a fost ca doar 20% din firmele romanesti directioneaza impozitul pe profit spre sectorul non-profit.

Blissity e o platforma gandita sa aduca impreuna ONG-urile, companiile si oamenii, impachetand actul donatiei in ceva atractiv:

  • ONG-urilor le ofera posibilitatea de a ajunge mai usor la donatori, facand parte dintr-o platforma specializata si centralizata,
  • Companiilor le da posibilitatea de a-si imbunatatii imaginea prin asocierea cu cauze sociale, dar si oportunitatea de a-si imbunatati strategia de marketing,
  • Oamenilor le ofera o intreaga paleta de cauze in care se pot implica, le ofera transparenta prin posibilitatea de a urmari traiectoria banilor donati si pe langa toate acestea, ca o mica “rasplata” pentru gestul lor, ei primesc discounturi personalizate echivalente contributiei facute.

Dupa cum ati putut vedea si in filmuletul de prezentare pe care tocmai l-am lansat, parcursul e simplu: alegi o cauza cu care empatizezi, donezi suma dorita, iar companiile partenere iti ofera imediat discounturi personalizate.

Am prezentat ideea in cadrul mai multor conferinte dedicate startup-urilor, unde am primit feedback foarte bun si un elan incredibil de a dezvolta aceasta platforma. Am avut mai multe discutii cu investitori si invit pe oricine e interesat sa investeasca in aceasta idee sa ma contacteze. Echipa nu e inca finalizata, suntem in cautarea unui dezvoltator de software, a unui grafician si a unui om de vanzari care sa ma ajute sa extind paleta de companii si asociatii.

Cred in Blissity pentru ca propune o noua abordare sectorului donatiilor. In opinia mea, ca sa faci o schimbare, cel mai important lucru e sa fii omul vremurilor tale si sa te adaptezi la nevoile actuale. Blissity face asta: in loc sa luptam cu sistemul, folosim acest motor consumerist in care suntem antrenati zilnic ca sa facem bine.

Inscrieri in platforma si mai multe informatii pe www.blissity.org

autor text Diana Rus, fondatoarea Blissity.

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro