Aplicația care calculează ”amprenta de apă” a zeci de rețete din întreaga lume

0

Roca lansează o aplicație care calculează ”amprenta de apă” a zeci de rețete din întreaga lume

Aplicația susține mesajul transmis anul acesta cu ocazia Zilei Mondiale a Apei: ”Lumea este însetată pentru că nouă ne este foame

Hrana necesară unei persoane într-o zi presupune consumul a 2.500-5.000 de litri de apă

”We Eat Water” (Ne hrănim cu apă) este o aplicație dezvoltată de Fundația We Are Water a companiei Roca, lider global în producţia de obiecte sanitare și a fost creată special pentru a marca Ziua Mondială a Apei, 22 Martie, urmând conceptul ales de ONU pentru 2012, ”Siguranța Apei și a Hranei”.

Aplicația reunește un mare număr de rețete colectate din întreaga lume, clasificate după țara de origine și calculează amprenta de apă a fiecăreia în litri, însemnând cantitatea de apă necesară pentru producerea, procesarea, transportul și prepararea alimentelor respective. De asemenea, utilizatorii pot afla amprenta de apă individială a fiecărui ingredient. Aplicația a fost dezvoltată pentru iPhone și iPad, costă 0,79 €, iar banii colectați vor fi folosiți pentru susținerea proiectelor și inițiativelor Fundației We Are Water.

”Ne dorim ca această aplicație să fie de ajutor în înțelegerea cât mai clară a a impactului nostru asupra mediului. Credem că este esențial să aflăm practic, nu doar teoretic, cum influențăm, fiecare dintre noi, lumea în care trăim. Sperăm ca aplicația să ajute la înțelegerea importanței amprentei de apă a hranei pe care o consumăm în fiecare zi și poate la reducerea acesteia”, a declarat Andrés Julve, Communication Area Manager, Brand & Communication, Roca.

 

Tema Zilei Mondiale a Apei 2012 a fost aleasă tocmai pentru că deficitul de apă este un subiect presant în din ce în ce mai multe zone ale lumii. Gravitatea problemei poate fi explicată simplu, cu ajutorul cifrelor: pentru a produce hrana necesară unei persoane într-o zi sunt necesari între 2.500 și 5.000 de litri de apă, iar astăzi siguranța acestei cantități nu mai este garantată.

Iată câteva informații cheie:

–          Producția unui kilogram de carne de vită necesită consumul a 15.000 de litri de apă, iar un kilogram de grâu ”consumă” 1.500 de litri.

–          Securitatea hranei va exista atunci când întreaga lume va avea acces la hrană suficientă, sigură și hrănitoare.

–          Accesul facil la apă este invers proporțional cu nivelul de malnutriție.

–          Lipsa apei este principala cauză a foametei și malnutriției, în special în zonele unde oamenii depind de agricultură pentru propria hrană.

 

Despre Fundația We Are Water

Fundația We Are Water este o inițiativă a Roca, o companie dedicată încă de la începuturile sale mediului, atât în ceea ce privește produsele, cât și procesul de producție. Fundația We Are Water a fost creată cu două obiective: primul este acela de a promova conștientizarea și a incuraja dezbaterile în rândurile publicului și ale organizațiilor în ceea ce privește nevoia creării unei noi culturi a apei, de a înlesni dezvoltarea echitabilă și managementul sustenabil al resurselor de apă ale planetei.

 

Al doilea obiectiv este desfășurarea unor acțiuni care să contracareze efectele negative ale lipsei de resurse adecvate de apă. Fundația este implicată în infrastructură, educație, sănătate și cercetare, activități concentrate în cele mai defavorizate zone ale lumii, printre care  lacul Titicaca, marea Aral sau zone din Ciad, Nicaragua, India sau Congo.

www.wearewater.org

Despre ROCA

Compania Roca, lider global în producţia de obiecte sanitare, este prezentă în peste 135 de ţări din întreaga lume. Ca parte a procesului de evoluţie permanentă, Roca se concentrează pe tehnologie, design şi inovaţie. Compania este considerată un punct de reper în industrie, lansând tendinţe peste tot în lume prin designul produselor sale. Pentru a-și menține poziția de lider, Roca încheie parteneriate cu cei mai renumiţi arhitecţi (Moneo, Chipperfield, Herzog & de Meuron), decoratori şi studiouri de design (Benedito Design, Giugiaro, Schmidt & Lackner) din lume. Roca pune un accent deosebit pe protejarea mediului înconjurător, prin funcționalitatea produselor şi prin evoluţia constantă a sistemelor ce reduc consumul de apă şi energie.

Roca este prezentă în România din anul 2006, când a preluat de la compania austriacă Lasselsberger, fabrica de obiecte sanitare Cesarom, de la București. Roca oferă în România soluții complete pentru baie la aceleași standarde internaționale de design și tehnologie, ca in intreaga lume.  În prezent, Roca Obiecte Sanitare se adresează clienților corporate și consumatorilor finali prin mărcile Zoom (segmentul economic), Roca (segmentul mediu) și Laufen (segmentul de top). Produsele Roca pot fi achiziționate de pe întreg teritoriul țării, prin intermediul celor peste 35 de distribuitori autorizați din toate marile orașe ale României.

Pentru mai multe informații, accesați www.ro.roca.com.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează