64% din angajati nu au unde sa se relaxeze in timpul programului

0

Fă-ţi angajaţii fericiţi şi vor fi mai productivi şi mai inventivi

Tot mai multe companii alocă resurse pentru relaxarea angajaţilor, chiar dacă numărul acestora rămâne încă mic, în comparaţie cu angajatorii care nu au adoptat încă asemenea măsuri. Astfel, 35% din respondenţii unui sondaj online realizat de Dynamic HR au indicat că firmele unde lucrează le pun la dispoziţie locuri de relaxare sau organizează activităţi de relaxare, aproape dublu faţă de anul trecut.

1

Cele mai des întâlnite astfel de activităţi sunt cele de implicare în comunitate şi participări la competiţii sportive, urmate de sesiuni de wellness.

Pe de altă parte, proiectele de motivare non-financiară şi relaxare trebuie să ţină cont de personalitatea fiecărui anajat pentru a avea succes, după cum relevă sondajul realizat de Dynamic HR: 77% dintre respondenţi au susţinut personalizarea politicilor de menţinere a echilibrului dintre viaţa personală şi cea profesională, cunoscut pe plan mondial ca Work Life Balance.

2

„Ritmul cotidian şi stresul care uneori devine neproductiv au atras atenţia specialiştilor HR şi a liderilor de organizaţii, care au conştientizat valoarea relaxării angajaţilor pentru asigurarea unei performanţe constante. Orice activitate de relaxare nu numai că detensionează angajaţii, dar reprezintă şi un excelent prilej de socializare într-un cadru informal. Costurile sunt minime, beneficiile – imense”, a declarat Simona Nicolaescu, business owner Dynamic HR, organizatorul unui concurs de proiecte de motivare pentru firmele din România, Gala companiilor implicate în viață echilibrată a angajaților.

Din nou, sondajul online vine să confirme această afirmaţie: 95 dintre respondenţi au declarat că echilibrul dintre muncă şi relaxare creşte eficienţa şi, în mod direct, beneficiul pentru angajator.

Iar angajaţii eficienţi sunt productivi şi, în plus, fericirea reprezintă una dintre condiţiile de bază pentru inovaţie, după cum au demonstrat numeroase studii de specialitate.

„Un angajat fericit progresează, învaţă, este deschis la nou şi, în acelaşi timp, este mai creativ şi mai eficient. Întrebaţi-vă de ce, aparent fără vreun motiv evident, unele companii performează mai bine decât altele. Angajaţii lor sunt mai fericiţi. Managerii şi proprietarii de companii s-au convins că productivitatea echipei creşte odată cu gradul de fericire iar această creştere trebuie susţinută de la cel mai înalt nivel”, explică Simona Nicolaescu.

În fiecare an, pe 26 februarie, câteva zeci de companii care activează în România participă la Gala companiilor implicate în viaţa echilibrată a angajaţilor la care îşi prezintă programele de dezvoltare a angajaților și creștere a performanțelor lor.

„Aceste programe vizează un număr consolidat estimat de peste 20.000 angajaţi de la companiile participante, în total, ceea ce indică interesul arătat de mediul de afaceri faţă de sănătatea emoţională a angajaţilor lor”, a declarat Simona Nicolaescu, business owner Dynamic HR, companie de  training și consultanţă în domeniul resurselor umane cu peste 700 de manageri consiliaţi în ultimii trei ani şi cursuri livrate unui număr de 3.500 de angajaţi din zeci de companii.

3

O a doua constatare este că, spre deosebire de anii trecuţi, când problema implicării în în viaţa echilibrată a angajaţilor era apanajul aproape exclusiv al departamentului de HR, de cel puţin un an, acest aspect este şi în atenţia conducerii executive, la nivel de CEO, inclusiv.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează