Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

ARDOR câștigă, în cadrul Galei Societății Civile, Premiul I la 3 categorii diferite

0

În cadrul ediției de anul acesta a Galei Societății Civile, ARDOR a fost distinsă cu Premiul I la următoarele 3 secțiuni: „Educație, Învățământ, Cercetare”, „Proiecte pentru Tineret” și Programe.

Faptul că 3 jurii diferite au considerat că proiectele pe care le desfășurăm merită să se afle în fruntea unei liste alcătuită din alte peste 30 de proiecte la secțiunile Educație și Tineret și alte 22 de Programe reprezintă, pentru noi, o oportunitate triplă de celebrare. Anul acesta se împlinesc 25 de ani de când dezbaterile au intrat pentru prima dată în România și nu cred că există un moment mai potrivit pentru a reflecta asupra tuturor experiențelor trăite în această perioadă și a impactului avut asupra mediului educațional. Dar nu mai puțin important, e un moment bun să ne uităm cu recunoștință către cei care s-au implicat și se implică, în cele mai diferite moduri, în a construi, prin intermediul dezbaterilor academice, o societate democratică, cu valori europene și spirit critic.”Emanuel Beteringhe, președinte ARDOR.

În competiția de anul acesta, ARDOR a concurat, la secțiunea Programe, cu Programul de dezbateri în liceu, aflat în desfășurare încă din 1994, atunci când au fost organizate primele activități. Scopul programului este educația liceenilor din România în spiritul valorilor democratice și reprezintă una dintre preocupările centrale ale organizației. Prin programul de dezbateri pentru elevi au trecut, în cei 25 de ani de activitate, peste 30.000 tineri. Din același demers face parte și acreditarea în 2011 de către Ministerul Educației a cursului opțional „Dezbateri, Oratorie și Retorică”, predat, în acest moment, în aproximativ 60 de licee din România, care astfel ajunge anual la peste 3000 de elevi. Nu în ultimul rând, acest program are o coordonată de formare de formatori care în ultimii 4 ani a contribuit la pregătirea a peste 800 de cadre didactice formate care îți transformă, astfel, felul în care predau la clasă.

Echipa a înscris în celelalte două secțiuni proiectul Debate as an Educational Tool, un proiect desfășurat pe parcursul a 3 ani și susținut de partenerul strategic al organizației – Romanian-American Foundation. Prin intermediul său, 500 de licee din întreaga țară (adică peste 35% din totalul liceelor din România) au fost expuse la metode deliberative și aproximativ 700 de profesori au luat contact cu noi metode de predare la clasă. Astfel, aproximativ 17000 de tineri au beneficiat de modalități diferite de predare prin intermediul cadrelor didactice care au beneficiat de formare și au aplicat apoi metodele la clasă. La acest număr se adaugă aproximativ 1800 de debateri care fac parte anual din cluburile de dezbateri administrate de membrii rețelei ARDOR.

Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR) este una dintre cele mai relevante organizații neguvernamentale din domeniul educației din România. ARDOR este o rețea de asociații regionale care lucrează cu mai mult de 250 de instituții de învățământ la nivel național și are mai mult de 30.000 de beneficiari anuali. Scopul său este de a răspândi în cât mai multe contexte educaționale instrumentul numit debate și valorile asociate acestui instrument (respect, toleranță, argumentare, coerență, gândire critică etc.). ARDOR are 20 ani de experiență în programe educaționale la nivel național: organizează cursuri de formare pentru cadre didactice și tineri, dezbateri publice, concursuri de dezbateri, realizează materiale educaționale pentru folosirea metodelor de educație deliberativă la clasă sau în diverse contexte educaționale, colaborează cu instituții de prestigiu precum Ministerul Educației Naționale, Consiliul Britanic, Departamentul pentru Relații Interetnice al Guvernului României, UNICEF. 

Despre autor

avatar

Asociația Română de Dezbateri Oratorie și Retorică (ARDOR) s-a format din dorința de a stimula cultura dialogului argumentat în România și a crește numărul cetățenilor implicați în viața civică, cu ajutorul dezbaterilor academice. Cu o structură federativă (alcătuită din 6 asociații regionale ce acoperă geografic toate regiunile țării) ARDOR gestionează 5 programe de educație prin dezbateri: a) în cadrul programului pentru elevi gestionează peste 100 de cluburi de dezbateri pe teritoriul țării (atât în orașe mari, cât și în cele mici) și sprijină peste 200 de instructori voluntari (profesori și studenți) care lucrează cu peste 1600 de elevi beneficiari; b) în cadrul programului de studenți, sprijinim 4 cluburi universitare și 100 de studenți anual; c) în cadrul programului pentru profesori, investim în formarea a peste 500 de profesori anual, ce duc pedagogia deliberativă la clasă, la materiile lor, la peste 20.000 de elevi; d) de 15 ani ARDOR selectează și antrenează Echipa Națională de Dezbateri a României ce participă la Campionatul Mondial de Dezbateri Academice pentru elevi; e) prin programul DialogON (www.dialogon.ro) ducem dezbaterile și către profesioniști, prin cursuri de argumentare pentru mediul de business. Ne putem mândri cu un impact pozitiv considerabil: prin folosirea metodelor deliberative la clasă, prin predarea opționalului acreditat „Dezbateri, Oratorie și Retorică”, prin contribuția la introducerea eseului argumentativ ca probă la Bacalaureat etc reușim să influențăm deprinderea de către tineri a unor abilități fundamentale noilor generații, însă prea puțin dezvoltate în școală (gândire critică, capacitatea de a structura datele primite, persuasiune, acceptarea punctelor de vedere diferite, argumentare, persuasiune). Mai multe informații pe https://ardor.org.ro/

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.