520.000 de euro pentru prevenirea abandonului școlar

1

Bilanțul celei mai de succes ediții a Festivalului Brazilor de Crăciun din ultimii 10 ani: 520.000 de euro pentru prevenirea abandonului școlar

Bucureşti, 9 decembrie 2016. Aseară a avut loc cea de-a 16-a ediţie a Festivalului Brazilor de Crăciun, eveniment organizat de Salvaţi Copiii România în beneficiul a mii de copii aflaţi în sărăcie şi în risc de abandon şcolar. Gala prezentată de Amalia Enache şi Mihai Bobonete a ajutat la strângerea sumei de 520.000 de euro din licitația celor 27 de brazi creați special pentru acest eveniment, din biletele de tombolă și din sponsorizări. Suma obţinută este dublă faţă de cea colectată în anul precedent, când s-a reuşit strângerea sumei de 250.000 euro, care a fost investită în educația a 2.560 de copii.

festivalul-brazilor-de-craciun

La Gala organizată în incinta Stejarii Country Club au participat peste 300 de personalități din mediul de afaceri, media, cultură și sport.

În primele 15 ediţii, Salvați Copiii a strâns prin intermediul Festivalului Brazilor de Crăciun aproximativ 3.3 milioane de euro, bani care au sprijinit integrarea educațională pentru 25.685 de copii, prin programele educaționale Grădiniţe Estivale, A Doua Şansă și Școală după Școală.

 „Festivalul  Brazilor de Crăciun, pe care Salvați Copiii îl organizează an de an, este un prilej de bucurie, pentru că vezi cum binele se adună și devine cumva contagios, dacă e să folosesc un termen din medicină. Avem emoții la fiecare ediție și fiecare ediție ne surprinde în mod miraculos, pentru că avem alături oameni deciși să contribuie la cauza copiilor cărora nu le este atât de simplu accesul la educație de calitate. Parteneri de drum lung ai organizației, sponsori care ni s-au alăturat în acest an, designeri, jurnaliști, voluntari, cu toții au demonstrat că grija pentru toți copiii este una pe care trebuie să ne-o asumăm în comun. Oamenii buni fac lumea bună, atât de simplu poate fi”, spune Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

Anul aceasta, 14 brazi au intrat în licitaţia serii:

  1. Cătălin Botezatu & Școala Metropolitană ARC – achiziționat de Catena
  2. Omid Ghannadi, în colaborare cu Dragoș Bucur & Sofia Bucur – achiziționat de Marius Ivan
  3. Rita Mureșan – achiziționat de Carrefour
  4. Mirela Bucovicean & Molecule F & arhitect Raluca Lazăr – achiziționat de Marius Ivan
  5. Anca Lungu (Prințesa Polonic) – achiziționat de Carrefour
  6. Doina Levintza – achiziționat de Kaufland
  7. Irina Neacșu – achiziționat de Lidl, RBC și Andrei Tinca
  8. Stephan Pelger, în colaborare cu Club Med – achiziționat de Marius Ivan
  9. Zenya Atelier & Joomay by Carmen Vornicelu – achiziționat de Lidl
  10. Dhaniel Nora & Sephora – achiziționat de Carrefour
  11. Malvina Cservenschi – achiziționat de Secom
  12. Mihaela Glăvan – achiziționat de Octavian Radu
  13. Iza Van Dee – achiziționat de Bigotti
  14. Bradul Salvați Copiii & Ștefania Mircea – achiziționat de BCR

Cea mai mare sumă licitată a fost pentru bradul creat de Cătălin Botezatu și Școala Metropolitană ARC – 127.500 euro, brad achiziţionat de Catena, de doamna Anca Vlad. Acesta este un record în istoria celor 16 ediţii ale festivalului. Povestea acestui brad este în sine cea a unui miracol: este un brad al copilăriei și al viselor din care aceasta este plămădită. ”Bradul pe care l-am conceput pentru această seară de magie este unul care ne arată copilăria așa cum trebuie ea să fie pentru fiecare copil: una a poveștilor, a sincerității, a iubirii. Mă bucur enorm că magia bradului va ajunge acolo unde trebuie, la copiii care au nevoie”, a declarat designerul Cătălin Botezatu.

Unii dintre cei mai de preţ brazi au fost creaţi de Irina Neacşu, aflată la a treia participare, şi de Doina Levintza, designer de tradiţie al festivalului. Aceşti brazi, îndelung apreciaţi şi licitaţi de companiile prezente, au fost  adjudecaţi – primul de către Lidl, RBC și Andrei Tinca, iar cel de-al doilea de Kaufland.

Bradul Salvați Copiii, realizat de designerul Ştefania Mircea împreună cu voluntarii de la Salvați Copiii, a fost licitat contra sumei de 20.000 euro. Bradul este construit din jeleuri colorate, sugerând bucuria jocului, cea care hrănește, de fapt, un copil, așa  cum hrănește și educația.

Educația este singura condiție fără de care niciun progres al societății nu poate avea loc. De aceea, de felul în care arată școala și de felul în care este garantat accesul tuturor copiilor la educație depindem cu toții, ca societate. De 16 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment – reper, care așează dreptul la școală al copilului în centrul agendei publice.

Comitetul de organizare a celei de-a 16-a ediţii a Festivalului Brazilor de Crăciun i-a avut în componenţa pe: Amalia Năstase (Manager Eventures), Corina Bârlădeanu (Manager 2ActivePR), Cornel Ilie (Vunk), Florentina Tararache (Manager Dezvoltare Afaceri – BCR), Laura Coroianu (Managing Partner Emagic), Liviu Sfrija, Tereza Munteanu (Managing Partner Wunderman), și Gabriela Alexandrescu (Președinte Executiv Salvați Copiii România).

Cei 27 de brăduţi au fost creaţi de următorii designeri: Doina Levintza, Stephan Pelger, în colaborare cu Club Med, Cătălin Botezatu & Școala Metropolitană ARC, Irina Neacșu, Omid Ghannadi, în colaborare cu Dragoș Bucur & Sofia Bucur, Anca Lungu (Prințesa Polonic), MATIUS Studio, cu sprijinul Philips Lighting România, Cosmin Florea & Cornel Ilie, Malvina Cservenschi, Coca Zaboloteanu & Krautz Production, Dorin Negrău – Rotary Club București Cișmigiu, Roman Octavian, Creativ Interior, susținut de Fabrica de Profile, Irina Marinescu & Madeleine Artisan Jeweler, Cătălin Vălean, Dhaniel Nora & Sephora, Mirela Bucovicean & Molecule F & arhitect Raluca Lazăr, Andra Andreescu & Patchouli Flowers, Andreea Constantin (Rhea Costa), Mihaela Glăvan, Phenomena & Piatraonline, Cristina Vasiliu & Denis Predescu, cu sprijinul Braiconf, Alexandru, Maison DADOO, cu sprijinul Sport/Couture, Zenya Atelier & Joomay by Carmen Vornicelu, Iza Van Dee, Rita Mureșan, Iris Șerban, Ștefania Mircea & Salvați Copiii.

Gabriela Alexandrescu, Președintele Executiv Salvați Copiii România, a spus că scopul Festivalului Brazilor de Crăciun este să reducă abandonul școlar. „Mulțumim tuturor designerilor și oamenilor generoși care au fost alături de noi. Fără generozitatea sponsorilor noștri, acest lucru nu ar fi posibil. Le mulţumim tuturor companiilor, designerilor, persoanelor publice și nu numai, care ne sprijină și au încredere că împreună putem reda acestor copii șansa la educație și la un viitor decent”- Gabriela

Alexandrescu, Președintele Executiv Salvați Copiii România

Gala din acest an, a avut ca parteneri:

Sponsori Diamond – Catena, Euronet Worldwide

Sponsori Platinum – BCR, IC Group, Kaufland România, Stage Expert

Sponsori Gold – Alpha Bank, Dorna, Enel, Luxoft, Metropolitan Life, Romanian Business Consult

Sponsori Silver – Asociația Environ, BASF, BDG, Canah, Capgemini, Carrefour, Fundația Sensiblu, Gopet România, Maresi Foodbroker, Mercedes-Benz, Orange, Oscar Downstream, Piatraonline, Renovatio, Secom, Silva Group, Sky XS Aircargo, Temco, Te Rox, Tezyo by Otter Distribution, Unicredit Leasing.

Mulțumiri speciale: 2ActivePR, Aerodyn, Anastasia Beverly Hills, Andreea Raicu, Atelier Zenya, Azay, Bang & Olufsen, Beautik Haute Parfumerie, Bien Savvy, Bobbi Brown, Bon Bijou, Caju, Calvin Klein (Coty), Cartier Romania, Centrul Shakti, Chasse aux Couleurs, Cold Pressed Juicery, Davino, Dentestet, Depozitarul Central, Editura Humanitas, Elmiplant, Eventures, Fabrica de Cafea, Fudge, Gabriel Geller, Galt, GETT’S, Hadar Chalet, Hotel Epoque, Hotel IAKI, Hotpod Yoga, I regali di Francesca, IBD Beauty, InterComFilm, Joomay, Kunnai, Laura8, L’Erbolario (Sensiblu), LURE, Malvensky, Movement Studio, Nomasvello Calea Victoriei, Obsidian, omega cbu, Oriflame, Pernod Ricard, Purple Flowers, Sephora, Simbio, SKEYNDOR, Stephan Pelger, thecraftlab, TNT Brothers, TotalSoft, TTS Group, Whirlpool, Wild Olive, Wunderman, Yahawi, Yellow Menu, ZIP UP.

Despre Organizaţia Salvaţi Copiii

Salvați Copiii este o organizație neguvernamentală, asociație de utilitate publică, non-profit, democratică, neafiliată politic său religios, care militează activ pentru protecția drepturilor copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului, cu Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene și cu legislația României.

Salvați Copiii adoptă o poziție independentă în raport cu acțiunile și măsurile instituțiilor, recunoscând că implementarea legislaţiei şi a politicilor publice în materia drepturilor copiilor nu poate ignora strânsa colaborare dintre autorităţi, familie, copii şi societatea în care fiecare actor implicat îşi acceptă responsabilitatea conform principiilor unui parteneriat autentic şi viabil.

În calitate de membru al Save the Children International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. În cei 26 de ani de activitate, peste 1.340.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 20 000 de exemple de Bine despre România de la peste 20 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor o să publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 10 ani De Bine despre România.

Un comentariu

  1. avatar

    E incurajator, dar e important sa nu ne asteptam doar de la cei „mari” sa faca ceva. Societatea se schimba cand fiecare isi face partea. Daca cunosti pe cineva care are probleme cu scoala, ofera sa ii cumperi rechizite/uniforma, sau sa ii explici la mate din cand in cand. Pasii mici conteaza enorm, nu doar pentru persoana respectiva, ci si pentru cei din jurul tau

Comentează