Au mai rămas câteva zile până la finalizarea perioadei de înscrieri în competiţia „Idei din Ţara lui Andrei”

0

 Petrom acordă finanțări în valoare de 160.000 euro acelor români cu iniţiativă care depun proiecte ce asigură dezvoltarea pe termen lung a comunităților
 Peste 50% din proiectele depuse până acum în competiţie propun soluții pentru îmbunătăţirea condiţiilor educaționale a comunităților din România.

Până luni, 24 iunie 2013, ora 10.30, românii cu spirit de inițiativă își pot înscrie ideile „cu ceva în plus” în competiția “Idei din Țara lui Andrei”.

160.000 de euro este valoarea totală a finanţărilor acordate de Petrom în cadrul competiției.

În “Idei din Țara lui Andrei” se pot înscrie organizații neguvernamentale, instituții publice sau de învățământ, dar și persoanele dornice să rezolve problemele comunității în care trăiesc. Acestea pot înscrie proiecte pe www.taraluiandrei.ro pentru unul dintre cele trei domenii: mediu, educaţie şi dezvoltare comunitară.

Începând cu 20 mai 2013, români din întreaga țară au propus Idei din Țara lui Andrei pentru finanțare. În acest moment, un sfert din ele vin din partea bucureștenilor. Județul Argeș are în competiție 10% din proiectele înscrise, fiind urmat îndeaproape de județele Maramureș și Gorj, cu câte 7.5%. Soluții pentru comunitățile lor au propus în număr mare și clujenii, constănțenii și prahovenii, din partea lor venind câte 5% din ideile care își propun să contribuie la dezvoltarea sustenabilă a României.

57% din proiectele înscrise până în prezent în competiție vizează domeniul educației, iar peste 30% dintre ele se adresează problemelor din zona dezvoltării comunitare. Jumătate din ideile „cu ceva în plus” vin din partea persoanelor fizice, a românilor care cred că pot realiza schimbarea prin forțe proprii. Organizațiile neguvernamentale, instituțile publice și de învățământ au propus cealaltă jumătate a proiectelor.

Evaluarea proiectelor va avea loc în perioada 25 iunie- 8 iulie, iar câștigătorii vor fi anunțați pe 12 iulie.
Idei din Țara lui Andrei duce mai departe misiunea competiției de proiecte eco-civice Orașul tău. Aceasta s-a desfășurat între 2009 și 2012, perioadă în care peste 500 de românii cu contribuit la construirea unei țări mai bune în fiecare zi. Petrom a sprijinit și finanțat 66 dintre acestea cu peste 330.000 euro pentru a se transforma în proiecte cu impact pe termen lung.

Pentru mai multe informaţii despre competiția din acest an, puteți accesa www.taraluiandrei.ro.

Despre Țara lui Andrei

Țara lui Andrei susține proiecte inspirând comunitățile din România să intre în acțiune și să-și schimbe viața în domenii cheie: crearea de locuri de muncă, acces la educație non-formală și cultivarea spiritului civic. Valorile Țarii lui Andrei sunt spiritul civic, spiritul de întreprinzator, educația (non-formală) și inovația.
Țara lui Andrei este o mare comunitate orientată către soluții, o comunitate a celor care nu se dau înapoi de la a lupta pentru a-și transforma inițiativele în realitate. Cetățenii Țării lui Andrei sunt oamenii cu spirit de lider, orientați către soluții.

Grupul Petrom
Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-est, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Gaze şi Energie, Rafinare şi Marketing. Grupul şi-a consolidat poziţia pe piaţa petrolieră din Europa de Sud-Est în urma unui amplu proces de modernizare şi eficientizare, pentru a cărui implementare au fost realizate investiţii de peste 8,8 miliarde de euro în ultimii opt ani.

La sfârşitul anului 2012, Grupul exploata în România şi Kazahstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 775 milioane de barili echivalent petrol (750 milioane barili echivalent petrol în România). Cu o capacitate nominală anuală de rafinare de 4,2 milioane tone, Petrom este prezent pe piaţa distribuţiei de produse petroliere din România, Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia, prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operate sub două branduri, Petrom şi OMV. Activitatea de comercializare produse petroliere în România se desfăşoară prin intermediul OMV Petrom Marketing, care este deţinută în totalitate de OMV Petrom.
Pentru dezvoltarea sa sustenabilă, Petrom a extins lanţul valoric al gazelor prin abordarea pieţei de electricitate. În acest context, Petrom a început operaţiunile comerciale la centrala electrică pe gaze de 860 MW de la Brazi şi la parcul eolian Dorobanţu, cu o capacitate de 45 MW.

În anul 2012 cifra de afaceri a Grupului a fost de 5.891 milioane euro, EBIT (Profit Înainte de Dobânzi şi Impozite) a fost de 1.270 milioane euro.

OMV, cea mai mare companie industrială publică din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom. În Explorare şi Producţie, OMV activează în două ţări de bază, România şi Austria, şi deţine un portofoliu internaţional echilibrat. În Gaze şi Energie, OMV a vândut aproximativ 437 TWh gaze în 2012. În Rafinare şi Marketing, OMV avea la finalul anului 2012 o capacitate anuală de rafinare de 22 milioane tone, şi deţinea aproximativ 4.450 staţii de distribuţie în 13 ţări, inclusiv Turcia.
Ministerul Economiei deţine 20,64% din acţiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 20,11%, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare 1,62% iar 6,62% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.

Website: www.petrom.com și www.taraluiandrei.ro

 

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează