Asociația Telefonul Copilului lansează campania „Telefonul Copilului le raspunde şi mămicilor”

0

Sub sloganul: “TELEFONUL COPILULUI LE RASPUNDE ȘI MĂMICILOR”, Asociația Telefonul Copilului lansează o nouă campanie de informare și conștientizare adresată mamelor. Propunându-și să ofere tinerelor mame informații despre îngrijirea nou născutului, ajutându-le să înțeleagă mai ușor nevoile acestuia, demersul se va desfășura începând cu luna aceasta în 175 de maternități din țară.

“Campania lansată astăzi a fost realizată cu sprijinul Geometry Global și reprezintă o continuare firească a preocupării Asociației Telefonul Copilului față de nevoile copiilor și, bineințeles ale mamelor. Nevoia de informare este una dintre ele, astfel că întrebările își pot găsi răspuns printr-un simplu apel către 116 111. Având astfel grijă de mame, avem grijă de copii!”, a declarat Cătălina Florea, Director Executiv al Asociației Telefonul Copilului, Deputy Regional Reprezentative – Child Helpline International.

Fiecare mamă știe că bebelușul său are nevoie de ea permanent, dar și că soțul sau are nevoie de ea, că trebuie să se ocupe în continuare de treburile casnice, iar în același timp i se cere să se întoarcă mai repede la birou. Așa încât trebuie să facă față cumva tuturor acestor nevoi, chiar dacă uneori simte că e la capătul puterilor. Telefonul Copilului 116 111 vine să o asculte și să-i ofere sfaturile de care are nevoie pentru a trece mai ușor prin perioada de acomodare. La Telefonul Copilului 116 111 răspund asistenți sociali și psihologi pregătiți să răspunda tuturor situațiilor legate de problemele cu care se confruntă copiii.

TELEFONUL COPILULUI LE RASPUNDE SI MAMICILOR

Aspectele pentru care orice mamă din România poate să contacteze linia telefonică de asistență 116 111 sunt, pe lângă informațiile tradiționale legate de protecția dreturilor copilului și a familiei, următoarele: dezvoltarea relației copil – părinte / părinți pe etape de vârstă, dezvoltarea abilităților de viață ale copiilor de-a lungul etapelor de dezvoltare, educația copiilor încă din stadiul de bebeluși, depresia post-partum, iar din punct de vedere juridic mamele pot obține informații în concordanță cu legislația în vigoare referitoare la: obținerea certificatului de naștere, concediul pre și post natal, concediul maternal, indemnizația de creștere a copilului, concediul paternal, dar și orice alte informații din spectrul protecției drepturilor copilului și familiei.

În anul 2013, la linia telefonică de asistență gratuită 116 111 au beneficiat de informare si consiliere specializată 2.176 de mame, iar situațiile pentru care ne-au contactat au făcut referire la abuz asupra copiilor (660 de situații), consiliere juridică (318 situații) și consiliere psihologică (304 situații). Referitor la problemele legate de abuz, mamele au sesizat în principal violență fizică (41.97%), abuzul emoțional (26.53%) sau forme ale abuzului sexual și trafic de minori (11.81%).

În ceea ce privește consilierea juridică, în procentaj de 58.49%, mamele au sesizat situații de încredințare a copilului, dreptul la vizită, părăsirea țării cu un minor, recunoașterea paternității, dreptul copilului la pensie alimentară, menţinerea legăturilor personale, iar în procentaj de 41.51% dreptul la concediul de creștere a copilului, îndemnizația de creștere a copilului până la 1 an, respectiv 2 ani, drepturile copilului privind alocația de stat, înregistrarea tardivă a nașterii, obținerea certificatului de naștere, pensia de urmaș a copilului.

Consilierea psihologică solicitată de mame s-a axat pe dezvoltarea relației copil – părinte / parinți (85.52%), dar și pe consiliere privind depresii, tulburări de comportament, anxietăți ale copiilor (14.48%).

Mulţumim tuturor reprezentanţilor mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului în vederea asigurării vizibilităţii numărului 116 111 în rândul copiilor şi părinţilor, totodată le mulţumim pentru sprijinul acordat în promovarea campaniilor de adunare de fonduri ale organizaţiei, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii si parinti, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Serviciul este disponibil de luni pana duminica, in intervalul orar 08.00 – 00.00, iar apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.

                                                      ……………………………………………………..

Asociaţia Telefonul Copilului

Cu o experienţă de peste 12 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 august 2014, un număr total de 2.026.789 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 48.935 cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro

Geometry Global

Geometry Global, agenție de publicitate full service, cu tradiție în campanii sociale și educaționale, desfășoară programul „Descoperă-mi lumea” în 8 țări din Balcani, atingând 90% dintre femeile care nasc, atât în maternitățile de stat cât și cele private. În România, programul educațional din cele 175 maternități este un program ce iși propune să  furnizeze tinerelor mame informații și materiale educaționale despre îngrijirea nou născutului, ajutându-le să înțeleagă mai ușor nevoile acestuia, să înțeleagă mai ușor transformările prin care trec ele însele ca proaspete mămici, să-l integreze mai ușor pe micuț în familie. Materialele educaționale din cadrul programului sunt dezvoltate împreună cu medici specialiști neonatologi, pediatrii, ginecologi, psihologi.

Despre autor

avatar

Eu sunt Andra. Îmi place să descopăr locuri noi şi să le cutreier la pas. Mă scufund uneori în lectură, în căutarea unor momente de linişte care îmi încarcă bateriile. Scriu cu drag despre ceea ce mă face fericită, privind mereu la lucrurile bune din jurul meu. Iubesc ceaiul, ciocolata neagră şi oamenii zâmbitori. Pentru că şi eu sunt unul dintre ei:) Pentru mai multe pilule de optimism, încearcă şi aici www.zambetsisanatate.ro

Comentează