Al patrulea an de educație financiară prin parteneriatul JA România și Raiffeisen Bank

0

• Peste 1000 de elevi au devenit prima generație educată financiar, capabilă să înțeleagă și să folosească inteligent instrumente financiare, după ce au parcurs în fiecare clasă a ciclului primar programul de educație financiară

București, 28 iunie 2016 – Pregătirea tinerei generații pentru un comportament financiar sănătos are nevoie de continuitate și perseverență în mediul educațional. În ultimii ani, companii din mediul privat au anticipat nevoia de educație financiară și au decis să susțină inițiative ale organizațiilor non-guvernamentale.

educatie financiara prin parteneriatul JA Romania si Raiffeisen Bank 1

Astfel, începând cu 2012, Junior Achievement (JA) România și Raiffeisen Bank au creat cadrul necesar pentru dezvoltarea unui program național de educație financiară prin care elevii de ciclu primar beneficiază de activități learning by doing, dar și de interacțiuni cu profesioniști din domeniul bancar care le explică, pe înțelesul lor, conceptul de economisire. Pe măsură ce dobândesc primele noțiuni financiare, elevii acumulează puncte la parcurgerea fiecărei activități și intră în “Clubul copiilor harnici și chibzuiți”.
Demersul început în urmă cu patru ani s-a transformat în singurul program care asigură continuitate în educarea financiară a elevilor, încă din primii ani de școală. În fiecare an, programul a fost extins către noi grupe de copii, prin noi activități dezvoltate gradual și adaptate fiecărei clase, de la pregătitoare la clasa a IV-a. Pe durata acestui an școlar, peste 4500 de elevi de ciclul primar și 1500 de elevi de liceu din 130 de instituții de învățământ au parcurs programele de educație financiară și au intrat în “Clubul copiilor harnici și chibzuiți”.

Programul este o experiență inedită pentru copii și părinți. Copiii învață că banii sunt resurse materiale obținute în procesul muncii, că banii sunt reinvestiți sau folosiți pentru asigurarea traiului, că banii nu se risipesc, ci trebuie economisiți. Am utilizat materialele atractive și motivaționale incluse în program. Aurelia Berușcă – prof. învățământ primar, Școala Gimnazială Nr. 3 Nicolae Titulescu București

Participarea este gratuită și toate clasele înscrise primesc un kit cu materiale educaționale pentru elevi și învățător și o serie de materiale auxiliare atractive, care îi motivează pe cei mici să fie activi și să parcurgă lecțiile cu plăcere.

Fiecare modul include și o componentă educațională și pentru părinți. Prin intermediul unui chestionar, aceștia pot evalua cât de mult ating aspecte legate de administrarea banilor în discuțiile cotidiene cu copiii lor și primesc sugestii de întrebări pe care le pot discuta cu cei mici, cum ar fi: De unde vin banii? sau Cum pot recompensa comportamentul chibzuit al copilului meu?.

În completare, JA România cu suportul Raiffeisen Bank implementează și programul educațional ABCdar bancar destinat elevilor cu vârste cuprinse între 15 și 19 ani, pe care îi pregătește pentru o viață activă și independentă financiar. Procesul educațional a fost completat de activitățile la clasă din partea voluntarilor consultanți de la Raiffeisen Bank.

Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație economică, antreprenorială, financiară, etică și responsabilitate socială și sănătate și viață activă. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate gratuit de peste 280.000 de elevi din 1.600 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și datorită susținerii financiare din partea comunității de afaceri. Mai multe informații, pe www.jaromania.org. Pentru detalii, scrieți un email către loredana.poenaru@jaromania.org

Despre Raiffeisen Bank
Raiffeisen Bank România este o bancă universală de top, care oferă o gamă completă de produse și servicii financiare clienților persoane fizice, IMM-uri sau corporații. Baza de clienți a Raiffeisen Bank se ridică la aproximativ 2 milioane de persoane fizice, 100.000 IMM-uri și 8.200 de companii. La sfârșitul anului 2015, rețeaua Raiffeisen Bank număra peste 500 de unități, o rețea de peste 1.100 de ATM-uri și aproximativ 14.000 de EPOS-uri și 40 de bancomate multifuncționale. Raiffeisen Bank se implică activ în viaţa comunităţilor în care îşi desfăşoară activitatea, susţinând programe de responsabilitate socială în domenii precum: educaţie, cultură, servicii sociale, sănătate, protecţia mediului, sport.

Despre autor

avatar

Junior Achievement Romania este o organizatie non-profit, avand ca misiune dezvoltarea in Romania a programelor internationale JA de educatie antreprenoriala, economica, financiara, orientare profesionala, sanatate si viata activa si dezvoltarea abilitatilor pentru viata. 39 de tari din Europa si 123 de tari din toata lumea urmeaza programele JA. In Romania, acestea sunt urmate anual de peste 200.000 de elevi din 1.400 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice si cu sustinerea financiara a comunitatii de afaceri. Mai multe informatii pe www.jaromania.org.

Comentează