AMR 3 zile pentru susținerea sectorului non-profit

0

Au mai rămas 3 zile pentru redirecționarea a 2% din impozitul pe venit către sectorul non-profit

  • 25 mai este termenul limită până când se mai pot depune formularele 200 sau 230 pentru redirecționarea a 2% din impozitul pe venit spre organizații non-guvernamentale (ONG)

  • In ultimii 10 ani, în Campania 2%, OMV Petrom a colectat peste 12.000 de formulare de redirecționare a impozitului pe venit de la salariații săi

  • În 2017, OMV Petrom a colectat 1250 de formulare în cadrul campaniei interne pentru redirecționarea 2%, sprijinind peste 220 de ONG-uri

  • De 10 ani, OMV Petrom susține angajații să redirecționeze 2% către mediul ONG, în topul beneficiarilor fiind Fundația pentru SMURD

Infografic 2%

București, 23 mai 2017 – Au mai rămas 3 zile până când românii pot susține cauzele în care cred prin redirecționarea a 2% din impozitul pe venit către o organizație non-profit. De-a lungul celor 10 ani de când OMV Petrom derulează Campania 2%, compania a colectat peste 12.000 de formulare de redirecționare și au susținut în medie, anual, 150 de ONG-uri.

În 2017, peste 1250 de angajați OMV Petrom au ales să redirecționeze cei 2%, susținând peste 220 de organizații din domenii precum dezvoltare comunitară, sănătate, social, educație, mediu, sport ș.a. Anul acesta, în topul redirecționărilor s-a clasat Fundația pentru SMURD, urmată apoi de organizații locale. Din fondurile colectate anul acesta, SMURD își propune în special pregătirea a peste 20.000 de persoane pentru situații de urgență, formarea a 1.000 de cadre medicale, dotarea aeronavelor medicale și îmbunătățirea activității de salvare aero-medicală.

 

De 10 ani angajații OMV Petrom participă la susținerea sectorului ONG prin redirecționarea celor 2% din impozitul pe venit. Îi încurajăm în fiecare an și le punem la dispoziție toate mijloacele necesare să susțină, printr-un gest simplu, o fundație sau o asociație. Ne bucură că atât ei, cât și restul românilor sunt tot mai implicați în acest proces, atât de necesar pentru soluționarea unor probleme ale societății civile din România.”, a declarat Mona Nicolici, Manager Departament Sustenabilitate OMV Petrom

Informații de context:

Prevederi legilsative: Art. 79, Art. 82 alin. 6 și Art. 102 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal permite oricărui contribuabil persoană fizică să redirecţioneze 2% din impozitul pe venit către o organizație non-guvernamentală.

Sprijin pentru ONG-uri:

  • 65% dintre ONG-uri au înregistrat venituri din această sursă, pentru 10% dintre ele fiind chiar singura sursă de venit
  • în anul 2016, 70,9% dintre cetățeni erau la curent cu posibilitatea direcționării a 2% din impozitul pe venit către organizaţii neguvernamentale, față de 47,9% dintre cetățeni în anul 2010
  • 36,6% dintre cei care știau de existența mecanismului în anul 2016 au recurs la direcționarea a 2% din impozitul pe profit

SURSA: studiu omnibus realizat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC)

OMV Petrom – Resourcefulness

Din 2012, OMV Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil – Resourcefulness. Ne propunem să dezvoltăm relaţii bazate pe câştig reciproc între societate, mediu şi companie, prin soluţii inovative. Ne concentrăm pe managementul apei şi al CO2, inovație, energii noi și educaţie pentru dezvoltarea oamenilor.

OMV Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etică şi codul de conduită reglementează toate relaţiile de afaceri, iar dialogul şi implicarea părţilor interesate sunt parte integrantă a practicii comune de business.

„Ţara lui Andrei” este principala platformă de implicare în comunitate. Din 2007 până în prezent am alocat peste 44 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Comentează