Analiză: Dezbaterile privind fondul clasei – principalul subiect de discuție abordat pe rețelele sociale

1

Analiză ZURF: Ecourile scandalului din învățământ răsună puternic în social media în luna ianuarie

Dezbaterile privind fondul clasei – principalul subiect de discuție abordat pe rețelele sociale în luna ianuarie, ca urmare a crizei izbucnite odată cu incidentul de la Şcoala 10 din capitală

Cazul învățătoarei care a „aruncat în aer” mass-media românească cerând părinţilor sume de bani ṣi cadouri continuă și în luna ianuarie să genereze comentarii ale onlinerilor pe principalele platforme de comunicare. Acestea reprezintă însă doar 18 % din totalul mențiunilor înregistrate în prima lună a anului, restul de 82 % dintre comentarii făcând referire la corupţia înregistrată la nivelul învățămantului ṣi legalitatea fondului clasei.

De remarcat este faptul că, din totalul userilor care au comentat în luna ianuarie cu privire la situaţia învăţământului românesc, un procent de 22% contestă fondul clasei,  în timp ce doar 4 % susțin această inițiativă, ca fiind una în beneficiul elevilor. Restul comentariilor postate de utilizatorii rețelelor sociale nu exprimă clar poziția acestora cu privire la fondul clasei, însă este adusă în discuție nevoia unui ajutor din partea părinților în ceea ce privește materialele educaționale & consumabilele, fiind sugerată astfel aprobarea existenței fondului clasei.

Dacă peste 50 % din comentariile înregistrate pe această temă au fost postate pe Facebook și bloguri, important de menționat mai este și faptul că nu numai femeile / mamele sunt cele care își împărtășesc opiniile cu privire la acest subiect. Numărul userilor de sex masculin este în acest caz similar cu cel al userilor de sex feminin, fiind pe de o parte încă o dată subliniat impactul celor întâmplate în învătămant asupra societătii, dar și implicarea ambilor părinți (și nu doar a mamei) în acțiunile care vizează dezvoltarea celor mici.

Analiza a fost realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță (parte a BBDO Group), ce  monitorizează conversațiile din mediul online în timp real, oferind în același timp și un istoric al acestora. ZURF contribuie astfel atât la măsurarea

impactului pe care temele de pe agenda zilnică le au în mediul online, cât și descoperirea trendurilor de comunicare din diferitele platforme (Facebook, Twitter, Youtube, forumuri, bloguri etc).

exact

Despre Exact Cercetare și Consultanță

Exact Cercetare și Consultanță este o agenție full-service, activă pe piață din anul 2008, cu o echipă de oameni în care profesionalismul este susținut de entuziasm și implicare. De la calitativ la cantitativ, de la abordările clasice la cele inovative, precum paneluri online, monitorizare si analiza de brand în Social Media, oferim soluții integrate care să raspundă în cel mai eficient mod nevoilor clienților noștri.

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 12 ani de experiență ca trainer pentru circa 7000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.